”Hallå,” svarar jag.

”Tja, det är Harry. Men det vet du säkert redan,” säger Harry och jag nickar. Men sedan kommer jag på att han inte ser det för vi pratar i telefon. ”Och ja vad skulle jag säga? Det är väll inte det bästa mellan oss. Speciellt inte när han fick reda på att vi har varit ett par hela vår uppväxt. Men jag tror att han kommer lugna ner sig snart efter att Eleanor har pratat med honom. Så det är lugnt, tror jag.”

”Jag är så ledsen. Hade det inte varit för att jag är så mesig och ville vara hemlig hade detta aldrig hänt. Förlåt mig Harry,” ber jag.

”Lägg av. Sluta ta på dig skulden för allt hela tiden. Det är bara han själv som är omogen och tar allt på för stort allvar. Han hade inte ens behövt bli så sur,” säger Harry.

 

Vi pratar inte så mycket längre efter det utan vi säger god natt och jag lägger mig ner i soffan. Jag somnar där och vaknar inte upp fören runt tre då Maisy ska gå tillbaka till sin säng. Jag går också och lägger mig i min säng då och somnar om snabbt.

 

Jag vaknar upp av att Maisy springer in i mitt rum och drar bort persiennerna. Jag suckar högt och vänder mig upp så mitt ansikte är nergrävt i kudden. Innan jag vet ordet av det har hon dragit av mig täcket. Argt vänder jag mig om och sätter mig upp. Jag sitter och stirrar på henne i väntan på att hon ska ge om ursäkt. Såklart gör hon inte det, utan ler lurigt och går iväg med täcket ut från mitt rum.

 

”MAISY!” skriker jag.

 

Jag hoppar upp från sängen och går och tar på mig ett par mjukisbyxor och en t-shirt. När jag klätt på mig går jag ut för att leta rätt på Maisy. Hon sitter i soffan med mitt täcke runt henne och jag smyger mig på henne. Jag slår till en bok som ligger på golvet med min stor tå och skriker till. Hon märker mig och hoppar upp från soffan och springer där ifrån.

 

Jag börjar jaga henne och vi springer runt i hela lägenheten. Jag kommer aldrig ikapp henne för hon är snabbare än mig och har alltid varit. Hon är mycket mer sportig av sig än mig. Hon tränar mycket och speciellt ballett så det gör att hon är smidigare än mig också. Jag har aldrig gått på någon sport eller tränat. Så det är ett under att jag är så smal som jag är. Efter att jag jagat henne i kanske fem minuter är jag helt andfådd och lägger mig ner på köksgolvet.

 

”Det är någon gratiskonsert i Hyde Park idag. Ska vi dra dit?” säger Maisy samtidigt som hon lägger sig ner jämte mig.

”Visst, vilka artister ska dit?” svarar jag.

”Äh, det vet jag inte,” säger Maisy.

 

Vi ligger kvar där ett tag och tar det lugnt. Hon berättar att David åkte till Henry tidigt i morse och att vi kommer vara ensamma här i några dagar. När vi sedan reser oss upp för att gå och göra i ordning oss bestämmer vi att vi ska bestämma kläder åt varandra. Så jag tar en dusch och sedan går jag in till Maisys garderob för att ta kläder till henne. Det är varmt ute och vi ska på en konsert så det får bli något lätt men ändå snyggt. Tillslut bestämmer jag mig för att hon ska ha på sig en blå, långrandig klänning.

 

Jag går in till mitt rum och där står hon redan påklädd i ett av mina svarta shorts och en tigerrandig tshirt. Då hon har på sig mina kläder sätter jag på mig det jag tog fram till henne. Jag älskar den klänning så jag blir bara glad.

 

”Tänk att vi har bara en vecka kvar innan vi börjar jobba på cafét..” säger jag.

”Påminn mig inte, snälla!” klagar Maisy. ”Och vissa jobbar tre veckor och sedan åker de iväg på semester.. Ja, men gör det bara.”

 

Vi går och äter en snabb frukost bestående av lite bär och fil. Sedan börjar vi packa ner det vi ska ha med oss till konserten. Vi packar ner öl, filt och ett packet cigaretter till Maisy i en väska. Sedan skyndar vi oss iväg. Jag tar bara på mig ett par skor och sedan är vi på väg. Vi går ner till busshållsplatsen och ställer oss där och väntar på bussen som ska ta oss till Hyde Park. Vi behöver inte ens vänta en minut innan bussen kommer och vi hoppar på.

 

Det tar inte så långt tid att komma fram så vi slipper sitta och trängas med alla svettiga turister så länge. Jag älskar verkligen turister och att träffa folk från andra länder, men när det kommer till turister som är ute och går hela dagen och blir svettiga – då klarar jag helt enkelt inte av dem.

 

”Kom! Vi måste typ gå igenom halva för den är mitt i. Så skynda på nu, den börjar snart och jag vill inte vara sen,” säger Maisy.

 

Hon har fel för vi behöver inte alls gå långt för att komma fram. Det är ganska mycket folk där men som tur var så sitter de flesta ner så vi slår oss ner på gräset på närmsta lediga ställe. Vi brer ut filten och sedan sätter vi oss ner. Vi hamnar jämte ett gäng som är i vår ålder och på andra sidan sitter det några äldre kvinnor i trettioårsåldern.

 

Jag tar upp en öl till mig och sedan ger jag en till Maisy också. Jag tar en klunk och sedan hör jag hur någon går ut på scenen. När vi ser vem det är blir vi riktigt uppspelta. Det är ingen mindre än Ed Sheeran. Vi skriker som resten av publiken och han vinkar ut mot publiken. Då blir det ännu galnare och alla skriker ännu högre.

 

”Trevligt bemötande är alltid lika roligt,” säger Ed i mikrofonen och alla börjar skrika igen. ”Så nu ska jag göra detta framträdande det bästa någonsin. Jag tycker vi börjar med Drunk, vad sägs om det?” Ännu mer skrik. Den killen är grym. ”Tänkte väll det, nu kör vi igång.”

 

Hela konserten avslutas med en sångerska som är ifrån Bristol. Hon har inte riktigt slagit igenom stort än, men är på god väg. Hon är verkligen grym. Hela konserten var grym och är en av de bästa jag någonsin varit på. Artisterna, publiken och ja, allt var helt perfekt.

 

På bussen tillbaka kommer jag och tänka på Harry och Louis igen. Och bestämmer mig för att skicka iväg ett sms till Harry.

 

Hej hopp! Är det bättre mellan er?”

Nope. Han kollar inte ens åt mitt håll. Kan jag komma över? Jag står inte ut här längre.”

Vi är på väg hem nu, så kom om typ tjugo minuter. Jag kommer ringa Louis och prata med honom.”


Får la säga förlåt eller något. Var klar för ett bra tag sedan men glömde helt enkelt bort att posta det. 

Så.. Larry helt enkelt. Inge bra där! Kan Spencer fixa till det? Och nu har det varit lite tomt på kärleksfronten. Kommer det dö ut eller kommer det bli kärlek eller vänskap bara? 

Glöm inte följa @spencercharles_ på Twitter! 

Kram på er sötisar! 
Gäller 12 kommentarer denna gång, men det klarar ni lätt!

16 kommentarer

Nicole

27 Jun 2012 02:45

super bra kapitel! :) längtar så tills nästa! :)

elsa

27 Jun 2012 04:00

grymmt!

Anonym

27 Jun 2012 11:00

åhhhhhhhhhhhhhhh såå braaaa vill ha nästa nuuu

Manal

27 Jun 2012 12:25

Hej!
Vill du köpa ny billig snygg design ? :)
(Svara i min blogg)

Nikki

27 Jun 2012 12:30

Sjukt bra har inget att klaga på, som vanligt!! =D

Anonym

27 Jun 2012 13:24

Längtar så himla mycket tll nästa kapitel!

Anonym

27 Jun 2012 16:37

kom igen vi klarar det här, längtar så himla mycket till nästa kapitel! :)

Linnea

27 Jun 2012 19:42

Sjukt bra! spännande det är när hon och Harry varit ihop tidigare och allt det där :) LOVE IT

Lauren

27 Jun 2012 20:35

Skit bra längtar till nästa kapitel!! =)

Nicole

27 Jun 2012 23:24

jag vill bara att det ska bli 12 kommentarer just nu! :)

Anonym

28 Jun 2012 16:12

grymt bra novell :)

Lollo

29 Jun 2012 13:31

Super bra, vill ha mer nu!
Kramizar

Anonym

29 Jun 2012 21:52

jätte bra novell, bara dålig uppdatering

anonym

30 Jun 2012 15:16

Denna fan fic är så j*vla bra!!Vill ha nästa kapitel nuuuuuu!!!

Mathilda

30 Jun 2012 21:05

Du är ju jätte duktig! Super. Ta hand om dig!
Kram :)

Nicole

02 Jul 2012 02:10

sådär nu är det tolv kommentarer :) hoppas den här räknas ;)

Kommentera

Publiceras ej