Tillslut kommer en sömning Harry och öppnar dörren. Han kollar virrigt omkring och så kollar han argt på mig.

”Do you know what time it's?” säger han argt

"Where's Louis? He needs to drive us to the hospital!” skriker jag

Oh shit, I'm gonna go get him.” säger han förvånat tillbaka

I'm at Zayn's, take Eric with you too. And hurry!” skriker jag


Jag kollar otåligt på klockan. 4:02. Han har varit där inne i 30 minuter nu, 30 minuter för länge. Varför, varför, var jag tvungen att skrämma honom? Hade jag bara somnat om som en vanlig människa skulle jag inte skrämt honom så han skär sig igenom halva fingret. Om jag någonsin haft dåligt samvete förut, är det här 100 gånger värre. Jag kollar runt för att försöka prata med någon som kan försöka lugna ner mig igen. Men Harry ligger på tre stolar och sover, Eric sitter upp med händerna på magen och huvudet bakåt lutat mot väggen och sover och så har vi Louis som nyss gick iväg för att handla något att äta. Jag orkar inte sitta still eller rättare sagt klarar jag inte av det längre så jag reser mig och börjar gå mot kiosken där Louis ska vara. Antingen går jag i slow motion eller så är vägen riktigt lång. Något i alla fall. Jag går och kollar ner i marken medan jag går och såklart går jag rakt in i någon. Som tur är det Louis och han ser hur nedstämd jag är så han tar in mig i sin famn och bara kramar om mig. Han har faktiskt de bästa kramar, bort sätt från Zayn då, av killarna. När han tillslut släpper mig så ställer jag mig i kön med honom och vi köper allt godis man kan tänka sig. Sedan går vi tillbaka till Harry och Eric och båda har vaknat. Eller Eric vaknade och han ville inte vara vaken själv så han väckte Harry så Harry är en aning sur. Men när han ser att vi har med oss Gummibjörnar blir han glad igen. Vi sitter där och pratar om allt och inget i kanske 20 minuter och då kommer en oväntat överlycklig Zayn till oss. Han kollar på alla och ger alla ett stort leende och när han ser mig, som är en aning nedstämd, försvinner leendet och så går han fram till mig och kramar om mig.

 

What's wrong, sweetheart?” viskar han

I've the worst consciense ever.” viskar jag tillbaka

What for?” säger han samtidigt som han slutar kramar mig och tar min hand och sätter sig ner på en stol. Jag sätter mig jämte honom och han vänder sig mot mig och kollar mig rakt in i ögonen.
”Because I scared you and that's why we're here.” säger jag

I don't mind.” säger han och ger mig en kyss på pannan. ”Just admit it, I look super bad ass with this on?”

Han visar bandaget som han har runt sin högra tumme. Jag börjar skratta åt honom för det är bara så typiskt honom. Hitta dem små roliga grejerna i allt för att få mig på bra humör. ”That's true. A really bad ass.”

Good so let's go home and sleep and don't worry about me, it's okey and I don't blame you at all. If I wasn't such a pussy I wouldn't have been scared at all.”

 

Zayn reser sig och tar tag i min hand och så går vi ut till bilen. I bilen börjar Harry klaga över hur hungrig han är så vi åker till McDonalds så han kan köpa mat. När han har köpt maten börjar han klaga över hur trött han är. Vi alla blir riktigt trötta på honom men säger ingenting utan bara suckar så fort han öppnar munnen. Tillslut fattar han det så han slutar prata helt. Vi kommer tillbaka till deras lägenheter och vi börjar gå upp till dem.

 

Do you wanna come in with us?” säger jag till Louis, Eric och Harry

No they can't.” säger Zayn snabbt. Jag rycker på axlarna och så säger jag god natt till dem och går in till Zayn.

Why couldn't they?” säger jag samtidigt som jag stänger dörren om mig.

 

Han drar mig tätt intill sig utan att säga något och kysser mig passionerat. Jag besvarar den och vi backar till soffan. Vi snubblar i den och jag kommer underst. Jag försöker kånka av honom hans byxor och när jag har lyckats med det tar han av sig mina. Sedan går allt fort och det är över och vi ligger i soffan och trängs om plats. Men jag somnar längst in med ansiktet mot ”väggen” på soffan liggande sked med Zayn och hans armar om mig. Jag vaknar någon gång vid 10 av att Zayn ramlar ner i golvet och då går vi in och lägger oss i hans säng istället då vi bara sovit i 5 timmar.

 

Vi vaknar inte upp fören vid klockan 4 av att Nelly ringer i min mobil. Jag svarar och det hon ville var att hon undrade varför vi inte öppnar dörren och var jag ska fixa mig inför festen hos Liam ikväll. Jag säger att jag ska fixa mig hos Zayn och att de kan komma hit om de vill men de var tvungna att äta och sedan fixa hos Liam. Vi lägger på och då klockan är mycket går jag och Zayn upp och äter frukost. Eller frukost och frukost, middag med frukostmat. Jag ringer min mamma och ber henne komma med kläder jag kan ha och snäll som hon är gör hon det. Hon kommer ganska snabbt med dem och såklart har hon tagit kläder från sin affär hemma i Sverige. Jag gissar att de är nya stamples hon har tagit in för jag har då aldrig sett kläderna innan. Jag får nästan alltid massa kläder från hennes affär, men jag klagar inte. Det är underbart. Fast det är ju också roligt och ha lite från andra affärer. Speciellt då man är så shoppinggalen som jag. Hon har aldrig varit inne här innan så Zayn bjuder in henne på fika. Jag sätter på lite kaffe åt henne och Zayn tar upp någon kaka han har i frysen. Medan han fixar i ordning så visar jag runt henne lite. Hon gillar lägenheten och säger att vi måste visa den för pappa någon gång. Hm, tvek på den. Han ropar att det är klart så vi går och sätter oss hos honom. Mamma har ju aldrig riktigt varit med mig och Zayn själva så hon börjar fråga honom massa om hans familj och gamla liv i Bradford. Jag ser på honom att han blir nedstämd, han måste sakna dem otroligt. Han har ju inte träffat dem sedan förra månaden när vi var där. Men jag tar min hand och lägger den i hans under bordet och ler mot honom. Han ler tillbaka. Jag måste få hit hans familj snart så de kan överraska honom. Jag måste.

 

I just need to say one thing.” säger mamma och jag blir rädd med detsamma. Hon brukar säga fel grejer vid fel tillfällen så skulle inte bli förvånad om hon gör det nu också. ”I know this is to early to say, but I think you two will last forever.” Jag andas ut, men skäms fortfarande. ”And I would love to have some mini Zella's running around in my backyard when I'm old.” Jag kollar på henne konstigt. Zellas? Vad är det? Sen kommer jag på, Zayn+Izabella, men var har hon kommit på det för? Hon märker nog att vi båda blir förvånade över namnet Zella så hon ler stolt. ”I've seen that name online and some pictures of you. Your fans has come up with that name.”

It's actually cute.” säger Zayn och ler.
”It's still weird looking in the newspaper and seeing my little daughter there, but I'm getting use to it now.” säger mamma och ler ännu stoltare. Sedan ser jag hur hon blir lite vattnig i ögonen. Hon är lite som jag kan man säga, gråter mest till allt. ”I'm just so glad she met you.”

Mom” säger jag och kollar på henne. ”You don't need to cry.”

It's just, seeing my daughter so grown up with a boy that she'll last with forever is not easy for a mom.” säger mamma

We're only teenagers, you should cool it down a bit mom.” säger jag

I'm sorry. I better go home now and make som dinner.” säger mamma

 

Vi reser oss upp och så följer vi henne till dörren där vi säger hej då till henne. Sedan börjar vi fixa oss. Jag bestämmer kläder åt Zayn först medan han duschar. Jag väljer ett par beiga chinos, vit skjorta, svart kavaj och en svart fluga. Och så väljer jag vita kalsonger bara för att jag tycker det är det sexigaste man kan ha. Sockor får han dock välja själv. När han hoppar ut från duschen skyndar jag mig in i den. Jag tar en snabb dusch och sedan börjar jag föna mitt hår. Efter det plattar jag håret då mamma säger att det passar bäst till kläderna som jag ska ha på mig. Jag har inte ens kollat på dem utan litar helt enkelt på henne att de är snygga. Men hon jobbar inom modeindustrin så varför skulle de inte vara snygga? Efter det kollar jag vad jag ska ha på mig. En svart klänning med urringad rygg och en svart kavaj. Hej åh hå, här matchar man sin pojkvän. Vi klär på oss och när vi är klara gör Zayn en drink till oss innan vi går till Liam.

 

I really hope your mom is right.” säger Zayn plötsligt. Jag blir såklart förvånad. Snacka om underbar.

Me too. Little Zella's.” säger jag och fnissar, Zayn likaså.

I love you, honey.” säger Zayn

I love you too, bad ass.” säger jag och kollar ner på hans tumme. ”Does it hurts?”

Not that much.” säger han ”Just a little but I don't think of it so it's nothing.”

Should we go to Liam now?” säger jag

I'm just gonna drink this up, but afterwards sure.” säger Zayn

 

Han dricker upp och sedan går vi över till Liam. Vi kommer sist som vanligt så vi går runt och hälsar på alla som inte är i vårat ”gäng”. Den första vi träffar på är Andy, Liams bästa vän, och han verkar verkligen hel skön. Jag stannar och pratar lite med honom medan Zayn fortsätter. Vi pratar lite och sedan tar vi följe till ”alkohol-bordet” och han tar en öl och jag någon cider som står där. Sedan skiljs vi åt, han går till Liam och jag går till Zayn som sitter i soffan med Louis och två till tjejer. Jag slår mig ner jämte Zayn. Han lägger armen om mig och så presenterar han mig.

 

This is Izabella, my beautiful girlfriend.” säger han

I'm Rebecca Creighton and this is Geneva Lane.” säger en rödhårig tjej. Geneva Lane, Geneva Lane. Vad jag känner igen det namnet.

Hope he treats you right.” säger Geneva och då kommer jag på vem hon är. Fan. Zayns ex som var med i Belle Amie, den andra gruppen från X-Factor. Påläst här va! Nej, men jag har som sagt en vän som var galen i dem så man har ju hört från henne.

Yeah he does, he's amazing.” säger jag och vänder mig mot Zayn och ler mitt största leende för att göra henne avundsjuk. För tydligen var hon helt förkrossad när de gjorde slut.

Wanna go somewhere else?” viskar Zayn i mitt öra.

I'd love to!” säger jag ut högt och sedan vänder jag mig mot tjejerna. ”It was really nice to see you, good bye!” Killing her with kindness is the thing.

 

Vi går iväg till Wilma och Niall istället och pratar med dem. Sedan blir jag danssugen så jag drar med dem 3 ut på ett tomt golv och så börjar vi dansa. Ganska snabbt kommer det ut fler. Harry, Eric och Lucas kommer och så några människor jag aldrig sett förut. Zayn försvinner plötsligt men jag fortsätter ändå tills jag blir toanödig. Så jag drar med mig Wilma och så går vi till toaletten. Toan ligger jämte Liams sovrum och inne på hans rum hör jag hur en kille och tjej pratar med varandra. Jag hör att det är Zayn och tjejen måste vara Geneva tror jag allt.

 

You need to stop being so jealous Gen, it was one year ago.” säger Zayn

I'm not.” säger hon klagande. Yeah right. ”It's just that you do anything for her. Dancing, showing your love in public and just everything you didn't wanna do with me.”

It's because I love her. She's the one.” säger Zayn. Jag kollar på Wilma och vi båda ler löjligt.
”She's 16 years old, come on.” säger Geneva

I don't care. She's still the love of my life.” säger Zayn

And you're the love of my life.” säger Geneva


Gullingaaaaaar ni är!!! Vill ni vara lika gulliga och kommentera här också? :) Woho slitit med detta. Not happy about it but whoooooo cares? Får inte till bättre än då. Ska försöka få upp nytt snart igen :), ska ta tillbaka en grym uppdatering har jag tänkt.

12 kommentarer

Jessica

04 Jun 2012 13:55

Woho, så himla bra!!! :D

Saga

04 Jun 2012 15:24

Asgrymt som alltid! ^^ Och långt var det också.. :)

Låter bra med grym uppdatering ;)

Jessica

04 Jun 2012 15:25

Grymt bra kapitel!

Hoppas nästa kommer snart ;)

Melina

04 Jun 2012 16:07

Asbraaaaaaa!

Colette

04 Jun 2012 17:53

Hey, vill du göra länkbyte? :) xx

Amanda, läs och kommentera

04 Jun 2012 19:36

Länkbyte<3 :)

Emmy

04 Jun 2012 21:28

Så spännande & underbart kapitel! :D<3

Malin

04 Jun 2012 21:42

MERAAAAA!!!:D

Anonym

04 Jun 2012 21:58

Skit bra

Anonym

05 Jun 2012 07:33

Gryyyymt älskar det

Daniella

06 Jun 2012 10:15

Sjukt bra, längtar redan tills nästa! :DDDx

sabrina

06 Jun 2012 14:55

SKIIIIT BRAAAAAAA!!! love it!

Längtar redan till nästa ;) xx

Kommentera

Publiceras ej