”Tack för allt bästavän, du är bäst! Det var helt underbart och allt var perfekt. Jag är skyldig dig en tjänst.” säger Wilma

”Klart du inte är, skynda dig iväg nu så ses vi imorgon. Okej?” säger jag och hon nickar och går iväg och tar på sig sina skor. ”Time to clean this mess up!”


Vi städar i ordning allt och går sedan hem och lägger oss på direkten eftersom de ska åka hem vid 12 på morgonen. Vi vaknar upp vid 10 och går och äter frukost med alla och efter det går vi tillbaka till mitt rum och de börjar packa i ordning sina grejer och fixar sig. Jag går och tar en dusch och går sedan tillbaka och fönar mitt hår och sätter sedan på mig kläder. Ett par mörka jeans och vit piké t-shirt fick det bli idag. Klockan blir 11 och de blir dags för dem att åka. Jag säger hejdå till dem och det är inte lika jobbigt denna gången eftersom det bara är 10 dagar tills vi åker till London så jag kommer träffa dem snart igen. Jag går tillbaka till mitt rum och sätter på datorn för första gången sedan Zayn och de kom hit. Jag loggar in på facebook och kollar runt lite och går sedan in på alla bloggar som jag följer. Då får jag ett sms och jag ser på skärmen att det är Wilma. ”Kommer du över? Puss!” Jag skickar iväg ett snabbt 'ja' och går sedan och sminkar mig och plattar håret.

 

”Jag drar till Wilma nu!” skriker jag när jag kommer ut från mitt rum

”Mat vid 6!” ropar mamma tillbaka och jag tar på mig mina skor och min jacka och går ut. Jag åker till Wilma och när jag precis öppna porten hör jag någon bakom mig och vänder mig om, där står Lina och Molly.

”Bellsibub!” säger de och kramar om mig samtidigt och jag kramar tillbaka

”Ska alla hit?” säger jag

”Verkar så!” säger Lina och jag öppnar dörren till porten så går vi in. ”När åkte Zayn och Eric hem?”

”Vid 11 typ.” säger jag

”Hur var det? När ska du introducera mig och Klara för honom?” säger Lina

”Det kommer, chilla. Du ska få träffa honom, jag lovar.” säger jag

”Jealous much Lina, huh? Bara för jag träffat honom.” säger Molly

”Äh shut up.” säger Lina och plingar på dörren. Lucas kommer och öppnar ganska fort.

”Var är Wilma?” säger Molly och vi går in.

”I vardagsrummet. Gå dit.” säger Lucas och vi tar av oss skorna och jackorna och går in dit. När vi kommer in ditt sitter redan Klara där och Niall. Jag springer fram och kramar honom och sätter mig jämte honom.

”When are you going home? Thought you were going home with Zayn.” säger jag

”The plane was full. Going home tomorrow at 10 am.” säger Niall

”Kom vi går in på mitt rum istället.” säger Wilma och tar tag i Nialls hand och reser sig upp och börjar gå så de går först. Jag, Klara, Lina och Molly kommer tätt efter och när vi är inne i rummet springer vi förbi dem så vi tar sängen så att Wilma och Niall får sätta sig i hennes fåtölj. De sitter tysta utan att säga något och tillslut blir jag otolig.

”Okey, what's going on? Seriously?” säger jag

”Tell them Wilma.” viskar Niall lite för högt i örat

”Wilma?” säger Molly

”I'm going to talk Swedish now, okey?” viskar Wilma tillbaka lite för högt hon också och han nickar

”Wilma seriöst, vad är det?” säger Lina

”Du skrämmer oss. Säg nu.” säger Klara

”Okej. Jag ska.” säger Wilma och hon hennes ögon börjar tåras. Jag ser hur Niall trycker om hennes hand ännu hårdare och lägger den i hans knä. ”I won't make it. Please do it.” viskar hon till honom

”You can make it. You are strong I know you can.” viskar han tillbaka

”Okej Wilma. Säg nu.” säger Lina

”Jag ska. Okej, det är så här att för några dagar sedan fick vi reda mer angående sjukdomen. De sa att den var dödlig men att den förmodligen går att bota om vi sköter allt och så. Förlåt att jag inte sagt det tidigare men det är jätte jobbigt även nu att berätta det här för er.” säger Wilma och jag börjar gråta, men jag är inte ensam. Alla runt mig gör det också och även Niall, även om han inte förstod vad hon sa. Men han såg oss och vad jag hört gråter han så fort någon annan gråter också.

”Wilma.. Herregud.” säger Lina och Molly i kör, men jag och Klara sitter tysta som vanligt när vi hör något hemskt. Jag får inte fram ett ord. Tillslut går Klara fram till Wilma och kramar om henne och vi andra gör likadant. Vi kramar om varandra ett bra tag tills vi släpper varandra och går tillbaka till våra platser.

”Kan vi inte göra något annat? Jag orkar inte med det här just nu.” säger Wilma

”Jo, visst.” säger jag och kollar mot Niall. ”What do you want to do?”

”Maybe eat?” säger han

”Wow what a suprise.” säger jag och ler åt honom. ”Vem hänger med och köper på McDonalds?”

”Jag!” säger Lina

”Jag också!” säger Klara

”Okej, vad ska ni ha?” säger jag och kollar på Wilma och Molly. ”I don't need to ask you, Niall, because you always have the same.”

”Chicken nuggets!” säger Molly

”Jag med.” säger Wilma

”Okej, hejdå!” säger Lina

”Heeejdooo” försöker Niall härma henne och gör så vi brister ut i ett lätt skratt.

 

Vi går till närmsta McDonalds som faktiskt inte är så långt ifrån och beställer maten. Vi tar maten och går tillbaka till Wilma och äter maten. Efter det sitter vi kvar ett tag vid bordet och pratar om allt möjligt tills det är dags för Molly och Klara att dra hem så jag, Wilma, Lina och Niall går in till Wilmas rum och kollar på en film. Vi bestämmer att jag och Lina ska stanna över natten här och hänga med och säga hejdå till Niall på flygplatsen imorgon bitti. Vi ringer och frågar våra föräldrar och de går med på det så vi sätter på en till film. Efter filmen bäddar vi så att jag och Lina sover på golvet eftersom deras gästrum är taget av Niall. Wilmas föräldrar tillåter nämligen inte att de skulle sova i samma rum, än mindre i samma säng. Niall går till ”sitt” rum och lägger sig så jag byter om till min pyjamas och likadant gör Lina och Wilma. Vi somnar fort och vaknar nästa morgon av att Niall kommer in på rummet och skriker av full hals. Vi går upp och äter frukost och sedan klär vi på oss kläder, jag och Lina får låna utav Wilma. Tur att vi alla 5 har samma storlek så vi lånar alltid kläder av varandra när vi sover över oplanerat hos varandra.

 

”Jag ska bara väcka Lucas.” säger Wilma och går iväg igen

”Fun to going home again?” säger jag

”No, I like it here.” säger Niall

”So.. It isn't because of Wilma?” säger Lina

”Maybe..” säger Niall och ler generat och då kommer Wilma tillbaka med Lucas häck i hälarna eftersom han ska köra oss till Arlanda.

”Gå och klä på dig Lucas och skit i att äta, vi måste åka.” säger Wilma

”Jaja mamma, jag ska.” säger Lucas och Wilma kollar surt på honom och han går iväg till deras tvättstuga för att hämta kläder

”Oh, brothers..” säger Wilma och vi börjar skratta åt henne

”What's time?” säger Niall

”It's 8:15, we gotta go like now.” säger Wilma

”I'm ready!” säger Lucas och kommer ut i kläd jeans, blå rutig skjorta och en tjocktröja med dragkedja

”Okay let's go then.” säger Wilma och vi reser oss och går och tar på oss skor och jacka.

 

Vi går ut till hans bil och sätter oss. Jag där fram med Lucas och Wilma i mitten därbak med Lina och Niall på varsin sida. När vi kommer till flygplatsen säger jag, Lina och Lucas hejdå till Niall och låter sedan Niall och Wilma vara själva så vi går och sätter oss på ett fik i väntan på dem.

 

”Alltså, seriöst nu tjejer. Är det han ifrån One Direction på riktigt? Jag trodde bara hon skojade när hon sa att ni träffade dem i London.” säger Lucas

”Ja, klart det är han. Vad annars, en identisk kopia som dessutom är ifrån Irland han också?” säger jag

”Äsch jag vet inte. Känns bara så konstigt att min lillasyster träffar en kändis.” säger Lucas

”Jag håller med dig. Den ena träffar en och den andra är tillsammans med en.” säger Lina

”Va? Vem?” säger Lucas

”Izabella är tillsammans med Zayn i samma samma band om du inte visste om det, de var så Wilma träffade Niall.” säger Lina

”Åh fan!” säger han och kollar imponerat på mig. ”Hur länge har ni varit tillsammans?”

”3 veckor igår, vi träffades då i Juli när de var här.” säger jag

 

Vi fortsätter prata och jag berättar om allt mellan Zayn och mig för en otroligt nyfiken Lucas. Efter 20 minuter kommer en ensam Wilma tillbaka och kör oss till skolan där vi bara hinner gå på den sista lektionen, Spanska. Ett roligt ämne med en tråkig lärare. När skolan är slut åker jag själv hem och äter mellanmål, fil med cornflakes och efter det går jag in på mitt rum och då ser jag ett brev. På det står det ”To my beautiful Izabella from Zayn.”


Oh herregud. Det här kapitlet var svårt att skriva. Inga ideér, eller bra i alla fall. Skrev om kanske 4 gånger och ändå inte nöjd, men bättre än de andra så ni kan tänka hur dåliga de måste varit haha! Vad tror ni står i brevet? Kommentera. :-*

11 kommentarer

Jessica

07 Mar 2012 18:58

Åhh vad glad jag blir, har längtat efter en ny del!! :D Jättebra, jag älskar verkligen din novell!! :) Ta din tid och skriv när du känner för det, ingen brådska! )

Sofia

07 Mar 2012 19:09

Nawww så gulliggt! Sjukt bra kapitel!

angelica

07 Mar 2012 19:32

Den var inte dålig den VAR SUPER DUPER BRA!

längtar till fortsättningen ;D



hmm nått som hon inte förväntar sig, kanske?

Julia!

07 Mar 2012 20:19

Jätte bra ju!

Att dom ska på något speciellt, typ vara med backstage på konsert eller så ;)<3

Skriv snart hihi!

Frida L

08 Mar 2012 07:22

Den var ju inte alls dålig! Super bra ju!! :D

Längtar tills nästa! :D <3

Louise

09 Mar 2012 22:51

var inte alls dåligt! lika bra som alltid! :D



väntar nyfiket på att få veta vem vinnaren är...

cornelia

10 Mar 2012 11:37

Vadå dåligt? Detta kapitlet var superb ;)Älskar din novell.

Jag tror att brevet är om hur mycket hon betyder för honom och att de ska iväg på en resa eller nåt sånt :)

Lydia

10 Mar 2012 23:16

jätte fin blogg! :D

besök gärna min novellblogg om 1D! :D

Johanna

13 Mar 2012 18:43

Gulligt! Gud vad bra den hör novellen är! :D

Emma

13 Mar 2012 19:31

Jättebra,! men nu är man ju nyfiken, både på vad som står i brevet och vem det blev som ska vara med!! ;D

Lääängtar tills nästa! :)

Frida L

26 Mar 2012 21:18

http://imgoinginonedirection.blogg.se/

LÄS DEN HÄR NOVELLEN!!!

Hon har precis börjat men hon förtjänar verkligen mer läsare! <3 Snälla LÄS! Hon är GRYM!

Kommentera

Publiceras ej