Dagarna går sedan jag bestämde mig en torsdagsnatt klockan fyra mitt i natten att jag skulle gå vidare. Jag vet inte om jag har lyckats något bättre hittills. Men det har bara gått fyra dagar så det är nog inte så lätt att se några skillnader än. Jag har inte haft några sömnlösa nätter heller. Inte heller några ”anfall”. Men som sagt, det har gått fyra dagar. Men på något sätt känner jag mig ändra friare. Jag vet inte hur alls, men det gör jag ändå. Som om något har släppt ifrån mig och att jag nu kan börja leva.

 

Jag hör hur min mobil börjar ringa någonstans. Var den är har jag inte en aning om faktiskt. Det är så typiskt mig att slarva bort den. Jag börjar springa runt för att leta efter den men är tvungen och stoppa det när jag springer in med tån i min soffa. Jag svär för mig själv samtidigt som jag håller i foten och hoppar runt. Hade folk sett mig nu hade dem trott att jag var helt dum i huvudet. Mobilen tystnar och min tå slutar göra ont så jag fortsätter att leta efter mobilen. Jag hittar den efter ett tag i fruktskålen av alla ställen. Jag tycker alltid att det är så smart att lägga den där men glömmer lika fort av att det är där av alla ställen som jag la den. Samtalet var ifrån Zayn så jag ringer upp honom.

 

”Hallå?” svarar Zayn.

”Det är Harry, du hade ringt,” säger jag snabbt som svar.

”Ja, just det. Du sa att du skulle gå vidare va?” säger jag och mm:ar till svars. ”Så då ska du dejta tjejer alltså?” Återigen mm:ar jag till svars. ”Bra, för jag har en blinddejt till dig.”
”Du har en vad?” nästan skriker jag och han skrattar på andra sidan. ”Det är lite snabbt kanske.. Inte än, jag vet helt enkelt inte.”
”Lite snabbt? Skojar du med mig? Det är nio månader sedan,” säger han på andra sidan luren.

”Öh, äh, ja, hm, ja, just det ja,” mumlar jag fram och Zayn skrattar lågt. ”Med vem?”
”Det är en gammal kompis till Perrie. Jag lovar att ni kommer komma bra överens och hon är allt det där som du söker hos i en tjej. Ge det en chans i alla fall, kompis,” säger Zayn.


Ska jag eller ska jag inte? Jag vill men ändå inte. Jag behöver gå ut och dejta och allt det där man ska göra. Men samtidigt så känns det så fel. Dejta någon annan än Spencer? Det känns bara fel. Det är henne jag älskar och henne jag vill vara med. Men jag skulle gå vidare. Hon vill inte ha mig längre och det är självklart så jag måste sluta tråna efter henne. Jag måste leva ett normalt liv.

 

”Visst, kör till. När?” frågar jag och jag kan känna hur Zayn ler igenom telefonen.

”Ikväll! Och jag lovar dig, om du inte dyker upp på restaurangen kommer jag hugga bollarna av dig. Förstått?” säger Zayn och jag mm:ar. ”Hon är redan blyg inför att gå på en blinddejt så om du gör något kommer jag göra det. Och jag lovar dig att jag är seriös, okej?”
”Vad heter hon, då? Jag måste veta vem jag ska möta upp där,” frågar jag.

”Cady,” säger han och jag suckar. Utav alla namnen just det jag hatar. ”Jag bara skojar. Hon heter Jen. Ja, bara Jen! Inte Jennifer eller Jenny eller något sådant utan Jen. Och jag lovar dig att om du råkar säga något annat är dina chanser bortblåsta på direkt. Så kom ihåg, Jen!”
”Var det Jen eller? Men ja, jag ska komma ihåg att hon heter JEN. Säg lite detaljer nu. Var? När? Och allt annat jag behöver veta,” säger jag.

 

När vi tillslut lägger på är jag faktiskt ganska pepp på den hela blinddejt grejen. Det är dags för mig att göra något sådant här nu om jag ska vara ärlig. Det finns inget bättre sätt att gå vidare genom än att börja dejta andra. Och som Zayn beskrev Jen verkar hon vara en hel skön tjej. Nu hoppas jag verkligen att hon är det också, annars blir jag besviken. Då är det jag som hugger av Zayns bollar. Om jag ska behöva gå på en hel dejt med en tjej som jag inte alls tycker är skön kommer han få ångra att han ens fixade ihop den här dejten.

 

~~~


Jag svänger in på parkeringen och parkerar innan jag stiger utifrån bilen. Jag är uppklädd i svarta stuprörsjeans, vit skjorta som är knäppt hela vägen och en gråa kavaj till det. Zayn var tvungen att komma och hjälpa mig med vad jag skulle ta på mig. Jag har inte varit på en dejt sedan urminnes tider så jag behövde helt enkelt hjälp med det. Resultat blev bra tills slut som tur var. Inte för finklätt men inte för nerklätt heller, helt perfekt helt enkelt.

 

Jag går in i restaurangen och börjar leta runt efter Jen. Mitt hjärta stannar när jag ser en tjej bakifrån som ser ut som Spencer. Jag är nästan bombsäker att det är hon tills hon vänder sig om. Det är inte Spencer. Men det är fortfarande lika. Hon börjar gå mot mig och då slår det mig. Det måste vara tjejen som jag ska på en blinddejt med. Hur ska jag kunna sitta på en dejt med en tjej som påminner så mycket om Spencer? Vad tusan har Zayn tänkt med nu egentligen? Detta är bara Zayn i ett nötskal.

 

”Jag är Jen, du måste vara Harry,” säger Jen. Hon ler stort och leendet smittar snabbt av sig till mig också.

”Trevligt att träffas, Jen,” säger jag och skakar hand med henne. ”Ska vi gå och sätta oss?”
”Gärna,” säger hon och leder oss mot vårt bord. Jag håller ut stolen för henne och hon ler stort medan hon sätter sig ner. ”Tack så mycket.”
”Inga problem,” säger jag leende tillbaka när jag har satt mig ner på min stol mittemot henne. ”Så, berätta någon random fakta om dig själv.”
”Jag älskar cheesecake,” säger hon och jag vill bara skratta rakt ut. Vad är det här för skämt egentligen? Hon liknar Spencer och hon älskar cheesecake, vad är oddsen? ”Din tur.”
”Jag kan prata flytande franska,” säger jag.

 

Middagen fortsätter och allt flyter på bra. Zayn hade rätt och hon är en riktigt skön tjej. En sådan där jag gillar helt enkelt. Men det är bara det är hon påminner om Spencer så mycket. Om Zayn inte märkte det är han rent ut sagt dum i huvudet. Om han gjorde det med mening är en annan sak. Efter timmar av pratande på restaurangen avslutar vi dejten. Vi avslutar den med en kyss innan vi går skilda vägar. Jag kysser alltid tjejen på första dejten, så varför göra ett undantag denna gång?

 

När jag ska hoppa in i bil ångrar jag mig. Jag vill inte åka hem och vara ensam. Så jag skyndar mig utifrån min bil och springer efter Jen. Som tur var har hon inte hunnit åka. Jag frågar henne om hon vill hänga med mig hem och hon säger som tur var ja. Annars hade det varit aningen pinsamt. Vi bestämmer att hon ska åka med mig i bil och så ska vi ringa Perrie och Zayn så att dem får hämta bilen. Det är ändå deras bil så det förtjänar dem allt.

 

Vi kommer hem till mig och då visar jag Jen till vardagsrummet så hon kan sätta sig där medan jag fixar något att dricka. Tanken var att ge henne något alkoholaktigt men tyvärr så hittar jag inget så det får bli enkelt te. Men det är bättre än inget. Och alla gillar te. Jag gör i ordning teet och sedan går jag tillbaka ut till Jen. Precis när jag ska sätta mig ner känner jag hur min mobil vibrerar i fickan. Jag tar upp den och till min stora förvåning är det ett sms ifrån Spencer där. Just nu när jag har en tjej över så bestämmer hon sig för att smsa. Tajmningen kan ju inte bli bättre.

 

Från Spencer:

Jag och Isaac ska ha en maskeradfest om tre veckor. Och vi undrar om du vill komma? Jag förstår om du inte vill och att du förmodligen blir riktigt förvånad över detta men jag har tänkt och jag har kommit fram till att det nog är bäst om vi är vänner ändå. Vänner! Så om du skulle kunna tänka dig att komma skulle det betyda riktigt mycket för mig. Du kommer få ett brev i veckan också, men jag ville bara förvarna dig först. Hoppas vi ses i dimman!

 

Jag vänder upp min blick mot Jen, ”vill du gå på en maskerad med mig om tre veckor?”


I bet you didn't like this because I didn't. Aw, but what about Hencer then? 
Nästa kapitel är det maskerad. Allt kan hända på en maskerad, inte sant? Och det kommer även komma två, ja, TVÅ kapitel om maskeraden. En ifrån Harrys point of view och sedan en ifrån Spencers point of view. 
Men för att få nästa måste ni kommentera också. Minst 17 stycken som det var på det föregående. Vill ni ha kapitel så får jag ha lite regler också, och jag kan säga att jag är envis. Jag kommer inte ge mig förrän jag får vad jag vill ha... Haha! 
Puss på er! ♥


Ps. Glöm inte rösta på vem som ska vara nästa kille på inlägget nedanför. Ds.
Ps. Ps. Glöm inte läsa andra kapitlet på min engelska novell här: http://www.wattpad.com/8474607-sight-of-you-chapter-2 Kommentera, rösta och bli gärna ett fan också! Tack i förhand. Ds. 

30 kommentarer

clara

01 Nov 2012 00:25

Jag ska kommentera järnet!

emma

01 Nov 2012 00:47

Så jäklans bra! :)

j

01 Nov 2012 01:03

okey, jag vill for real att harry och spencer ska bli tillsammans igen!

Isa

01 Nov 2012 04:07

LÄNKTAR TILL NÄSTA!! :D

Louise (thatdreamstory)

01 Nov 2012 08:11

Jag gillade det! Tycker din novell är skitbra, den är så annorlunda mot alla andra och så är du jätteduktig också :)

Nicole

01 Nov 2012 09:21

Okej jag ogillar starkt att han har gått på dejt med en annan tjej men kapitlet är bra ändå ;) Hoppas bara Hencer kommer tillbaka snart :)

Maria

01 Nov 2012 09:31

Jättebra! (:

nelly

01 Nov 2012 09:53

sjukt bra men det ska ju va Spencer o Harry :/

Anonym

01 Nov 2012 09:55

AAHHH!!!! Jag tror att Jen är Spencer..... <3<3 Suuuuper bra!

Anonym

01 Nov 2012 10:50

Riktigt bra novell :))

Julia

01 Nov 2012 14:06

Åhh, det ska ju vara Haz och Spencer!

frida

01 Nov 2012 15:10

ååååh nej inte jen. det ska vara hencer ju!!!!

Kajsa

01 Nov 2012 15:43

Nu har jag äntligen läst ikapp, och jag måste säga att jag verkligen gillar även denna novell! Längtar efter nästa kapitel! :D

//Kajsa :D

Sara

01 Nov 2012 15:53

Som vanligt jätte bra men jag vill att det det ska bli Hencer nuuuu!!!! Harry får inte gå vidare med "Jen"! :)

Rukaia

01 Nov 2012 16:48

ohh, jag längtar till maskeraden!!
btw, kapitlet var super!

Amanda

01 Nov 2012 21:23

Jättebra kapitel! Hoppas att det blir Spencer och Harry igen:)

Nathalie

01 Nov 2012 22:22

Suuperbra :D

ayya

01 Nov 2012 22:57

Vad bra längtar efternästa

Alexandra

02 Nov 2012 07:42

Jag har precis börjat läsa denna novell och änsålänge är den riiiiiiktigt bra!

cassandra

02 Nov 2012 09:28

sjuuukt bra och kan inte hencer bli real igen? It's meant to be :)

Julia

02 Nov 2012 10:22

Mer

Wilma

02 Nov 2012 12:29

Superbra novell! :D Började läsa igårkväll och har läst halva natten och hela morgonen, är helt fast!

Anonym

02 Nov 2012 14:34

:)

Maria

02 Nov 2012 16:12

Spännande!!!!

Lina

02 Nov 2012 16:13

Jag började läsa denna idag och nu har jag äntligen kommit ifatt! åhh jag har nog aldrig gråtit så mycket till en novell som denna, fyfan helt fantastisk. men jag skojar inte, jag kommer gråta som ett barn som precis slått sig (förutom Nathaniel) om det inte blir Hencer igen!

Anonym

02 Nov 2012 16:26

Jättebra :)

Nicole

02 Nov 2012 17:22

Jätte bra kapitel :) Jag vet att jag redan har kommenterat men jag hoppas att den här räknas för jag vill verkligen ha ett nytt kapitel ;)

Lovisa

02 Nov 2012 19:05

Sjukt bra !!!

Maja

02 Nov 2012 19:43

Åååååh snälla uppdatera idag! Började läsa igår, blev kär i novellen

Y

02 Nov 2012 22:43

Hittade precis hit & har läst novellen i säkert 10 minuter om inte mer och totallt älskar din novell! Kommer stanna för denna blogg!

Kommentera

Publiceras ej