Jag kysser Isaac hej då och det är inga fyrverkerier som bryts ut, inte heller känner jag några fjärilar i min mage. Det känns hemskt att erkänna det men så som jag kände för Harry känner jag inte för Isaac. Känslorna för Harry var väldigt speciella men de är över nu. Jag har gått vidare ifrån honom. Det var svårt, men jag lyckades. Hade det inte varit för Isaac hade jag aldrig klarat det. Isaac var som min livlina, det var han som hjälpte mig upp igen ifrån botten.

 

Isaac kämpade för mig också, han kämpade för att jag skulle falla för honom som han hade fallit för mig. Vilket Harry inte gjorde. Han lät mig gå och började inte kämpa för mig förrän han fick reda på att jag var tillsammans med Isaac. Vilket var alldeles för sent. Han har även för gått för långt när det gäller att försöka få tillbaka mig. Att gå ut i tidningar och nationell-TV och säga att han vill ha tillbaka mig är för långt. Och man kan även säga att det har fått ta stryk på mitt och Isaacs förhållande.

 

Folk som stannar mig och Isaac på gatan och säger att jag borde ta tillbaka Harry istället när Isaac står jämte gör att allt blir konstigt. Det gör att Isaac nästan inte vill synas med mig på stan eftersom han är rädd för vad folk ska säga och göra. Men det är inte det enda. Isaac fick så mycket hat på Twitter från fans som sa att han har ”snott” mig ifrån Harry att han tvingades deaktivera sitt konto för att han inte orkade med mer. Så mitt och Isaacs förhållande har fått ta några rejäla smällar men vi har klarat oss igenom dem som tur är.

 

Idag ska El, Lou, Perrie, Zayn, Liam och Niall komma över. Så Isaac har gått då han inte vill träffa dem. Han tycker att det känns konstigt att hänga med mitt ex's vänner. Och jag kan inte annat än att hålla med honom. Jag skulle också tyckt att det kändes lite konstigt. Vi ska i alla fall ha ett litet försenat kalas för Nathaniel då han fyllde år förra veckan men ingen av dem var hemma då. Efter detta ska de hem till Harry och ha ett kalas för honom också. Det plingar på dörren så jag går mot dörren tillsammans med Nathaniel för att öppna.

 

”Hej, Nate,” säger Liam när jag öppnar dörren. Han ger mig paketet han har med sig och bär upp Nathaniel i sin famn. ”Hur många är du nu?”
”Tje,” säger Nathaniel och visar upp tre fingrar.

”Men tjenare på er,” säger Louis när han dyker upp i dörren innan vi ens hunnit stänga den med Eleanor. ”Kom här med dig, lillmannen.”
”Åh, Spe. Vad jag har saknat dig,” säger Eleanor och kramar om mig. Även om kramen blir lite konstig då jag håller ett paket i ena handen och hon en i sin så funkar den lite ändå. ”Ska vi gå in?”
”Ja, det kan vi göra,” säger jag leende. Då dyker Niall upp i dörren han också. ”Välkommen, Nialler.”

”Tackar, Lillan,” säger Niall och ler finurligt innan han tar Nathaniel ifrån Louis. Jag älskar att de första de gör när de kommer hit är att ta upp Nathaniel. Vad jag inte gillar är mitt smeknamn som jag fortfarande efter ett år får stå ut med. ”Vad ska du bjuda oss på då, buse?”
”Tåååta!” säger Nathaniel och skrattar. Jag och Eleanor har redan gått in i vardagsrummet och lämnat dem där ute ensamma. Ganska snart hör vi Zayn och Perrie komma dem också. ”Pejjiiie!” Om det är någon Nathaniel gillar så är det Perrie. Han är fast vid henne. Det är nästan så att man får bära iväg honom ifrån henne så hon kan få vila efter allt lekande. ”Pejjie ja e tje nu.” Som sagt. Nathaniel har svårt för att säga R.
”Ja, du är ju en stor kille nu! Grattis i efterskott, gubben,” säger Perrie.

 

 ˜ ˜ ˜

 

Jag suckar högt för mig själv när jag läser vad Harry har twittrat. ”När du är iväg, det spelar ingen roll för hur länge, så vet jag att jag bara är hälften av vad jag kan vara när jag är med dig. Jag kan känna att din del saknas och ogiltigheten slutar inte att bulta förrän du är tillbaka.” Som tur var är denna tweet inte så farlig. Men han skriver den åtminstone. Han måste gå vidare för allas bästa.

 

Alla som har ett ex som inte kan släppa taget om en förstår hur det är. När man måste byta nummer för att killen lyckas hitta sitt nya nummer som man bytte för bara en vecka sedan. Jag vet inte ens hur många gånger jag har varit tvungen att byta nummer för att han har lyckats få tag på mitt nya på något sätt. Och att han inte slutar efter flera månader av inget svar och inte inser att jag inte är intresserad av honom längre och att jag har gått vidare är ännu jobbigare. Men jobbigast är det förmodligen för Isaac.

 

”Seriöst, kan någon få Harry och sluta?” klagar jag. Nathaniel är så klart inte här. Han är iväg och leker med Perrie och Niall. ”Han har twittrat igen. Han måste sluta!”
”Du, vi har försökt miljontals gånger,” säger Liam och de andra nickar instämmande. ”Han inser inte att han förstör för dig. Han tror att det är gulligt och att han kommer få dig tillbaka.”
”Åh!” klagar jag högt. ”Det finns inte ord för hur arg och trött jag är på honom. Kan han inte bara låta mig vara lycklig? Och framförallt, låta mig vara ifred?”
”Vi ska försöka prata med honom ikväll, igen, men vi lovar ingenting,” säger Louis.

”Ja, han är ju ganska envis. Men vi ska försöka så gott det går,” säger Zayn.

”Tack, ni är bäst killar. Jag är verkligen så glad att jag träffade er,” säger jag leende.

”Och vi är glada att vi träffade dig, Lillan!” säger Liam.

”Ja, tänk att du är bästa vän med One Direction nu!” säger Zayn exalterat och alla börjar skratta. Jag visste att det skulle komma, jag bara visste det. Dem har fortfarande inte släppt det heller. Så fort de hittar rätt läge säger de det. ”Nä, men vi borde nog bege oss nu.”

 

Precis när de ska gå plingar det till i min mobil. Det är ett nummer jag inte har i min kontaktlista men ändå så känner jag igen det så väl så att det inte är sant. Jag bytte nummer senast förra veckan. Jag är trött på det här nu. Jag är verkligen trött på honom. Ibland tänker jag om allt hade varit bättre om jag åkte iväg utan att någon visste var jag var. Skulle han sluta då? Skulle han låta mig vara ifred? 


Vad tror ni? Kommer det bli Hencer igen eller inte? Kommentera era teorier! Och tror ni att Harry kommer göra något annat, något större? Ju mer kommentarer desto snabbare får ni veta. Kram! ♥

8 kommentarer

Anonym

21 Oct 2012 18:46

Nej nej nej nej nej nej. Haha hoppas inte det blir dom igen påse ett tag! Liksom bråka-göra något-bli sams. Maja. Roligare om det är lite spänning men det är du som skriver och bestämmer. Älskar din novell!

:D

21 Oct 2012 19:33

joooo hoppas dom blir sams om ett tag , men lite drama först att han kämpar för henne o så!!

emma

21 Oct 2012 19:50

dem ska inte bli tillsammans på ett långt tag. Det ska bli drama mellan dem och Harry måste kämpa och göra något rejält stort innan hon tar tillbaka honom!

Sara

21 Oct 2012 19:51

Vill inte heller att de blir sams, eftersom det är det man alltid väntar sig. Spencer går vidare medan Harry vill ha henne tillbaka, det gillar jag (:

Anonym

21 Oct 2012 19:59

Dom måste bråka mer!!!!

Anonym

21 Oct 2012 21:15

Åh han borde göra något superromantiskt och sedan fria. Typ. :) /vilma

Maria

22 Oct 2012 15:21

De MÅSTE bli sams igen nån gång tycker jag, men absolut inte på direkten. xx

nelly

22 Oct 2012 18:14

Dem måste bli tillsammans, men inte nu, dem måste få bråka osv lite först ;)

Kommentera

Publiceras ej