I'm way cuter than @izabellaes when I'm sleeping ! :) x x” Jag försöker härma hans sätt att skriva och tycker jag lyckas ganska bra. Jag kollar också hans mentions till tweeten och alla skriver något liknande ”Nice try Izabella, we know it's you!” ”You almost got me there, but naaah!” Jag loggar ut därifrån efter det och lägger mig ner för att sova.

 


 

Jag vaknar upp av att jag skriker och sätter mig upp. Jag tar handen i pannan och känner hur svettig jag är. Jag känner hur Zayn sätter sig upp och lägger armarna om mig. Jag lutar mitt huvud på hans axel.


”What happened, sweetie? Bad dream?” säger han och jag nickar. ”Come lay down again, I'm here. Nothing will ever happen to you.”

 

Jag lägger mig ner och Zayn håller om mig och han somnar om ganska fort men inte jag. Jag ligger vaken och är rädd, och jag vet inte ens vad jag är rädd för men somna om kan jag i alla fall inte göra. Men jag somnar till slut efter någon timme. Jag vaknar dagen efter upp, eller samma dag, av att Zayn kommer in med frukost på sängen. Har jag någonsin sagt att jag har världens bästa pojkvän? Aha, men säger det igen ändå. Jag har verkligen världens bästa pojkvän. Jag får världens största leende på läpparna och han ställer ner brickan på sängen på mig.

 

”Aw, you're the best.” säger jag

”Anything for you.” säger Zayn

”What's the plans for today?” säger jag

”The bus will take us back to London at 9 tonight. And mom called earlier and said Safaa wanted us to come and pick her up today again, so if it's okey with you I said we would. And oh, yeah Waliyha wanted to come with us too so the four of us will meet up Doniya later at the restaurant we were in with the lads to eat.” säger Zayn
”Of course I want to. I love your sisters.” säger jag

 

Vi börjar äta frukosten men allt slutar med att vi har ett mindre matkrig. Vi två kan verkligen inte göra något utan att allt blir helt galet. Men jag älskar det, seriöst är inte direkt min stil. Så vi får städa i ordning rummet och sedan hoppar vi in i duschen och fixar oss. När vi är klara har vi inget att göra då vi inte ska hämta Safaa och Waliyha på ett par timmar så vi sätter oss ner, jag med hans iPad och han med sin dator. Ganska snabbt märker han att jag varit inne på hans Twitter då han helt plötsligt puttar till mig så jag ”ramlar” och ligger ner i stället för att sitta. Jag börjar skratta och sedan sätter jag mig upp och puttar till honom lätt.

 

”Ey, we were even!” säger Zayn

”You said we were, not me!” säger jag

Zayn pustar ut. ”Okey, we're even now. Okey?” säger Zayn

”I love that I always get it my way.” säger jag

”You do? Huh, don't you?” säger Zayn och börja kittla mig som jag verkligen hatar. Så jag börjar skrika/skratta/sparkas/slåss som en galning.

”Stop! Please! Aaaaaaaaaaaaaah!”

 

Tillslut slutar han äntligen och då går vi ner till vardagsrummet och sätter oss och kollar på teve för att ha något att göra medan vi väntar på att det ska bli dags att hämta Safaa och Waliyha. Han sätter sig först och jag lägger mig med huvudet i hans knä. Han pillar som vanligt i mitt hår, han vet hur mycket jag älskar det och så fort jag lägger huvudet nära honom gör han det. På teven är det någon sorts maraton repris av Prison Break så vi sätter på det. Ett av mina favoritprogram och åh, vad Micheal Scofield är snygg. Tiden går ganska snabbt och vi hinner se några avsnitt innan det är dags för att gå och hämta dem.

 

Vi tar på oss jackorna och skorna och sedan bär vi oss av. När vi kommer till skolan behöver vi vänta i 5 minuter tills Safaa kommer och sedan går vi 3 och väntar på Waliyha på ett annat ställe och henne behöver vi också bara vänta på i 5 minuter. Då vi inte ska möta Doniya förens om 1 timme går vi i lite affärer under tiden och jag hittar inte mycket mer än en puder rosa blus.

Men tiden går fort och snart är det dags för att möta upp Doniya och vi börjar gå mot restaurangen och hon är redan där. Vi alla kramar om henne och sedan går vi in och tar ett bord. Jag sätter mig ner mellan Safaa och Waliyha och Zayn och Doniya sitter mittemot oss.

 

”You've to take care of our little boy in Sweden or he might get lost while you're at school.” säger Doniya och rufsar till i Zayns hår. Han slår till hennes hand då det ”förstör” hans hår. ”You should stop be so vain Zayn!”

”Yeah, you care more about your hair than about anything else.” säger Waliyha och alla börjar skratta utom Zayn.

”No, I care about you four most.” säger Zayn

 

Vi hoppade på bussen och gick för att sätta oss allra längst back så vi kunde ligga ner. Och tur var så var det ledigt där vid. Vi lägger våra väskor på sätena framför och sedan sätter sig Zayn med ryggen mot fönstret och jag sätter mig mellan hans ben. Vi båda somnar ganska fort men sedan vaknar jag upp av att det blixtrar. Jag kollar upp och ser att det är några som tar foton på oss.


”Please, we're trying to sleep. I promise you I'll tell Zayn to take pictures with you when we're in London but can you please let us sleep now? It's been a long day and we're really tired.” säger jag

”I'm sorry, but you were so cute. Am I allowed to upload it to Twitter?” säger en blond tjej

”Jaja, do whatever you want to.” säger jag och somnar om igen.

 

Nästa gång jag vaknar är när vi är framme i London så jag väcker Zayn även om det är ett tag kvar tills vi anländer till stationen. Jag säger åt honom att jag lovat några tjejer att de ska få ta kort med honom så han går fram till dem och de blir helt uppspelta. Det är gulligt hur folk kan vara så galna i dem. Vi kommer äntligen fram och då tar vi en taxi hem till mig först så jag kan hämta kläder tills imorgon. Sedan går vi hem till Zayn och vi somnar nästan på direkten som vanligt, de två största slöfockarna som finns.

 

Dagen efter vaknar vi runt 10 så att vi kan hinna klart innan flyget som går vid 1. Vi äter frukost, fixar oss, tack gode gud att han har en plattång och sedan hjälper jag honom packa. Tills han säger att jag ska gå och hämta alla killar så han kan säga hejdå till dem, som den mes han är. Nej, men jag förstår om han vill säga hejdå till dem, de är ju nästan tightare än jag och mina tjejer. Men jag hämtar dem och vi 5 sätter oss i soffan medan vi väntar på att Zayn ska bli klar med sin packning. Hur lång tid kan det ta? Från Onsdag till Söndag och han har hållit på att packa i en timme nu. Vain som sagt var. Men tillslut är han äntligen klar och kommer ut och han ger mig en puss på pannan innan han sätter sig ner jämte mig. Och sedan när han satt sig ner ger han mig en på munnen. Han gör det ofta nu, för att visa att jag är hans. Och speciellt framför Harry.

 

”Hey lads, I just want to thank you for helping Bells to Bradford. I owe you big time.” säger Zayn

”Nah, it's cool. We wanted to help you.” säger Liam

”Louis? Do you drive us to the airport?” säger jag

”What? Where are you going?” säger Louis

”I'm going home and Zayn is coming with me. Haven't he told you guys?” säger jag

”Eh, dah. No he hasn't.” säger Harry

”And maybe you should tell them one more thing.” säger Zayn

”We already know that you and Wilma are moving here, Niall's girlfriend told him and he told us.” säger Louis

”Oh, okey.” säger jag ”Wait, WHAT?”

”Well, I asked her when she was at my place. When was it? Yeah, Saturday. And you might now why we haven't told you.” säger Niall

”Ah! I'm so happy for you! Finally!” säger jag ”Only two to go, or three. Harry you need to get yourself a girl.” säger jag

”What if I do have one?” säger Harry

”But you don't... We'd know if you did.” säger Louis

”That's true.” säger Harry

 

Klockan går fort och snart är det dags för Louis att köra oss. Niall hänger med också. Louis kör som en galning så vi kommer snabbt fram till flygplatsen. Jag kramar om båda två hårt och säger hejdå och sedan blir det Zayns tur. När han sagt hejdå tar han min hand och så går vi för att checka in. Våran första flygtur tillsammans, men definitivt inte den sista. Vi går på planet och slår oss ner på våra platser. Som tur var sitter vi själva och slipper någon gammal stinkande gubbe eller en snarkande tant. Så fort vi kommer upp på rätt höjd knäpper jag av mitt bälte och vi börjar retas med varandra vilket slutar med att vi sitter och slår varandra varannan gång på nerven. Folket runt oss börjar ”schhh” och pustar när vi börjar skratta och vissa blir irriterande men det gör allt bara mycket roligare och vi börjar skratta ännu mer. Men tillslut blir jag trött då jag verkligen inte är någon morgonmänniska och jag gick upp klockan 10 idag, vilket är otroligt tidigt för mig. Så jag lägger mig mot Zayns axel och somnar snabbt. Nästa gång jag vaknar upp är av rösten som säger att det är dags att ta på bältet igen. Jag har blivit speedad igen så vi fortsätter som förut, att reta varandra. Så fort vi börjat igen hör jag världens suck bakom mig och jag vänder mig om och kollar på mannen som sitter där. Han himlar med ögonen och jag vänder mig tillbaka. Om han ändå visste vem han suckade åt. Planet landar och vi skyndar oss ut. Även om jag älskar att flyga är det jobbigt att stanna kvar där för länge. Jag får liksom panik när det är massa människor som ska åt samma håll som mig men så är de otroligt sega. Jobbigt. Vi tar våra väskor och sedan springer jag och möter min familj som står och väntar på oss.
Vi åker hem och mamma börjar laga mat på direkten. Jag kommer på att jag har min cheerleader träning idag och den är viktig, speciellt då jag inte var på förra veckans.

 

”Zayn.. I've got cheerleader practice tonight and I really need to go there. What do you wanna do? Watch or stay here?” säger jag

”What kind of question is that? Of course I'm gonna watch. You in cheerleader clothes, wouldn't miss it for the world.” säger Zayn

”Shut up.” säger jag och slår till honom lätt på armen. ”I can ask Wilma if she wanna join you?”

”Yeah do that.” säger Zayn

 

Vi softar på mitt rum tills det är dags för oss att gå och äta. Kyckling, ris och sås. De har fattat att Zayn älskar kyckling så bjuder honom det på mest hela tiden. Efter byter jag om till mina träningskläder och sedan sätter jag upp håret i en tofs och så drar vi. Först till Wilma för att hämta upp henne och sedan drar vi till sporthallen. Wilma tränade ju också förut, men har slutat nu då hon inte klarar av att anstränga sig så alla blir super glada när de ser henne och lägger inte märke till att det är Zayn. Inte för att jag egentligen berättat för mina vänner att han är Zayn i One Direction, bara att han är ifrån London. Men de som är fans har kommit upp och frågat mig om det är han och blivit helt till sig. Men det är inte många, kanske 5 stycken av mina vänner. Jag blir inte så igenkänd här så ofta, i London händer det oftare. Träningen går fort och efteråt drar jag och Zayn hem till mig. Han sätter sig i soffan hos mina föräldrar medan jag duschar. Hade vi varit ensamma hemma hade han hoppat med mig i duschen, men nu vågar han inte då mina föräldrar är här. Lille mesen.

 


Har inte läst igenom nu så vet inte om det står helt fel eller något korkat men ni får leva med det. Läser imorgon istället, nu ska jag sova och peppa inför engelska nationella imorgon. WEHO. Kommentera nu grymt så ska nästa komma fortare. Och glöm inte kommentera ↓ vem som ska bli den nya killen. Puss ni är bäst!!

 

8 kommentarer

SíRl

03 May 2012 07:08

Grymt bra kapitel!

Och nästa kille kan va typ... Liam eller Louis?

Anonym

03 May 2012 07:20

Harry

Ashley

03 May 2012 07:40

HARRY OFC! :D<3

Agnes

03 May 2012 09:22

Gryyymt kapitel! Jag har oxå engelska nationella nu snart... Lycka till :D

Jessica

03 May 2012 14:45

Jättebra!! :D Niall (eller Louis) borde bli nästa kille! ;)

Hanna

03 May 2012 16:15

AZZZUUMM!! :)

L

04 May 2012 22:31

Åh jag älskar ju denna :( får inte ta slut!!

melina

05 May 2012 11:01

jätte bra!

skulle ni kunna länka denna novellen? :)

onedistory.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej