Jag svänger in på Harrys garageuppfart och parkerar min bil där. Äntligen har jag skaffat körkort. Harry har bott i sitt nya hus i fyra månader nu. Jag hoppar snabbt ut ifrån bilen och möts av ett antal fans. De börjar skrika mitt namn och jag vinkar snabbt till dem. Jag får alltid skuldkänslor när jag inte stannar till hos dem men just nu vill jag bara in till Harry. Nathaniel är uppe hos någon av våra föräldrar, vem vet jag inte riktigt men någon av dem. Eftersom jag har varit iväg på en fotografering i Paris i fyra dagar och Harry har börjat öva inför deras turné som börjar snart.

 

”Harry,” ropar jag när jag låst dörren om mig.

 

Jag får dock inget svar. Så jag börjar gå runt och leta efter honom i hela huset. Huset är stort så det tar ett tag att leta igenom varenda vrå. När jag äntligen är klar har jag kommit fram till en sak; han är inte här. Trött som jag är efter att ha rest idag slår jag mig ner i soffan. Jag tar upp min mobil för att se om han har skickat ett sms eller något men det han har inte. Han vet att jag skulle komma hem nu. Vi pratade senast igår kväll om det. Så jag bestämmer mig för att ringa honom. Inget svar där heller. Så jag tar upp och börjar skicka ett sms till honom.

 

Till Harry:

Var är du någonstans? Är hos dig nu...

 

Jag får så klart inget svar tillbaka. Så jag bestämmer mig för att åka hem till mig igen. Jag gillar inte att vara ensam i detta huset. Det är stort och tyst och bara allmänt läskigt att vara ensam i. När jag kommer ut står där fortfarande fem tjejer. De ropar mitt namn igen och denna gången går jag fram till dem. Först står vi bara och pratar om allt möjligt. Mest om Harry så klart. De frågar mig massor av saker om dem och jag svarar så sanningsenligt jag kan. Om Nathaniel håller jag dock tyst om som alltid. Vi har lyckats hålla honom hemlig i över fem månader vilket är ganska duktigt gjort ändå.

 

Vi avslutar med att de får varsitt kort med mig och sedan hoppar jag in i min lilla Mini Cooper och kör hem till mig igen. Jag skyndar mig in till Maisy. Antagligen är hon med sin pojkvän. Och han är inte vem som helst. Han är Tyler som är vår vän ifrån Holmes Chapel. Han är här så ofta det går och om jag inte minns fel skulle han vara här nu. Men han är inte den första jag ser när jag kommer in. Utan hans bästa vän Isaac.

 

”Spence! Du är tillbaka! Hur var det?” säger Isaac leende mot mig. Han kramar om mig och jag kramar så klart om honom tillbaka.
”Hur roligt som helst, träffade riktigt trevliga människor,” svarar jag med ett leende jag med. ”Var har du Maisy förresten?”
”Hon är ute en sväng med Tyler men hon är förmodligen klar snart. Häng med mig till köket så länge,” säger Isaac.

 

Vi går in till köket och jag slår mig ner vid bordet medan Tyler börja göra i ordning en macka och te till mig. Jag behöver inte ens be om det utan att han vet att jag vill ha mat. Jag vet inte hur, men han vet alltid sådana saker. Eller så gissar han bara och har rätt största delen av tiden. Lilla, söta Isaac. Eller lilla och lilla vet jag inte riktigt. Han är nästan ett huvud längre än mig plus att han är ett år äldre. Men han är ändå min lilla Isaac. Helt plötsligt plingar min mobil till och det är så klart Harry.

 

Från Harry:
Oj, jag glömde helt bort det... Jag var ute med Nick. Är du kvar hos mig nu? Är på väg dit xx

 

Till Harry:
Nä. Jag är hemma. Kommer du och sover här inatt? Saknar dig! Xx

Från Harry:
Ska på grabbkväll hos Liam med resten av bandet. Jag kan komma förbi en stund, men sedan måste jag åka igen. Saknar dig också! Xx

 

Till Harry:

Gör så och skynda dig på. Dör snart av längtan!! Puss

 

Jag äter upp min macka och dricker upp mitt te med Isaac innan Maisy och Tyler hinner komma tillbaka. Jag slänger mig över Maisy när hon är tillbaka och kramar om henne länge. Herregud vad jag saknar henne när jag inte träffar henne varje dag. Från att ha träffats varje dag sedan vi var sex år känns det konstigt att inte göra det längre även om vi bor ihop. Jag antar att det är så det är att växa upp.

 

Jag hör hur dörren öppnas så jag springer dit. Så klart är det Harry. Jag slänger armarna om honom och andas in hans underbara doft. Jag skulle kunna leva på den. Han kysser mig på örat och jag svarar honom med att kyssa honom på halsen. Vi går in till resten av gänget och Harry slår sig ner på en stol. Jag är snabb med att sätta mig i hans knä. Den enda plats som är ledig som jag kan tänkas sitta på.

 

”Vad ska ni göra idag?” frågar Tyler mig och Harry.
”Harry ska hem till Liam på grabbkväll och jag ska nog bara vara hemma och slappa. Själva då?” säger jag.

”Vi tre ska ut, du ska inte med?” säger Isaac.

”Nej, jag är helt utmattat så jag föredrar en lördagskväll framför TV:n. Dessutom ska jag upp tidigt imorgon för att hämta Nathaniel så det får bli en annan gång,” säger jag.
”Var ska ni någonstans?” frågar Harry.
”Vi tänkte bara gå till stället längre ner på gatan,” svarar Tyler.

 

Harry stannar inte länge. En halvtimme senare är han borta igen. Jag hade gärna velat hänga med. Dels för att umgås med Harry men även för att umgås med killarna. Det var länge sedan vi umgicks faktiskt. Det hade varit kul om jag, Eleanor och Perrie också hade åkt dit. Vi måste ses allihopa snart. Jag får fixa ihop en middag hemma hos Harry eller något till nästa helg. Maisy och Tyler kan också komma då de också är ganska bra vän med dem.

 

Jag säger hej då till Maisy, Tyler och Isaac och går och slår ner mig i soffan. Sällskapssjuk som jag är tröttnar jag fort på att vara ensam. Jag hade kunnat åka hem till Holmes Chapel men när jag väl är framme kommer alla redan ligga och sova. Nadia har varit i Ryssland sedan innan nyår och kommer inte hem förrän om en vecka så henne kan jag inte ringa. De andra vännerna jag känner här är Eleanor, Perrie och Danielle. Perrie går bort för hon uppträder på något program ikväll med Little Mix och Danielle är inte i London hon heller om jag fattade det rätt på Twitter. Då återstår bara Eleanor. Så jag ringer henne.

 

”Hej, Spence,” svarar hon glatt. ”Hur är det?”
”Hej, El. Bara bra, själv då?” säger jag.

”Super,” säger Eleanor.

”Vad gör du ikväll? Tänkte att du kunde komma över då våra killar är på grabbkväll hos Liam,” säger jag och det blir helt tyst. ”Hallå?”
”Öh, oj.. Ehm, ja.. Eller nej. Är det grabbkväll där ikväll? Louis är här med Zayn så du måste missuppfattat det,” säger Eleanor efter ett tag.

”Nej. Han skrev det till och med, är du säker att de inte ska iväg då?” säger jag.

”Louis? Ska ni iväg till Liam?” ropar Eleanor i telefonen. Som tur var har hon tagit mobilen ifrån sin mun så jag slipper få mina öron förstörda. ”Nej, det ska han inte. Jag är ledsen."
”Så han har inte varit på någon grabbkväll de tre senaste helgerna heller?” frågar jag. Även om jag redan vet att svaret är nej. Jag fattar inte hur han kan ha ljugit så för mig. ”Du behöver inte ens svara.”
”Spence.. Jag är så ledsen,” säger hon.


Hola! Kan ni tänka er att det redan kom ett nytt kapitel.. Haha! Nästa är också klart. Kommentera på för att få det så snabbt som möjligt. Kram! ♥

16 kommentarer

Ellinor

14 Oct 2012 21:04

Vill ha nästa kapitel! :)

Anonym

14 Oct 2012 21:12

Såååå sjukt bra!!!!! Älskar den här novellen, längtar tills nästa del!!!!! <3<3<3

:D

14 Oct 2012 21:24

OMG FETT BRAAA MEEEERA !!! :D

Anonym

14 Oct 2012 21:38

va? vad är det han döljer ;O

Bea

14 Oct 2012 21:46

Skiit vad döljer han??? Vill veta nuuuuu!!!

Josefin

14 Oct 2012 21:49

Omg, vill veta vad Harry döljer!! Du skriver jättebra! :)

emma

14 Oct 2012 23:27

Ahhhh, måste få veta vad Harry har gjort!!!

nelly

15 Oct 2012 07:08

Omg vad e det harry döljer? :o

Julia

15 Oct 2012 15:05

Åh så bra!

Linda

15 Oct 2012 16:08

Jättebra! :D

Rukaia

15 Oct 2012 17:06

shiit, vad jobbigt för Spence...!!! :'(

Madde

15 Oct 2012 17:21

Ja älskar denna novellen!!!! Ja vill bara ha mer och önskar att den aldrig ska ta slut! Men såklart har jag förståelse för uppdateringen ;)

Isa

15 Oct 2012 21:18

Grymt kapitel du skriver grymt bra!! :)

Joana Sousa

15 Oct 2012 21:24

fyfaaaaan vad bra

Julia

15 Oct 2012 21:25

bästa novellen! <3 du skriver så himla bra

:D

15 Oct 2012 21:41

SNÄLLA GEE OSS ETT TILL IDAAG !! världens bästa novell

Kommentera

Publiceras ej