”Jag ställer alltid upp för dig, vad som helst, när som helst.”

 

Jag ger av ett stort leende till honom och han ger ett minst lika stort tillbaka till mig. Jag kollar på vad han har på sig, en ganska slapp outfit men vad han än har på sig ser han så där oemotståndlig ut och likaså gör han idag i sina jeans med häng och skärp, jag har alltid undrat varför man har skärp men ändå häng? Hallå eller? Till det har en vit t-shirt med något tryck på och sin vanliga gamla jacka och vita converse.

 

Sedan börjar han fråga mig om allt som händer i min värld. Var jag ska, var David och Maisy gör, alltså allt möjligt. När vi kommer fram hänger han med mig in så han kan skjutsa mig hem igen. Men han väntar såklart i vänterummet. Jag sitter där också tills det kommer en man och ropar på mig. Vi går i en lång korridor i tystnad tills han plötsligt vänder sig om mot mig och granskar mig från topp till tå.

 

”Var det där Harry Styles från One Direction?”

 

Jag biter mig i läppen och kollar mot väggen. Jag visste att det var fel att han hängde med. Bara för det kommer de inte vilja ha mig, men jag bestämmer mig för att vara ärlig det är alltid bättre. Så jag vänder tillbaka blicken till mannen och ler mot honom.

 

”Ja, vi är gamla vänner sedan barnsben så han skjutsade mig hit idag.”

 

Sedan tar det inte lång tid innan vi svänger in i ett rum där det sitter som en jury. Jag kollar oroligt på mannen och tillbaka får jag ett leende. Det känns som om jag ska vara med i Top Model eller något liknande. Mannen visar mitt till ett X där jag ska stå. Sedan börjar de fråga mig massa frågor som jag får svara på. Sedan kommer de upp och mäter mig runt lår, armar, höft, byst och lite överallt. Allt känns så konstigt men jag har inget annat val än att stå där och le.

 

När de har kollat på mig och mät färdigt vill de ta några bilder på mig. Mannen, som jag fortfarande inte har fått reda namnet på, leder mig iväg till ett litet omklädnings rum. Han ger mig en röd/orange klänning med vita grejer på och som har puffiga armar och ber mig klä på mig den. När jag har gjort det leder han mig ut till en sminkös som målar mina ögon lite mörkare och fyller i mina ögonbryn sedan lägger hon på ett ljust läppglans på mina läppar. Sedan sätter hon upp håret i en låg bulle men låter lite av luggen och några andra slingor hänga nere. Jag tar en titt i spegeln och jag erkänner att jag ser söt ut.

 

När vi är klara blir jag återigen ledd av mannen som tar mig till en studio där en fotograf redan står redo att börja fota. De säger åt mig att göra vad jag vill och jag ska visa vad jag kan. Så vi börjar och vi tar en hel drös med bilder innan fotografen säger att han är klar. De ber mig att gå och byta om till mina kläder och sedan ska jag gå ut till vänterummet och så ska de komma dit och säga om de vill anlita mig eller inte.

 

Jag byter om och sedan går jag ut till Harry. Stackarn sitter och sover. Så jag slinker tyst ner jämte honom, men klumpig som jag är snubblar jag till och han vaknar. Han kollar yrvaket om sig och det ser ut som om han inte riktigt fattar var han är. När han ser mig klarnar allt upp för honom och han ler åt mig. Han reser sig upp och skakar om benen lite och sedan sätter han sig ner och kollar nyfiket på mig.

 

”Hur gick det? Du fick det, eller hur?”

 

Jag rycker på axlarna och sedan berättar jag om hur allt var där inne. Han kollar på mig under hela tiden med en blick som visar att han verkligen är intresserad av det jag berättar. Det är något jag saknar med honom, att vad jag än sa, hur ointressant det än var så försökte han i alla fall verka intresserad. Vi fortsätter prata lite och han berättar att de snart ska iväg på turné i USA om 1 månad. Jag kan inte hjälpa det, men jag blir besviken. Jag hade faktiskt börjat se framemot att börja umgås med honom igen att jag nästan glömde bort att han har ett kändisliv nu och inte mycket ledig tid längre. Men jag spelar upp en falsk fasad för honom och låtsas som jag är glad för hans skull. Men han som kan mig utan och innan ser att jag ljuger och försöker muntra upp mig med att jag kanske kan komma och hälsa på honom där. Jag bara skakar på huvudet åt honom och då kommer mannen ut igen och säger att jag ska komma in till dem.

 

Denna gången leder han mig till ett konferensrum istället. Han ber mig sätta mig ner och vänta på människorna som var där innan. I fem minuter sitter jag där helt ensam i en tystnad och bara stirrar ut i intet. Tillslut kommer dem och de sätter sig i en rad framför mig. De kollar allvarligt på mig och jag känner hur besviken jag blir. De vill inte ha mig annars hade de aldrig sett så allvarliga ut.

 

”Vi gillar dig Spencer Charles, det är något speciellt med dig och så fort du kom in i rummet tidigare lyste du upp hela rummet. Vi tror, eller rättare sagt vet, att du har det vi söker. Så om du skulle vara snäll att skriva under här så är allt klart och du kan åka hem igen,” säger kvinnan som tror är VD.

”Oj, wow. Tack så himla mycket,” säger jag.

 

De skickar över en hög med papper. Det är egentligen två stycken högar som de lagt ihop till en. Jag får skriva under båda tre gånger. Den ena ska de ha medan den andra ska jag ha med mig hem. När jag skrivet under allt går jag ut till Harry. Jag bestämmer mig för att lura honom så jag går och kollar ner i marken och för att se ledsen ut. Jag kollar sedan upp och möter hans blick och ser besviken ut, han ser lika besviken ut som mig och går mot mig. Sedan kan jag inte hålla mig längre och brister ut i ett leende och springer mot honom. Jag kramar om honom och vi snurrar runt.

 

Sedan kör han hem mig och jag bjuder upp honom. Han hänger med och säger att de ska bli kul att träffa Maisy och David och att det var längesedan han träffade dem, speciellt David. Det måste kännas konstigt att inte träffa sina vänner som man förr träffade varje dag till att nu träffa dem högst en gång varannan månad. Vi kommer upp och när de ser att jag har Harry med mig blir de glada. De kramar om honom och sedan sätter vi oss vid matbordet för att prata.

 

”Harry, vi har inflyttningsfest här ikväll, du kommer va? Alla gamla godingar från Holmes Chapel kommer,” säger David

 

Det hade jag helt glömt bort. Festen ikväll och jag har mina festkläder i en låda som ska skickas från Holmes Chapel om 2 dagar.. Jag snabb spolar igenom alla kläder i lådan jag kollade igenom idag och jag tror jag har en vit spetsklänning där i jag kan ha. Annars får jag springa iväg och köpa något snabbt eller låna något av Maisy.

 

”Ja visst. Louis, Liam och Zayn ska ändå vara med sina flickvänner och Niall är i Mullingar så jag är ledig så jag kommer gärna,” säger Harry

”Så Zayn och Perrie är tillsammans då?” frågar jag

Harry nickar, ”ni behöver ju inte gå ut med att jag har sagt det, va?”