”Vakna upp, älskling. Vi är framme nu,” säger Harry och stryker mig över pannan. Jag reser mig upp ifrån honom, jag har suttit lutande mot honom medan jag sov, och kollar ut. ”Las Vegas är ganska breathtaking, va?”

”Det ser ut som en sagovärld,” säger jag.

 

Vi går ut och jag andas för första gången på fem timmar in ren luft. Jag kollar mig runt och inga fans är i sikte. Inte så konstigt då vi är på baksidan och inga fans är tillåtna hit. Men det är skönt att vara ute utan några fans i närheten. Jag känner hur någon lägger sina armar runt mig och jag känner på bara greppet att det är Harry. Min älskade pojkvän. Han lägger huvudet på min axel och så börjar vi så. Det blir lite krångligt med det går.

 

”Vilken tid var det ni har ert genrep nu igen?” frågar jag.

”Hur många gånger har du inte frågat det egentligen? Klockan tre som vanligt. Det är allt-” säger Niall innan han avslutar och inser vem han svarar.

Som tur var kommer räddaren i nöden Zayn, ”som sagt har vi alltid genrep vid tre. Har du ens något därinne, Lillan?” säger han och gnuggar mitt huvud.

”Vi gick igenom det igår och alla kom överens att jag är aningen smartare än dig,” säger jag tillbaka med ett stort leende på läpparna.

 

Jag kommer överens med Zayn riktigt bra. Visst kommer jag överens med Louis och Liam också, men det är något med mig och Zayn som klickade på direkten. Vi har samma humor och tycker för det mesta samma om allt. Dessutom så gillar vi båda att reta varandra. Eftersom att vi kommer överens så bra längtar jag verkligen efter att få träffa Perrie. När Zayn pratar om henne låter hon riktigt trevlig och rolig. Så jag längtar verkligen efter att få träffa henne.

 

Det han retar mig mest för är att jag är yngst. Där av smeknamnet ”Lillan”. Han fick först med sig Louis och Liam men nu även Harry ibland. Dessutom har några i teamet råkat kalla mig för det ett antal gånger. Som tur var är Eleanor fortfarande på den goda sidan och kallar mig inte det. Jag gillar inte smeknamnet då jag inte gillar att jag är yngst, men det finns sämre smeknamn så jag ska inte klaga.

 

”Ni får rum 1903,” säger Paul och ger Harry nyckeln till vårt rum. ”Och du och Eleanor får rummet mittemot dem, 1904. Då rummen på den våningen är aningen större. Ni tre andra killar får rummen 1615, 1616 och 1617. Se så, upp med er på rummen så kommer era packningar snart. Var klara här nere i lobbyn vid halv tre. Så om två och en halv timme.”

”Får vi göra vad vi vill tills det?” frågar Liam.

”Så länge ni stannar på hotellet så ja,” svarar Paul.

 

Vi åker upp till våra rum och vi tar följe med Eleanor och Louis hela vägen eftersom att vi bor mittemot varandra. Det är ganska skönt. För på det förra hotellet bodde vi på varsin ände av korridoren så medan vi sprang däremellan så irriterade vi en del ”grannar”. Men nu bor vi nära så förhoppnings ska vi inte irritera någon mer.

 

Jag känner Harrys armar omfamna mig igen och snurra runt mig så att våra ansikten möts. Han kysser mig och jag besvarar den. Han gräver ner hans hand djupt i mitt hår och jag leder oss mot sängen. Där jag lägger mig ner med honom över mig. Så klart kommer något och stör oss. Denna gången är det min mobil. Jag börjar le och hör hur Harry suckar.

 

”Jag måste se vem det är, det kanske är mamma eller något,” säger jag och kånkar upp min mobil ifrån min ficka.

 

Från Världens bästa Zayn:

Det finns jordgubbscheesecake här på hotellet!! Någon som är sugen på att hänga med? ;)

 

Jag skrattar åt namnet. Han har lyckats byta det utan att jag ens har märkt det. Får nog bli dags att sätta på lås på mobilen. Jag visar smset för Harry och han suckar ännu mer. Han vet att jag inte kan motstå jordgubbscheesecake. Det är det bästa jag vet i matväg.

 

”Vill du inte stanna om jag gör så här?” säger han och lägger sin ena hand på mitt bröst. Han märker att jag fortfarande tvekar. ”Så här då?” Han lägger andra handen på andra bröstet. ”Samtidigt som det här?” Han kysser mig passionerat. ”Vad säger du?”

”Men det är cheeeeeeeeeesecake,” säger jag med världens största hundögon.

Han sätter sig motvilligt upp, ”vi går och äter cheesecake med honom då,” säger han surt.

”Harry,” klagar jag. ”Vi stannar här om du vill det.”

”Nej, men om du vill ha din cheesecake ska du få den,” säger han fortfarande lika sur.

”Lägg av,” säger jag argt. ”Du inser inte det va?”
”Vad?” säger han ännu surare.

”Att du är,” börjar jag men börjar skratta mitt i meningen. Det gör honom ännu mer upprörd. ”Du inser inte att du sitter och är avundsjuk på cheesecake va?”

 

Det får honom att skratta. Han får mig att börja skratta. Vi skrattar så att vi gråter. Det är tider som den här som det känns som om vi aldrig har lämnat varandra. Vi små tjaffsade i stort sett hela tiden med varandra. Om de minsta grejerna man kan tänka sig. För att i nästa sekund bara skratta åt det. Hur våra vänner alltid var irriterade på oss för att vi tjaffsade men vi brydde oss inte ett dugg om det. Vi älskade det. Det var så vi, så Spencer och Harry.  


En vecka sedan nu. Men här är det. Kommentera som idioter och jag får upp nästa i helgen. Jag vet att det inte är det bästa men som sagt är jag inte på topp och alla kommentarer peppar mig som in i tusan.

 

Kram på er världens sötaste! ♥


Ni glömmer väl inte att följa mig på Twitter? Där heter jag @isabellaamm :)

 

9 kommentarer

nelly

20 Sep 2012 21:01

haha det på slutet var roligt <3

Rukaia

20 Sep 2012 21:41

jag älskar hur du skriver!
jag gillar verkligen hur Niall och Spencer är ovänner och iggar varandra. Men jag vill veta vad som hände i hissen efter att Niall sa att hon var en lögnare. Alltså hur hon reagerade kommer det? Men jag vill bara säga att du skriver jävligt bra och vill verkligen inte att du slutar för jag älskar det. Det spelar ingen roll om det är korta eller långa intressanta eller ointressanta för bara jag får ett kapitel blir jag glad! :)

Svar: Ååååh blev jätte glad för denna kommentaren! Gillar långa kommentarer. Och ja, ni kommer få reda på hur hon reagerade. Som ni kanske har märkt så gillar jag att ha små frågeställare. Och taaaaack så jätte mycket!!!! Sitter seriöst med världens största leende nu!!! TACK IGEN!! Kram på dig xxx
miletak.blogg.se

Anonym

20 Sep 2012 22:45

du är så dukitg på att skriva längtar tills helgen då nästa kommer upp :D

Emmy

20 Sep 2012 23:24

Skit bra berättelse! Jag älskar den! Den är helt underbar och du skriver så fantastiskt bra! Fortsätt med det du gör så kommer du komma långt! I love it! x

Svar: ååååååååh tack så jätte mcyket!!!! kram xxx
miletak.blogg.se

emma

20 Sep 2012 23:34

Jag älskar det precis som jag älskar alla dina kapitel! Du skriver verkligen grymt bra! :)

Nathalie

21 Sep 2012 15:39

Jättebra :D

nellie

21 Sep 2012 16:08

skitbra kapitel! du äger på skriva ! :)

bea

21 Sep 2012 16:15

jätte super mega bra har längtat!!!
men det var helt klart värt väntan som alltid :)

Josefin

22 Sep 2012 16:21

Superbra, du är grym! Haha, Harry är avundsjuk på en cheesecake :P ;)

Kommentera

Publiceras ej