Jag drar min hand genom håret för att få till så att det ser så där perfekt naturligt ut. Det är varmt idag så det kommer säkert sluta med att jag sätter upp det i en högtofs, men just nu vill jag ha det ner släppt. Jag tar en sista titt i spegeln och jag bestämmer mig för att jag får duga såhär även om jag inte känner mig riktigt bekväm i kjolen. Det är en gul-, orange- och grönblommig långkjol och jag är inte direkt van att gå i sådana kläder. Men det är snyggt – så jag får lära mig att komma ut från mitt skal och våga lite mer. Så idag är en perfekt dag för det.

 

Jag tar min handväska och mina solglasögon sätter jag på huvudet och sedan går jag ut till köket där pappa sitter vid datorn med en kopp kaffe i handen. Jag går skåpet och tar ut en kopp och sedan går jag till kaffet där jag häller upp lite och sedan går jag till pappa och sätter mig.

 

Jag börjar studera honom i hela ansiktet för att försöka hitta någon likhet mellan oss, någon borde det ju finnas, eller hur? Hans mörka ögon går direkt bort, jag har mörkgröna och han har bruna. Näsan också, hans är rak och stor medan min har en lite rund tip. Det enda som är likt mellan oss är att vi båda är hyfsat långa, inte överdrivet men lite över normallängd i alla fall. Annars är jag en kopia av min mamma. Engelsk och tråkig.

 

”Vad ska vi göra idag då? Jag åker ju hem imorgon,” säger pappa

 

Dagarna han har varit här har vi bara slöat, slöat och sölat lite mer. Så idag på hans sista dag borde vi göra något. Jag kommer med idén att vi kan åka ut till Notting Hill och köpa grejer till en picknick där och han tycker det låter som en bra idé. Så vi dricker upp vårat kaffe och sedan går jag och tar på mig mina svarta ballerina skor i väntan på honom.

 

Han tar på sig sina skor och en av sina kepsar och så lämnar vi lägenheten. Han går aldrig ut utan en keps på huvudet, det spelar ingen roll vad han ska göra så har han en keps på huvudet. Jag har flera gånger försökt avvänja honom genom att gömma hans kepsar men lyckas aldrig. Han går bara och köper en ny istället. Jag överdriver inte när jag säger att han har minst trettio stycken.

 

Vi går och ställer oss vid busshållplatsen i väntan på en buss. No shit? Jämte mig står en virrig gammal tant som försöker tyda en karta men vad jag fattar så går det inget bra för henne. Hon vrider den upp och ner, åt höger och åt vänster och verkar inte få något riktigt napp på den. Jag kollar upp på pappa och han försöker dölja ett skratt. Han har alltid roligt åt när det går dåligt för andra människor. Och där har vi en till likhet – vår humor.

 

Efter tio minuter kommer bussen och den virriga tanten hoppar på bussen efter oss. Jag antar att hon ska till Notting Hill, alla turister åker dit. Vi går och sätter oss på övervåningen så att vi kan njuta av att det för en gång skull är varmt här. Bussresan går segt men tillslut kommer vi äntligen fram till Notting Hill och vi stiger av bussen. Virriga tanten stiger också av och jag kollar på pappa med en min som säger att jag hade rätt, han bara skakar med huvudet åt mig för vi brukar hålla på och tävla om saker, och jag har rätt för det mesta.

 

Vi går runt i Notting Hill och jag bara njuter av hur fint det är här. De färgglada husen är riktigt vackra. Vi kommer ganska snabbt till marknaden där och vi kollar på allt möjligt som finns där. Jag fastnar för några fina öronhängen som jag beslutar mig för att köpa och sedan hittar jag en fin fransväska som pappa köper till mig.

 

Vi är inte på marknaden så värst länge utan vi går för att köpa något att äta på picknicken ganska så snabbt. Vi hittar en affär som har färdiga picknickkorgar som redan är fyllda så vi köper en korg där och går och köper en filt på ett annat ställe och sedan går vi iväg till en park och sätter oss. Jag brer ut filten och pappa öppnar korgen med all mat. Som tur var ser det ut som att det är gott.

 

”Okej, ska du ha en sådan här macka med räckor på eller? Så tar jag den här med skinka?” säger pappa och jag nickar ivrigt åt honom. Jag älskar räckor. ”Tänkte väll det.”

 

Jag kollar runt lite i parken och ser en stor folksamling. Jag blir nyfiken vad det är så jag drar med mig pappa för att undersöka vad det är. Vi lämnar picknicken kvar och så börjar vi gå bort åt dit. När vi närmar oss ser jag att de försöker forma sig som något så jag frågar en kvinna med rött hår som står och tittar på.


”De ska forma ett hjärta. Gå och ställ er och va med om ni vill,” säger hon

 

Jag kollar menande på pappa och han nickar så vi går och trycker in oss vid ena bågen. Sådana här grejer älskar jag att göra. Spontana, ovanliga grejer helt enkelt. Vi kom in ganska sent i hjärtat så vi behöver inte stå och trängas så länge utan vi kan gå tillbaka till vår picknick ganska så snabbt. Vi kollar efter vad som finns mer och det finns några kakor som vi äter upp.

 

”Spence, jag hoppas verkligen att du och Harry kommer komma tillbaka till varandra. Ni är perfekta med honom och du har aldrig varit så lycklig som du är när du är i närheten av honom. Men ni har oklara saker mellan varandra och jag vill att du ska reda ut dem först,” säger pappa


Ganska kort och händer inte mycket - men sådana är bra att ha ibland också, inte sant? Och så vill jag än en gång säga tack för alla gratulationer igår, tack så mycket! Imorgon är det midsommarafton vilket innebär att det inte blir något kapitel. Så ut med er och ha kul! Så glad midsommar på er alla! 

Även om detta inte var det bästa, skulle det vara kul med lite respons på det. Och oj, oj, oj, glömde nästan! Besöksrekord i måndags - tack så mycket för det! Nu så ska jag sluta skriva, hejdå på er!

5 kommentarer

Nathalie

21 Jun 2012 23:36

Jättebra!

J

22 Jun 2012 00:10

Hej! Undrade om du vill göra ett länkbyte med mig.. ^^

Svar: Visst kan vi det! I menyn eller? :)
miletak.blogg.se

emma

22 Jun 2012 10:34

verkligen skitbra! :)

Anonym

22 Jun 2012 18:31

Grymt bra
Lika bäst som alltid !!!

Julia

22 Jun 2012 23:28

Grym !!!!!!!!!!!!

Kommentera

Publiceras ej