Killarna är lediga idag. Imorgon har de en signering och i övermorgon har de en konsert här i Los Angeles och dagen efter det har de en dag ledigt innan de, eller rättare sagt vi, åker upp till Las Vegas innan det bär av till San Francisco och efter det blir det av till Salt Lake City. Där jag antingen hänger med Eleanor hem till London eller stannar kvar här med Harry. Jag har ännu inte bestämt mig.

 

Idag ska jag och Harry ut på sightseeing. Jag har aldrig varit här innan så det ska bli kul att se hur det är här. Harry har varit har flera gången så han kan säkert allt utantill men vi ska ändå ha med oss en guide. Och en säkerhetsvakt så klart. Det känns konstigt. För att gå ut på gatorna med min pojkvän behöver vi ha med oss en säkerhetsvakt. Sjukt. För två år sedan hade jag bara skrattat åt det om någon sa att det skulle hända.

 

”Babe, ska du göra något innan vi går?” säger Harry och jag ger honom dödsblicken. Jag rent ut sagt hatar ordet babe. ”Vad är det?”

”Kalla mig inte babe, snälla,” säger jag. ”Och ja, jag ska byta skor.”

”Okej babe,” säger han och jag kollar surt på honom. ”Amen, babe, byt skor då, babe. Skynda dig, babe. Vi ska vara där nere om fem minuter, babe, och jag vill helst inte vara sen denna gången, babe. Res dig upp, babe, och byt skor, babe. Vad ska du ha på dig för skor, babe? Jag tycker du ska ha de skor du har på dig nu, babe, för annars kommer du bara få ont i fötterna om du har klackar, babe. Men du gör ju så klart som du vill, babe, jag bara uttrycker min åsikt, babe. Okej, jag är lam, babe. Jag ska sluta kalla dig babe nu, babe. Sista gången nu, babe. Babe.”

 

Jag reser mig upp och går fram till honom. Jag stannar framför honom och går in för en kyss och han möter mig men när vi är en millimeter ifrån varandra så backar jag och slår till honom på bröstet istället. Hämnd helt enkelt. Han ler finurligt mot mig och innan jag vet ordet av det ligger jag på sängen med honom över mig. Han kysser mig och jag kysser honom tillbaka. Vi ligger där och håller på tills vi inser att vi ska möta vår guide nere i lobbyn om en minut. Snabbt som tusan reser vi oss och jag byter mina vita, låga converse till ett par bruna klackar i samma färg som bältet. Skorna har ”remmar” över fötterna och en hög, tjockklack.

 

Återigen får vi springa genom korridoren men som tur var är hissen på vårat plan så vi tar den ner. Där står Paul med en kille i tjugofem års åldern och vinkar till oss. Vi går fram till dem och vi får berättat för oss att det är dem som ska följa med oss idag. Han har bilen på framsidan av hotellet och mitt hjärta stannar för en sekund. Harry märker det för han tar tag i min hand och griper tag hårt i den. På framsidan är massor av fans. Jag måste gå förbi fansen. Vi börjar gå mot dörren som ska ta oss ut och jag och Harry går först. När vi ska gå igenom den stannar jag.

 

”Hur är det?” säger han och kollar oroligt på mig.

”Bra,” säger jag kort och snabbt.

”Är du redo?” frågar han.

Jag skakar på huvudet, ”nej och jag kommer aldrig bli. Men nu kör vi.”

 

Harry håller hårt i min hand och jag håller ännu hårdare om hans. Vi går igenom dörren, som är en snurrdörr, och när vi kommer ut blixtrar det av kameror så mycket så att det inte är sant. Dem lyser upp allting. Jag är så inne i mig själv att jag inte hör vad folket runt om oss säger. Det enda jag uppfattar är att Paul har gått förbi oss och håller upp dörren åt oss. Det är en gång med stängsel på sidorna och poliser så fansen skulle inte kunna komma nära oss hur mycket de än försöker.

 

Vi sitter tryggt i bilen och jag kan andas in igen. Det där var med stor marginal det läskigaste jag någonsin har gjort. Harry kollar på mig med ett leende och jag besvarar honom med ett. Paul hoppar in i framsätet jämte guiden, Frank heter han, och bilen börjar köra iväg. Jag lutar mitt huvud mot Harrys axel och han börjar dra sina fingrar genom mitt hår.

 

”Du är som född för det här,” säger han och jag fnyser till. ”Seriöst, du klarade det bättre än vad jag gjorde första gången.”
”Lägg av,” säger jag. ”Jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Se, jag skakar fortfarande.”

 

Jag sträcker upp armen för att han ska se och han tar tag i den och börjar pussa den från handen till armbågen och sedan ner igen. Han håller på så ett par antal gånger tills jag blir trött i armen och tar ner den igen. Efter det är det inte lång tid kvar tills vi är framme vid Hollywood-skylten. Vi går ut från bilen och Frank börjar prata om den. När bokstäverna för första gången kom upp och lite om de gånger då bokstäverna har byts. Efter det tar jag lite kort på den med min kamera. Harry ber Paul ta kort på mig och honom med den så det gör han. I början står jag och Harry och mest gör fula miner på bilderna. Sedan tar vi någon normal och efter lite om och men går jag med på att ta en puss-bild med honom så det gör vi.

 

Det blir dags att åka till nästa ställe och det blir Walk of Fame. Vi går längs den och Frank pratar om allt möjligt angående den också. Jag börjar få ont i mina fötter så jag skulle ha gjort som Harry sa och behålla mina converse på mig. De märker att jag börjar gå saktare och saktare och frågar tillslut var det är. Även om jag skäms för det berättar jag för dem att jag är helt slut i fötterna. De skrattar åt mig och Harry bara säger ”sa ju det” och skrattar han med. Vi går in på ett Frozen Yoghurt ställe och vi hinner vara där i två minuter innan Harry och Paul springer iväg och lämnar mig och Frank ensamma. Vi köper i alla fall varsin Frozen Yoghurt och slår oss ner ute.

 

”Här har du min sköna,” säger Harry och jag vänder mig om. Där står han med en Converse kartong. ”Det är låga med USA-flaggan på. Jag vill ju inte att du ska ha ont i fötterna och så blir det som en souvenir här ifrån.”

”Åh, har jag någonsin sagt att du är bäst på hela denna jord?” säger jag med världens största leende på läpparna. 


Vet att ni vill veta mer om Niall. Därför ville jag reta er genom att slänga upp detta kapitlet. Men i nästa så. Då kommer Niall och Spencer träffas. Bara vänta sååååå!!!! 

 


Kommentera som GALNINGAR för att få upp nästa kapitel snabbare. Som dessutom är klart och väntas på att få läsas. Kom igen nu, kommentera som aldrig förr och ni får upp det imorgon lite efter lunch. KRAM! ♥

14 kommentarer

Anonym

11 Sep 2012 19:33

OMG sjukt bra <3 <3

Josefin

11 Sep 2012 20:09

Jättebra, Harry och Spencer är så söta tillsammans, längtar verkligen till nästa del då Niall och Spencer träffas :)

Svar: Ja, visst är dem! :)
miletak.blogg.se

Nathalie

11 Sep 2012 20:42

Bra :D

emma

11 Sep 2012 20:52

Så himla bra! :)

Felicia

11 Sep 2012 20:59

SÅÅÅÅ BRAAA :D xx

j

11 Sep 2012 21:07

galet bra! vill ha mer!!!!

ayya

11 Sep 2012 21:46

mer jättebra längtar till nästa läs gärna min novell länkbyte??

Anonym

11 Sep 2012 21:59

jag dör så söta dom är tsm :D

My

11 Sep 2012 22:45

Sååå himlaaaa braaaa!!!

Maria

11 Sep 2012 23:56

Gud så duktig du är!! <33

Nor

12 Sep 2012 07:14

Ååååh längtar så jävla mycket vad som kommer att hända men det nästa.
Lawl jaaa du retar mig verkligen med att lägga upp det här kapitlet
But anyway love your blog Xxxx

Felicia

12 Sep 2012 14:07

så så så så bra!!
Och jag har precis skapat min andra novell, Every Teardrop Is A Waterfall och det kommer invandla mycket tårar, besvikelse, tårar men samtidigt mycket kärlek och vänskap. Jag vill göra en annorlunda, en som inte bara har det lyckligt hela tiden, utan tvärtom. Spännande saker. Det skulle betyda jättemycket för mig om du reklamerade om min novell så gör jag om din. Tack!! :)

Linda

12 Sep 2012 19:29

Läääääääängtar tills nästa kapitel! :)
MER! MER! MER! :D

Maria

12 Sep 2012 19:30

SUPER!! :D

Kommentera

Publiceras ej