”Vi åker ju den fredagen den 30nde och så kommer de torsdagen den 6e.” säger pappa

”Lucas också?” säger Wilma

”Nej, han ville inte hänga med. Men ville ändå resa, så han ska till Mallis med Albin och Robin.” säger Åsa

”Säg inget till Zayn, så säger jag inget till Niall så blir det som en överraskning?” säger Wilma

”Deal.” säger jag och highfivar med Wilma

 


 

”Drar till Zayn.” säger jag och slänger in väskan på mitt rum och går sedan tillbaka till dörren och tar på mig skorna.

”Kom hem ikväll!” ropar mamma

”Jaja, får Zayn med?” ropar jag tillbaka

”Visst. Hälsa honom!” ropar pappa

 

Jag stänger dörren efter mig och springer mot Zayns lägenhet. Jag kommer dit på 10 minuter och knackar på dörren men ingen öppnar så jag tar tag i handtaget för att öppna men det är stängt så jag går mot Nialls för att kolla om han vet var Zayn är. Jag plingar och Niall öppnar och jag ser på hans ansiktes uttryck att han blir riktigt förvånad.

 

”Come in.” säger han och öppnar dörren mer så jag kan gå in.

”How are you?” säger jag och kramar om honom.
”I'm fine. But why are you here and not at Zayn's? Has something happen?” säger han

”Oh no, no! It was locked and he didn't open so I went over here, is it okey?” säger jag

”It's okey. I'm watching a movie, you can join.” säger han och vi går och vi sätter oss i soffan

”Do you might know where he is?” säger jag och han skakar på huvudet

”No clue. Call him?” säger han

”Yep I will.” säger jag och tar upp min mobil och slår Zayns nummer. Efter bara 1 signal svarar han.

”Hey babe.” säger han

”Where are you?” säger jag

”I went out for a walk. Where are you?” säger han

”At yours. Or no, I knocked at your door but you weren't home so I'm at Niall's now.”

”Oh shit, I'm on my way.” säger han

”See ya soon.” säger jag

”I'm running. Bye bye!” säger han och jag lägger på.

”So, what's the thing Zayn planned for us?” säger jag och Niall börjar gapskratta och tillslut lugnar han ner sig.

”Do you really think I'd tell you? He'd kill me if I did.” säger han

”Come on, please.” säger jag

”Nope.” säger han

”Gah all of you are so boring.” säger jag

 

Niall berättar om vad de har gjort medan jag varit ”borta”, även om jag redan har hört det mesta. Men ibland är det kul att höra det från en annan synvinkel. Och sedan berättar jag om allt hemma i Sverige som har med Wilma att göra, såklart allt utom att hon snart kommer hit. Efter en halvtimme kommer Zayn hit och vi hälsar på varandra och han sätter sig sedan i soffan och jag lägger mitt huvud i hans knä. Han pillar i mitt hår, vilket är bland det bästa jag vet så jag somnar till ett tag i kanske 20 minuter tills jag vaknar av att de skrattar.

 

”What's so funny?” säger jag

”Have someone ever told you that you sleeptalking?” säger Zayn

”Oh no.” säger jag och sätter mig upp. ”What did I say this time?”

”You kept saying 'Nej, nej, nej' and then you were all quiet. After awhile you shouted out something in Swedish.” säger Niall

”That was... Random.” säger jag

”Louis, Liam and Harry will be over with some pizza soon. Are you hungry?” säger Zayn

”Yes of course! I promised mum that I'll sleep at my place.” säger jag och kollar på Zayn och ser att han blir lite besviken. ”Hey you too!”

”Do you have any plans for tomorrow?” säger Zayn

”Mum, dad and the twins are going to some friends in Bristol for two nights so I and Nelly have the flat for ourselves.” säger jag

”Woo party!” skriker Niall

”You wish. No but are you guys coming over?” säger jag

”Sure.” säger Zayn och då kommer Liam, Louis och Harry in springandes med pizzorna. ”Are you lads coming home to Belly tomorrow?”

”Yes of course!” ropar de i kör

”Is Nelly coming too?” säger Liam, gud vad förvånad jag blev av den frågan, eller inte.

”Yes she is. Don't worry.” säger jag

 

De ställer ner pizzorna på soffbordet och vi alla hugger in. När vi ätit upp blir jag, Zayn och Louis sugna på godis så vi bestämmer oss för att åka köpa. Vi går ner och Louis låser upp bilen så vi hoppar in, Zayn där framme och jag själv därbak. Vi kommer dit och som tur är är det inga andra folk där så vi börjar plocka åt oss allt godis vi vill ha och men även dricker. När vi betalar kommer det in en tjej i affären och jag ser hur Louis börjar kolla på henne, och jag kan inte skylla på honom, hon är otroligt vacker. Vi går ut igen och Louis kan verkligen inte släppa blicken ifrån henne.

 

”Lou, just go ask for her number.” säger jag

”What? Why? Who's?” säger Louis

”The girl you are staring at.” säger Zayn

”I'm not staring at anyone.” säger Louis

”You do. Go ask her.” säger jag

”Yeah mate, you'll regret it if you don't.” säger Zayn

”No.. I don't dare.” säger Louis

”Coward.” säger Zayn

”Okay I'll do it for you.” säger jag och vänder mig om och börjar gå in mot affären igen.

”No! What are you doing? Stop it!” säger Louis, men jag ignorerar honom och går in i affären. Jag går mot tjejen och ställer mig jämte henne.

”Excuse me.” säger jag och hon kollar upp från godiset. ”You see that lad out there with brown hair?”

”Yeah I do.” säger hon

”Could he have your number?” säger jag och hon kollar förvånat på mig.
”So you are telling me that Louis Tomlinson want MY number?” säger hon

”Yes I am. He thinks you are stunning and that for he didn't dare to ask you himself.” säger jag

”Wow, that's just- wow. But sure, yeah he could have it.” säger hon och jag tar upp min mobil och hon skriver in numret på den.

”Okey, thank you. I'll make sure he'll call you. See you sometime.” säger jag

”Good bye.” säger hon och jag går tillbaka ut till Zayn och Louis.

”Look what I got here.” säger jag och viftar med mobilen som visar hennes nummer. ”Take it.”

 

Vi hoppar in i bilen och sätter oss och han skriver av numret in i sin mobil. Och kollar sedan på mig.

 

”What's her name?” säger han

”Ops.. I have no clue actually.” säger jag

 


Weee första gången den "nya" tjejen är med, någon som valde Lou som kille vann, vem det är får ni veta i nästa kapitel! Åh, om jag hade kunnat hade jag gjort er alla till deras flickvänner!!!  Kommentera massor nu för att få kapitlet fortare!!

 

9 kommentarer

louise

28 Mar 2012 16:55

aww då var det inte jag då :((

SiRl

28 Mar 2012 17:33

Lika grymt bra som alltid!

Se till att det kommer en del så fort du får tid! :) (Udda mening...)

Anonym

28 Mar 2012 17:47

Lika bra som vanligt :D Längtar tills nästa!

lisa

28 Mar 2012 18:43

nu när hon är i london igen kan typ inte brian hennes one true love typ gå på henne och våldta henne eller något? skulle varit så sjukt spännande ;)

adina

28 Mar 2012 19:13

meeer

Frida L

28 Mar 2012 20:51

Jätte bra! <3 Like always!! Längtar tills nästa! :)

Melina

28 Mar 2012 22:47

Sjukt bra!

angelica

30 Mar 2012 20:36

lika bra som alltid =)

längtar tills nästa del kommer!

Frida L

31 Mar 2012 16:47

Snälla, kolla in min nystartade novell! :)

http://onedstorybyfriday.blogg.se/

Kommentera

Publiceras ej