”Look what I got here.” säger jag och viftar med mobilen som visar hennes nummer. ”Take it.”

Vi hoppar in i bilen och sätter oss och han skriver av numret in i sin mobil. Och kollar sedan på mig.

”What's her name?” säger han

”Ops.. I have no clue actually.” säger jag

 


 

”So when are you going to ask her out?” säger Zayn

”Chill out, I just got her number.” säger Louis

”You have to call her tomorrow, okey?” säger jag

”Sure!” säger Louis och börjar köra hemåt.

 

När vi är framme går vi in till Niall en liten stund tills jag och Zayn bestämmer oss för att gå hem till mig. Så vi går först in till Zayn så han kan packa kläder till sig och sedan går vi hem till mig. Vi sätter oss i soffan där resten av pappa sitter och kollar på en James Bond film medan mamma är borta hos någon väninna och tvillingarna sover.

 

”So are you coming over now when we are gone?” säger pappa till Zayn

”Yes I am, you are coming back on Monday, right?” säger Zayn
”That's right, so don't you do anything stupid.” säger pappa

”You know me, I won't. I'll make sure anyone won't do anything.” säger Zayn

”We trust you. Who else is coming?” säger pappa

”Dad, what is this? Some kind of test?” säger jag

”I'm just curious. You'll be here alone.” säger pappa

”I was in London 4 days alone and you were 2 hours away. I think I'll handle it.” säger jag

”I know, but you are my little girl.” säger pappa

”Dad... Stop it.” säger jag

”So you can't be my little girl now when you have a boyfriend?” säger pappa

”Bara sluta, okej? Snälla?” säger jag och kollar menande på honom men han bara börja skratta så jag vänder mig mot Zayn istället. ”I'm tired, do you want to sleep?”
”Yeah, sure.” säger han och vi reser oss upp ”Good night, Mr. Smith.”
”Please, call me Thomas. Good night kids.” säger pappa och vi går in på mitt rum och jag slänger mig på min säng men slänger mig för långt så huvudet slår emot väggen.

”Aoooch” skriker jag. Jag sätter mig upp men allt är helt snurrigt så jag lägger mig ner igen. Zayn springer fram och han sätter sig jämte mig och börjar klappa mig på huvudet.

”How did it go, clumsy?” säger Zayn

”Good, except that everything is spinning.” säger jag

¨I just don't understand how you always can be so clumsy.” säger Zayn och börjar skratta. ”So, what are the plans for tomorrow?”

”They are leaving at 2 and Nelly's coming then. And the lads maybe could come at... Hm, 5?” säger jag

”Do you want to be alone with her, or?” säger Zayn och jag skakar på huvudet.

”No, you can stay and help us and fix everything?” säger jag

”Oh, wait.. I've to go home and help Liam with something.” säger Zayn och börjar le ett busigt leende och jag försöker slå till honom på armen men eftersom jag ligger ner och han sitter upp misslyckas jag såklart. ”No but sure I can do that. And also I can help you with the fighting part.”

”Good, I'm thinking about to invite that girl you know? From the candystore.” säger jag

”Sounds like a good idea. Let's sleep now.” säger Zayn och reser sig upp och börjar klä av sig.

”If you take of my clothes, then we'll sleep.” säger jag och han går fram och börjar ta av mig byxorna men jag börjar flaxa vilt med dem eftersom jag bara skojade. ”Stop it! I was joking! Please!”


Han slutar tills slut och eftersom han är klar för att lägga sig i sängen gör han det medan jag går upp ur sängen och går till mot toan, jag kommer tillbaka efter kanske 5 minuter och då har Zayn redan somnat. Så jag kryper ner i sängen försiktigt och lägger mig i hans famn. Jag vaknar upp vid 1 och går upp och tar på mig min morgonrock och går sedan ut till köket och på bordet finns det en lapp.

Vi åkte tidigare, hoppas det inte gör något. Och vi ville inte väcka er för ni såg så söta ut! Ha det kul nu och gör inte för mycket dumma grejer. Ring om det är något, vi har mobilerna med oss såklart men vi kanske inte märker dem så Richard och Marlenes hemnummer står på kylskåpet. Vi ses på måndag. Älskar dig hjärtat. Puss och kram mamma, pappa, Troy och Kewin.”

Jag går tillbaka till rummet och väcker Zayn och tillsammans går vi ner till köket och lagar pannkakor. Efter det går vi och duschar och sedan börjar vi fixa oss. Jag tar på mig ett par mörka jeans, en vit blus och en marinblå stickadtröja medan Zayn tar på sig ett par mörka jeans och en vit enkel t-shirt. Jag gör lite lätta lockar i håret och sedan sminkar jag mig men ändå är jag klar före Zayn som står i cirka hundra år för att få varenda lilla hårstrå på rätt plats. Tillslut är han äntligen klar och då går vi ut till vardagsrummet och sätter på teven i väntan på Nelly.

 

”What are we going to do about Nelly and Liam? It's obvious he wants her and I know she wants him too.” säger jag

”But what's the problem then? Why does she acts like she don't like him at all?” säger Zayn

”I don't know really. Tell Liam to tell her how he feels tonight?” säger jag och han nickar. Precis då plingar det på dörren så jag springer dit och öppnar och såklart är det Nelly som står där. Vi kramar om varandra och går sedan in till vardagsrummet.

”Hi Zayn!” säger Nelly

”Hello! How are you?” säger Zayn

”I'm fine. You?” säger Nelly

”Just fine now when she's here.” säger Zayn och ler mot mig, åh hur kunde jag ha sådan tur att träffa honom?

 

Jag går och sätter mig jämte honom och han lägger armen om mig så jag lutar mitt huvud på hans axel. Nelly kommer och sätter sig jämte mig och tar fjärrkontrollen ur min hand och sätter på någon repris av Big Brother, både jag och Zayn suckar men hon har kvar programmet ändå. Efter ett tag börjar fixa i ordning, lägga fram lite filmer, kortlekar och sedan börjar vi laga mat. Jag tar hand om efterrätten, Zayn förrätten och Nelly får ta huvudrätten eftersom hon är den bästa matlagaren av oss 3. Niall kommer själv först vid halv 5 för han hade så tråkigt hemma så han åkte hit istället. Han hjälper mig att duka och sedan när vi är klara med det sätter vi oss ner vid bordet för att vänta in att Zayn och Nelly ska vara klar med maten och att Louis, Liam och Harry ska komma. Prick klockan 5 så plingar det på dörren så jag går och öppnar.

 

”Hello Harry!” säger jag och kramar om honom.

”Hey!” säger han och sedan kommer Louis.

”Hey Lou. Have you texted her yet?” säger jag och han skakar på huvudet.

”Texted who?” säger Harry

”Haven't you told him?” säger jag och kollar på Louis

”Nope.” säger han och Harry hoppar på honom.

”Why haven't you told me?” säger Harry

”Chill I just forgot.” säger Louis

”How are you, Belly?” säger Liam och kramar om mig.

”I'm fine thanks, and you?” säger jag

”Just fine.” säger han och går fram till Nelly. De kramar om varandra och sedan kollar de varandra i ögonen och båda nickar. Då kysser de varandra, de kysser varann för tusan! Vi alla andra kollar konstigt på varandra, ingen visste om någonting om dem. De slutar kyssas och vänder sig mot oss.

”Okey.. So what the hell was that?” säger Niall

”A kiss? Haven't you seen one before?” säger Nelly och vi alla börjar skratta.

”No but, seriously. You two? Since when?” säger Louis

”Well. You know that day when Zayn and Izabella went by helicopter home from Bradford? You said Nelly should go home to one of us and she went home to me so we talked. And I asked her if we could try at least because I liked her so we did. And this month we have spend a lot of time together.” säger Liam

”Just tell us, why haven't you told us about this earlier?” säger Zayn

”Because if it didn't work out good we didn't want none of you get in the middle of it because we knew we had to see each other more times.” säger Nelly

”Ah! I'm so glad for you guys!” säger jag och kramar om båda två. ”Now it's your turn Louis. Ask her if she wants to come.”

”Please you do it. You've talked with her before.” säger Louis

”Alright then. I'll do it.” säger jag och tar upp min mobil. Jag letar upp hennes nummer och skriver. ”Hey it's me Izabella, Louis' friend you know. I totally forgot to ask about your name yesterday. So what is it? Do you want to come over to me? It's me, my friend and the band here. Hope you'll come! :-)”

 

Jag skickar iväg ett smset och vi sätter oss ner för att äta. Vi äter upp maten och har fortfarande inte fått något svar. När vi sätter oss och gör i ordning oss för att äta så plingar min mobil till. Och det är från Louis' ”tjej”. Jag läser meddelandet högt.

 

”Hi Izabella! My name is Victoria, but you can call me Tori. Yes, sure I'd love to come. Where do you live? :)” säger jag

”I like Victoria, Victoria is a beautiful name.” säger Louis

 


Sååå! Victoria är nu Louis' tjej, grattis :-)! Lite längre än vanligt tror jag att det är faktiskt hehe! Lov nu då så blir lite bättre uppdatering förmodligen! Aja, kommentera.

 

3 kommentarer

Melina

01 Apr 2012 10:38

aaaaaaasbraaaaa!

Victoria

01 Apr 2012 12:29

Vad kul att jag ska bli hans tjej! Ser fram emot det :D

Mathilda

05 Apr 2012 11:59

Hur bra som helst! Vad duktig du är på att skriva! ASBRA. Skulle du vilja länka vår nystartade 1D novell? Vore GULD. Vi länkar självklart tillbaka! Directioners måste hålla ihop, right? Ta hand om dig! Kram Mathilda

Kommentera

Publiceras ej