”Ja,” säger Zayn, ”vill du se smset? De hade inget att göra i Manchester så de är på väg hit nu.”

”Jag hinner inte dra va? Eller?” säger jag

 

Harry kollar på mig som om jag är dum i huvudet och sedan skakar han på huvudet. Jag hoppas verkligen inte Louis blir arg på Harry. Jag känner att jag börjar bli nervös igen, precis när jag slutat vara det för Zayn börjar jag nu igen. Harry fattar det igen och nu trycker han in mig till sig och kramar om mig hårt. Jag vänder mig om mot Harry och ler och sedan sätter jag mig upp. Harry sätter sig upp han också.

 

”Kommer de någon gång eller?” säger jag och hör hur ytterdörren öppnas ”Nu kom de visst.”

 

Jag hör hur de kommer in och Louis säger något jag inte riktigt kan urskilja men jag antar att det är roligt för Eleanor börjar skratta. Jag blir ännu mer nervös och vänder mig mot Harry. Han lägger en arm runt mig för att lugna ner mig lite men det hjälper inte ett dugg. Jag hör hur deras steg kommer hitåt och det tar inte lång tid innan jag ser dem stå där framför mig.

 

”Hej mina sockertoppar! Hoppas ni inte saknat mig för my-” börjar Louis och sedan ser han mig. "Inte visste jag att vi hade besök. Jag är Louis, Harry rumskamrat. Vem är du?”

 

Som om jag inte vet vem han är. Som om inte alla vet vem han är. Jag reser mig upp för att gå fram och hälsa på dem. Jag sträcker fram min hand.

 

”Jag är Spencer, barndomsvän till Harry,” säger jag och vänder mig mot Eleanor. ”Spencer som sagt, trevligt att träffas.”

”Eleanor,” säger hon och tar min hand.

 

Sedan går jag och sätter mig ner jämte Harry igen. Vi kan spela vänner. Hoppas Louis går på det. Louis och Eleanor kommer och sätter sig också. De sätter sig mellan mig och Zayn så jag hamnar jämte Eleanor. Jag hoppas vi två kan lära känna varandra lite, hon har alltid varit lite av en förebild för mig. Hon är så vänlig mot alla fans och ser bara helt fantastisk ut.

 

Jag hör att någon får sms och tar upp min mobil, men det var inte jag som fick sms så jag lägger ner den igen. Jag kollar runt och ser att det är Harry som fått sms. Diskret visar han mig smset då det är ifrån Louis. ”Kan vi prata? Själva?” Han kollar upp på mig som för att få tillåtelse att gå så jag nickar snabbt åt honom och då reser han sig upp.

 

Han ställer sig några meter ifrån soffan och står där och väntar på Louis. Louis pussar Eleanor på pannan och hoppar sedan upp från soffan och hänger efter Harry som börjar gå mot sitt rum. Jag känner hur både Zayn och Eleanor vänder sina blickar mot mig så fort de två lämnat rummet.

 

”Vad var det där?” säger Zayn

”Öh, jag antar att det var för att du fick reda på det före Louis och han hade lovat honom. Inte helt säker dock,” säger jag

”Vadå? Vad menar ni nu? Fick reda på vadå?” säger Eleanor

 

Jag berättar för henne och Zayn och de sitter hela tiden med två stora ögon. Speciellt när jag berättar om oss när vi var yngre. När jag berättat klart ringer Zayn och beställer nudlar till alla. Eleanor säger att hon och Louis egentligen tänkt gå ut och äta men nu stannar hon hellre här för att umgås med oss. Det gör mig glad, att hon faktiskt vill umgås med mig.

 

Harry och Louis kommer ut strax innan matleveransen plingar på dörren. De kommer ut i tystnad och kommer och sätter sig i soffan. Louis på ena sidan av soffan och Harry på andra. Zayn hämtar maten vid dörren och sedan kommer han tillbaka och ger oss varsin låda med nuddlar. Sedan myser vi upp oss i soffan framför This Means War och äter vår mat.

 

Jag hoppar ur bilen och säger hejdå till Harry innan jag stänger dörren och skyndar mig in. Jag har så mycket att prata med Maisy och David om. De kommer inte tro mig. Eller tro mig kommer de, men inte att jag verkligen vågade prata med dem.

 

Det första jag gör när jag kommer hem är att ta upp min mobil och gå in på Twitter. Jag skriver en tweet ”Idag har jag träffat @zaynmalik @Louis_Tomlinson och @EleanorJCalder. Eleanor är nog en av de trevligaste jag någonsin träffat! :) x” De flesta följare jag har är också Directioners men ingen av de vet såklart att jag är Harrys ex så de alla kommer bli riktigt avundsjuka. Jag har så klart rätt för snabbt trillar massa replays in om hur jag lyckades och var och massa frågor om det. Så jag gör en till tweet ganska snabbt. ”Åh vad ni är nyfikna! Okej.. Det skulle jag också varit. Men tyvärr kan jag inte säga hur. Allt jag kan säga är att jag har mina kontakter!”

 

När jag gjort den sista tweeten trycker jag ner Twitter och går till vardagsrummet där Maisy sitter själv. Hon hör att jag kommer och vänder sig om. Hon har ett riktigt stort leende på läpparna och jag dyker ner jämte henne och börjar berätta allt för henne.

 

Jag har nog aldrig förr haft hennes uppmärksamhet så som jag har den nu. Höjdpunkten är när jag berättade för henne att jag hängt med Zayn. Han är hennes favorit. Så jag förstår henne. Jag får berätta om allt vad Zayn sa minst tre gånger inte det räcker. När jag pratat klart med henne kommer jag på att jag glömde fråga Harry vad som hände mellan dem två inne på hans rum. Om Louis är sur, fast det måste han vara. Annars skulle de inte varit så tyst mellan dem.

 

Jag skickar iväg ett sms till Harry där det står ”Hur är det mellan dig och Louis? Glömde fråga i bilen. Ni pratade ju inte direkt så mycket.” Jag får inte något svar så jag lägger mobilen på bordet. Precis när jag lutat mig bakåt i soffan igen ringer mobilen och det är Harry. Antagligen är det lättare att ta det om vi pratar än på sms.  


Sent idag också! Kan det vara så att jag helt enkelt har bättre inspiration på natten? Japp! Jag är helt enkelt en nattuggla så ni kan förvänta er att få kapitlena sent. 

Och japp. Likadant som igår. 10 kommentarer för nästa. Och jag ser era ip-addresser så jag vet om ni kommenterar flera gånger och de räknas bara som en gång! 


Kram på er!

16 kommentarer

emma

26 Jun 2012 10:06

så jäkla bra!

Nellie

26 Jun 2012 11:32

Så sjukt bra!^^ LÄÄÄNGTAR till nästa kapitel :)

wilma

26 Jun 2012 11:37

din fan fic är så bra!

Nikki

26 Jun 2012 12:21

Skit bra! =D

Nathalie

26 Jun 2012 13:07

Jättebra! :D

Elin

26 Jun 2012 13:42

Toppenbra! :))

Madde

26 Jun 2012 13:47

Bra skrivet också! Blir irriterad på dålig skrift och språkliga fel, haha! :)

Anonym

26 Jun 2012 14:48

Längtar så sjukt mycket till nästa kapitel!

Felicia

26 Jun 2012 16:18

Det är såå bra! Jag längtar till nästa kapitel!

Mathilda

26 Jun 2012 16:35

Awsome! längtar till nästa!

Julia

26 Jun 2012 16:41

Nääääääästa!!!!

Anonym

26 Jun 2012 17:01

Så jäkligt bra kapitel
Längtar till nästa kapitel

Malou

26 Jun 2012 17:35

I waant a New chapter:D haha, hoppas vi får ett idag iaf:) xx

Frida

26 Jun 2012 19:49

Så himlans bra, kan knappt hålla mig tills du lägger ut nästa kapitel! :DDD

Jessica

26 Jun 2012 20:17

Jättebra! Älskar din novell! :D

Amy

27 Jun 2012 01:10

Skit bra, börja precis att läsa den hära novellen och tycker så sjukt mycket om den!! =)

Kommentera

Publiceras ej