Spencers point of view

 

En timme tidigare.

 

Jag välkomnar alla som kommer in. Det har gått en timme sedan festen ”öppnade” och jag har inte sett till Harry än. Resten av bandet har kommit så jag börjar inse att han faktiskt inte kommer komma. Hur mycket jag än önskar att han skulle göra det kommer han inte. Så jag går iväg ifrån dörröppningen och går in till själva festen istället. Jag stod i dörröppningen för att först och främst få prata med Harry så det är onödigt att stå kvar där när jag lika väl kan göra något roligare istället.

 

”Spe!” hör jag någon säga högt bakom mig. Smeknamnet används bara av två stycken så det är lätt att höra vem det är.

”Eleanor,” säger jag glatt innan jag ens har hunnit vända mig om. När jag väl vänder mig om möts jag i en kram. ”Jag har saknat dig, El.”
”Jag har saknat dig också, lillan,” säger hon leende mot mig. ”Var inte så upptagen hela tiden så att du har tid för mig också.”
”Jag lovar. Fika på hm, torsdag?” frågar jag.

”Spikat. Jag kommer hem till dig så att jag får träffa lillskrutten också,” säger Eleanor.

 

Vi säger hej då där för Eleanor skulle bara på toaletten innan hon skulle tillbaka till Louis igen som är ensam någonstans. Jag fortsätter gå och blir stoppad flera gånger av folk som vill tacka. Eller någon som bara vill prata. När jag möter David blir jag helt till mig. Det var allt för längesedan jag träffade honom. Min älskade bästa vän David. Han är den vän som jag tycker mest om och som jag vänder mig till så fort det är något. Han vet allt om allting och han är bara helt underbar. Alla skulle ha en vän som David.

 

”Vad är det med dig?” frågar David på direkten. Han märker alltid om något inte stor rätt till. Även om det inte är något stort just nu så märker han det åtminstone. Han är verkligen bäst. ”Har det hänt något?”
Jag skakar på huvudet, ”jag bjöd in Harry och jag hoppades verkligen att han skulle komma. Jag antar att jag nästan tog för givet att han skulle vilja bli vänner.”

”Älskling, älskling, älskling,” säger David med en sådan där typisk homosexuell röst som man alltid ser på filmer. ”Då missade du nog vem som nyss kom hit. Jo, självaste Harry Styles.”

”Jag måste hitta honom, vet du möjligen var han var på väg?” säger jag och David skakar nekande på huvudet. ”Vi ses senare. Nu ska jag hitta Harry.”
”Vänta lite,” säger David och tar tag i min arm så att jag inte kan gå härifrån. ”Jag såg att Niall var här. Du tror inte jag möjligen har en chans?”
Jag börjar skratta, ”nej, David. Han är så straight man kan bli.”

 

Skrattandes går jag ifrån David för att hitta Harry. Helt plötsligt är jag glad igen. Harry kom verkligen hit. Jag kollar efter honom så gått som överallt men lyckas inte se honom. Att ha kostym och mask som klädsel var nog inte så smart ändå. I alla fall inte om man ska hitta människor. Jag frågar runt lite och flera säger att dem har sätt honom bara att dem inte vet var han är. Jag ser en blond tjej, en svarthårig kille och ett stort krulligt hår sitta tillsammans så jag gissar att det är dem. Fort skyndar jag mig fram och till min lycka så är det dem.

 

”Oj, jag glömde helt bort det. Jag är så, så ledsen, Harry. Jag hoppas att du kan förlåta mig någon gång,” säger Perrie skrattandes till Harry. De har inte märkt mig en så jag tänker att det är smartare att låta dem vara tills de har skrattat klart. Men Perrie ser mig ganska fort och hon kollar på mig med en konstig blick samtidigt som hon ler åt mig. ”Spencer! Vilken trevlig fest du har här. Grymt att du fixade denna.”
”Tack så mycket. Jag är verkligen glad att ni kom allihopa,” säger jag och lägger min hand på Harrys axel. Han vänder sig om och möter min blick. Jag ler mot honom så fort han möter min blick. ”Jag är verkligen glad att du kom. Vänner?”
”Vänner,” säger Harry leende tillbaka. ”Och just det, jag höll nästan på att glömma. Spencer, Jen. Jen, Spencer.”

 

Jag vet inte vad som händer med mig när jag ser henne. Jag vet inte om det är avundsjuka eller inte. Men jag gillar inte henne. Jag vet inte varför men något med henne gör att jag inte gillar henne. Det är inte avundsjuka som gör det, det vet jag mycket väl. Men det är något med henne som jag bara inte klarar av. Och jag vet redan nu att det är honom jag vill ha. Jag kan inte klaga på Harry längre för att han först började kämpa när jag väl hade en ny. Det är som om han har funnits där hela tiden för mig men ändå inte. Och när jag ser honom med en annan bara känner jag det. Han är inte min men jag ska tusan ändra det. Han ska bli min igen.

 

Jag måste få ett stopp på detta här och nu. Jag kan inte fortsätta leva med Isaac längre. Det jag har för honom är inte äkta känslor. Inbillade känslor ungefär. Som om jag har låtsas att jag har känslor för honom bara för att han är där. Han ställer upp för mig och Nathaniel i vått och torrt. Men det är inte rätt mot honom. Jag kan inte vara med honom bara för att han ställer upp för mig. Det är inte rätt mot någon.

 

Jag bestämmer mig för att leta upp Isaac. Jag letar verkligen överallt efter honom. Utanför, dansgolvet, stolplatserna, köket och på toaletterna. Tillslut tar jag en vildgissning och går in till garderoben. Där hör jag hur några håller på så jag går närmre för att se vilka det är. När jag ser vilka det är och vad som föregår där så stannar mitt hjärta. Jag får inte fram ett enda ord. Även om jag var på väg till honom för att göra slut med honom så får jag ändå inte fram ett enda ord.

 

Där är Nadia upptryckt på vägen av Isaac och de har sex. Min bästa vän och min pojkvän! De märker mig. Eller rättare sagt, Nadia märker mig. Och ganska snart märker Isaac mig också. Medan de skyndar sig att ta på sig kläderna så springer jag därifrån. Igenom dansgolvet bort till köket där jag sätter mig i ett hål mellan två bänkar och börjar gråta. Jag kan inte fatta att det här är sant. Speciellt inte på detta som skulle vara min kväll! Jag hinner sitta där länge i min ensamhet innan jag hör fotsteg komma och jag kollar ut för att se Isaac. Jag vill bara spy på honom och hans äckliga fula blonda hår.

 

”Spence, snälla. Låt mig förklara,” ber Isaac och kommer fram till mig. Han böjer sig ner ner till mig och drar ut mig. Jag stretar emot men det är lönlöst. Han är mycket starkare än mig så han lyckas till och med få mig på fötter. ”Spencer. Lyssna på mig.”
”Vad är det jag ska lyssna på? Du hade sex med min bästa vän. Hur jävla lågt får man sjunka egentligen?” skriker jag åt honom. ”Ut härifrån, bara ut! Även om jag redan var på väg för att göra slut med dig så hjälpte det här ganska mycket. Jag vill aldrig se dig igen. Så släpp mig nu, snälla.”
”Kom hit,” säger han argt samtidigt som han försöker krama om mig. Jag stretar emot och jag lyckas hålla undan mig. ”Spencer, snälla.”
”Låt mig vara!” skriker jag och slår till honom på bröstkorgen. Men det var bara lönlöst. Han låter mig inte vara. Jag skriker det åt honom gång på gång på gång men ingen av gångerna hjälper.


Från ingenstans ser jag hur Isaac försvinner och släpper taget om mig. Innan jag vet ordet om det så står Liam, Louis, Niall och Zayn vid mig och håller om mig. Jag ser hur Harry håller fast i Isaacs krage på skjortan och trycker upp honom mot väggen. Allt händer under just några sekunder så jag är inte beredd på något alls. Allt går så fort så att det inte är sant. Jag möter Harrys blick snabbt. Mina ögon är fyllda med tårar men jag försöker le med dem till honom ändå. Visa honom att jag är glad att han är här just nu. För helt ärligt är det han jag vill vara hos. I hans famn och att han ska trösta mig.

 

När vi har delat klart vår blick vänder han sig tillbaka till Isaac igen. Då lämnar Liam och Louis mig. Niall och Zayn kommer närmre mig och de kramar om mig riktigt hårt. Mina favorit killar. När Liam och Louis är framme hos Harry så vänder han sig om igen. Denna gången kollar han på mig i ånger. Hela hans blick förmedlar ånger. Varför har jag ingen aning om. Jag försöker dra mig loss ifrån Niall och Zayns grepp. Jag lyckas inte. Jag vill fram till Harry och tacka honom för att han hjälpte mig ifrån Isaac.

 

Och innan jag vet ordet av det har Harry slagit till Isaac.


Som sagt. Här är Spencers point of view från kvällen. Vad tycker ni? Besöksrekord igen, ni är bara för underbara!
Och just det ja. Eftersom denna novellen börjar lida mot sitt slut, kommer jag tyvärr inte uppdatera varje dag på ett tag. Nästa novell kommer börja 11 december så jag tror nog att ni vill ha lite gles uppdatering istället för ett långt uppehåll? Visst har jag rätt? 
Kommentera gärna också. 
Kram! ♥

 

13 kommentarer

Louise (thatdreamstory)

04 Nov 2012 01:52

Skitbra! Nu är man ju lite nyfiken på vad som händer sen... ;)
Har faktiskt följt bloggen innan, i början av första novellen, tappade sen bort den, men här är jag igen :) haha. Eftersom vi båda snart ska börja på nya noveller undrar jag om du vill göra länkbyte kanske? Kika in på bloggen, läs lite och hör av dig om du vill :) kram

My

04 Nov 2012 02:23

Så himla bra!
Hencer forever lixom ❤
Mer mer meeeer

Kajsa

04 Nov 2012 08:49

Superbra kapitel, och riktigt roligt att få läsa ur Spencers POV ! Längtar efter nästa del! :D

//Kajsa :D

miranda

04 Nov 2012 09:14

det är verkligen suuuuper bra !

Stina

04 Nov 2012 10:22

Nej! Du kan inte sluta så spännande igen!!!! Måste verkligen läsa fortsättningen. Men den va iaf AS GRYM! Och tack så jätte mycket att du gör det här för oss :D

emma

04 Nov 2012 10:52

Riktigt bra, nu vill jag bara veta vad som händer sen! :)

Nicole

04 Nov 2012 10:52

Super mega bra! :) Längtar tills nästa kapitel så j*vla mycket! :) det har alltid varit Hencer och kommer alltid att vara :D

Anonym

04 Nov 2012 12:17

Bra

Julia

04 Nov 2012 13:43

Denna novellen äger. Går in hitt på bloggen mer än 5 gånger dagligen för jag är beroende av novellen för den är så jävla bra

Linn

04 Nov 2012 16:25

omg!!! du skriver enormt bra, herre gud! jag vet inte vad jag ska skriva, du är bäst är det ända som jag får fram... omg.omg.omg.omg.omg.omg.omg.
helt otroligt bra!!!!

amanda

04 Nov 2012 19:12

Underbart kapitel. Började läsa ifrån början utav din novell, satt hela dagen och läste.. min nya favvo novell!

bella.

04 Nov 2012 19:54

min nya favorit novell! SERIÖST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nelly

04 Nov 2012 20:49

sjukt bra

Kommentera

Publiceras ej