Sedan lägger jag huvudet på hans bröst igen och kollar på teven. Även om det inte är så bra är det bättre än ingenting. Men Zayn tar snabbt tag i mitt huvud och vänder upp det mot honom och så kysser han mig. Det blir snabbt passionerat och jag drar av honom kalsongerna.


Jag vaknar upp och sängen är tom. Okej, jag är där men resten är tom. Så jag går upp och går in överallt för att hitta Zayn men han finns verkligen ingenstans. Inte ens på toaletten. Jag kollar i våran resväska för att se om han har packat i några mjukiskläder och tur så har han det. Så jag tar på mig ett par gråa mjukisbyxor och en rosa tjocktröja och slänger upp håret i en slarvig tofs. Jag lägger mig på sängen och sätter på teven men efter ett tag tröttnar jag på det eftersom han aldrig kommer tillbaka. Jag börjar leta efter min telefon och tillslut hittar jag den så jag ringer Zayn. Och såklart har han inte med sig telefonen för den börjar ringa i hans jacka som är precis jämte mig. Så han kan inte ha gått långt om han ska ha gått utan jacka OCH mobil. Så jag tar på mig ett par skor och så går jag ut i ”hallen”. Han är inte där heller så jag tar hissen ner till receptionen för att fråga om de har sätt honom.

 

”Ursäkta mig, men kommer du ihåg killen jag kom hit med?” säger jag till killen som står i receptionen.

”Hm, nej jag är ledsen men det gör jag tyvärr inte.” säger han

”Nehe, men han är typ 10 centimeter längre än mig, han har svart hår och bruna ögon, han är smal och han talar engelska.” säger jag

”Jo, men honom har jag sett.” säger han och jag kollar menande på honom. ”Oj, han gick ut för ungefär en halvtimme sedan.” Antagligen vaknade jag upp av att Zayn stängde dörren kommer jag fram till.

”Okej, tack. Vet du vart han skulle?” säger jag och han skakar på huvudet. ”Vet du vad klockan är?”

”Den är halv tio.” säger han

”Tack så mycket för allt!” säger jag

”Hejdå.” säger han

 

Jag går upp till sviten igen och så tar jag upp min dator jag hittade i resväskan tidigare. Det första jag ser på Facebook är hur många vänförfrågningar jag har så jag fixar på direkten så att bara jag kan förfråga folk istället så jag slipper massa hela tiden. Nelly har gått från singel till förhållande så jag trycker upp henne i chattrutan.

 

Finally honey!!! CONGRATULATIONS!

IIIIH!! Thank you! One to go! :)

Haha, yes! Now we gotta find Harry a girl!

Oh yes we do! Liam said you and Wilma are moving here, is it true? :D

Yes it is! November the 4th :)

Ah! Can't wait :) And where are you and Zayn?

We're in Gothenburg, I'm in our suit and Zayn's gone.

Just so you know there are pics of you two out in a restaurant...

Oh no! Not already :(

I'm sorry. But I gotta go now, Liam yelled that the breakfast is ready!

Tell him I said Hi and to the others to if you'll see them. Good bye! Love you xx

I will. Bye bye, I love you too xxx

 

Jag loggar ut från Facebook och kollar lite bloggar jag läser istället. Inget roligt där utom Wilmas där hon fortfarande lägger upp inlägg om One Direction och bilder på dem. Täckmantel antar jag, men det är fortfarande kul för oss som vet om sanningen. De två kommer nog vara dem två som håller allt hemligt längst tror jag nog. Jag vet inte varför, det bara känns så. Tiden går och nu är klockan redan halv 11. Han har varit borta i 1 och en halvtimme nu. Vad tusan kan han vara? Jag byter om till ett par jeans istället och tar håret i en fläta istället och så tar jag min jacka och går till receptionen igen. Han har fortfarande inte sett till honom så jag går ut för att leta efter honom. Även om det är ganska så jätte olönt för hur stor chans är det att jag skulle hitta honom här i Göteborg liksom? Men det är ju ändå roligare att gå runt än att sitta stilla på hotellet och om han kommer komma tillbaka ringer han ju. Hans mobil är ju där och min är här. Och så är jag hungrig. Vi missade ju frukostbuffén eftersom han var borta. Så jag går till ett ställe där jag vet att de har typ världens godaste baguetter och så är de billiga också. Jag köper en med räkor och så en cola till det och så går jag runt och äter den medan jag fönstershoppar. När jag ätit den kommer jag på att jag behöver köpa en ny mobil så jag går och köper en och sedan går jag och fixar så vi kan åka spårvagn och liknande innan jag går tillbaka till hotellet. När jag är på väg tillbaka till hotellet jag hur någon ropar mitt namn så jag vänder mig om och ser Zayn springa och han ser helt slut ut. Som om han precis har kommit tillbaka efter en 4 mils springtur, fast han har vanliga kläder på sig istället.

 

Where have you been?” säger jag och skrattar åt hur rolig han ser ut.

Oh, well.. I got lost. I was gonna buy cigarettes but they didn't have them anywhere near and when I finally found them I didn't remember the way home so I've been walking around like an idiot.” säger han och skrattar ännu mer åt honom.

Next time, wake me up. Wait, why didn't you wake me up?” säger jag

I couldn't sleep and didn't wanna wake you up but next time I promise I will.” säger Zayn

I've eaten since we missed the breakfast at the hotel.” säger jag

No worries, I've too. It was so exhausting walking around so I had to eat.” säger Zayn

So what are we doing today?” säger jag

Well, I've seen Gothenburg now but maybe we could just go into the city to shop or something.” säger Zayn

Sounds good, I need to fix me first though. Haven't showered or anything.” säger jag

Me too. Thought I was gonna be out for 20 minutes and I was gone for 3 hours.” säger Zayn

 

Vi åker upp till sviten och jag hoppar på direkten in i duschen med Zayn lägger sig på sängen för att ta det lugnt efter hans åh, så jobbiga händelse. Jag kommer ut från duschen och börjar med att föna mitt hår och då hoppar han in i duschen. När jag fönat håret tar jag på mig mina kläder för idag. Känns som om jag är 5 år igen och min mamma bestämmer mina kläder, istället är det min pojkvän. Och jag har turen att jag har en kille med bra modekänsla eller så är det att han känner mig så bra så han vet vad jag skulle ta på mig. Jag tror nog på en blandning av de två. Idag blir det ett par jeans, en blus och en kavaj. Enkelt men snyggt. Zayn tar på sig ett par jeans, en färgglad, rutig skjorta och en svart stickad tröja till det. Enkelt och snyggt det med. Jag väljer att bara platta mitt hår då jag vet att det är Zayns favoritfrisyr på mig.

 

Jag kollar runt på vilka mer personer som sitter på våran vagn på spårvagnen. En söt gammal tant, ett gäng med tonårskillar och ett par i 25-årsåldern med en vagn där de har en super gullig son. Tänk så kommer det vara jag och Zayn en dag. Jag slår bort tanken snabbt. Vi är bara 16 år och 18 år och hur stor är chansen att det är han jag kommer spendera mitt liv med? Inte så stor. Även om jag aldrig har varit kärare tidigare vet jag att detta inte kommer hålla för evigt. Vi är bara tonåringar än och hur många tonårsrelationer håller hela livet? Inte många. Face the world liksom.

 

Hello?” säger Zayn och väcker mig från mina tankar.

Oh, sorry. What were you saying?” säger jag

I haven't planned anything for tonight and was wondering what you wanna do?” säger Zayn

Hm.. We could go to the cinema?” säger jag

Yeah, sure. When are we going off?” säger Zayn

Hm.. Soon I think.” säger jag

 

När vi går av går vi på direkten in till en bokaffär så jag kan köpa en bok jag har letat efter länge och Zayn köper ett lexikon. Ganska onödigt om jag får säga det själv då han har en livs levande lexikon som dessutom kan uttala orden också. Efter går vi runt i lite affärer och vi träffar på några fans men de lovar oss att de inte ska säga att vi är på Nordstan just nu. Underbara fans, hoppas bara de håller det. Sedan går vi till Jensen's Bøfhus och äter lunch. Godaste köttet på jorden har de där. Sedan går vi tillbaka in i Nordstan och kollar runt lite. Jag hittar inte så mycket mer än boken. Bara en t-shirt och ett genomskinligt skal till min nya iPhone som ligger på hotellet. Varför fixade jag inte med den innan så jag kunde haft den nu? Dum tjej.

 

När klockan är runt 5 åker vi tillbaka till hotellet och tar det lugnt. Vi kollar lite på teve och jag fixar min telefon. När jag är klar laddar jag ner Twitter på direkten. Som jag saknat det. Och Instagram, Tumblr, Facebook och de andra vanliga apparna. Jag kommer på att jag har ett foto på mig och Zayn i min plånbok så jag hämtar det och fixar till så jag kan ha det i skyddet. Resultatet blir ju inte det bästa då jag inte har de bästa verktygen för att få i ordning kortet här. Med det duger så länge. Vi tar det bara lugnt och myser lite innan vi går ut och börjar leta efter en restaurang. Vi går runt lite för att hitta ”den rätta” och plötsligt hör vi hur några skriker våra namn efter oss och vi kollar bak. En hur stor hög som helst med tjejer. Fan.

 

Let's go!” säger Zayn och tar min hand.

Where?” säger jag samtidigt som vi börjar springa.

Just somewhere!” säger Zayn

 

Vi springer iväg snabbt och in på en liten gata men de springer efter oss. Vi kommer tillslut in på någon läskig gata där vi kan gömma oss och vi ställer oss tätt mot väggen så ingen ska se oss. Som vanligt har jag svårt för att vara seriös och håller på att brista ut i skratt hela tiden. Plötsligt känner jag hur någon tar sin hand fast om mitt ben och jag skriker till. Jag kollar ner och där jämte mig ligger en man. Hur jag en drar och sparkar med mitt ben släpper han inte det. Jag börjar få panik och då märker Zayn det. Han böjer sig ner för att ta bort mannens hand om mitt ben men lyckas inte. Inget får bort handen.


Inte läst igenom.. Hm, undra hur det är? Gör det imorgon för nu ska jag sova. Har bestämt mig för att skriva några kapitel till efter att min syster tjatat om att hon vill ha med när Izabella och Wilma börjar skolan i London så får det bli så.. :-)

6 kommentarer

Melina

15 May 2012 23:05

Herregud vad bra!!

SiRl

16 May 2012 07:08

Grymnt bra!! Skynda dig om du kan med nästa del!! :)

Alice

16 May 2012 09:57

Hejj ja skapa precis min novellblogg så kan vi kanske göra ett länkbyte eller liknade!? Kika gjärna in och släng in en kommentar så et jag hur du vill göra! Du har en jättebra novellblogg! Älskar den! Kram!

L

16 May 2012 20:14

Ohh God bless your sister säger jag bara!!

Emmy

22 May 2012 15:02

Underbart bra! :)

Jag älskar den! :D<3

NADIA

23 May 2012 21:59

uppdatera mer, har gått ett tag nu!! LÄNGESEN MAN HÖRDE NÅGOT FRÅN HANNAH OCH OLIWER..

Kommentera

Publiceras ej