”Good morning my beautiful girlfriend who isn't good at waking me up.” säger Zayn och kysser mig lätt på pannan.

”Good morning my beautiful boyfriend who have give me nicknames behind my back.” säger jag och alla börjar skratta.

”Who told you? But Belly is cute, admit it!” säger Zayn

”Louis! But let's eat, I'm hungry and Nelly will be over in one hour when she quit school.” säger jag


”Are you guys ready?” säger Harry

”Yes!” svarar Zayn och går fram till mig och kramar om mig. ”I'll miss you!”

”You'll see me tonight when you'll come home. Take it easy and have fun with your friends okey? And make this Liam's best birthday ever!” säger jag

”Of course I will, but it'd be fun if you could join. Well, good bye!” säger han och kysser mig på läpparna.

”Text me when you are outside and I'll come and meet you up, okey?” viskar Louis när han går förbi mig för att ingen ska märka något låtsas jag som om ingenting.

”Good bye! Don't party to hard!” skriker Nelly efter dem.

”Good bye!” skriker killarna i kör och stänger dörren efter sig, nu är det bara jag och Nelly kvar i Liams lägenhet.

”Okey, where are the bag with everything?” säger jag och Nelly springer ut från lägenheten för att komma in igen 2 minuter senare med väskan i största hugg.

”Here! Let's get ready.” säger hon och börjar plocka fram kläderna. ”For you I've choosed this amazing black dress with bare back and silver heels. And your hair will be a straight but a little messy and a dark make-up with red lips. You'll be amazing!” Det vara bara att lita på henne eftersom hon var en riktig modenisse och kunde allt om vad som gällde nu och vad man passade rätt i och vad som bäst framhävde sin 'snygghet'.

”And what will you wear?” säger jag medan jag börjar ta av mig min behå och ta på mig en free bra så man inte ser något band eftersom jag ska ha en klänning med djup-urringning på ryggen.

”I'm going to have a silver dress with only one arm and black heels. Make-up as you but a little lighter and I'll have pink lips. And I'll curl my hair a little bit.” säger hon och börjar byta om.

”Sounds great! Can't wait until we are at the club, us two 16 years old, will be partying!” säger jag

”You don't realize that most of the girls would be jealous that we are going to party with One Direction, you only care about going out.” säger Nelly

”But seriously, I don't see them as celebrites. They are my amazing boyfriend and his friends.” säger jag och tar på mig klänningen jag fått låna av Nelly.

”Yeah I know. Me too, but hey? Who else will be there?” säger Nelly

”Hm.. The Wanted, JLS, Cher Lloyd, Ed Sheeran, people from X-factor and some friends off Liam.” säger jag

”O-M-G Nathan? He's so beautiful and amazing and he's a really good guy. I'll definitelly hock up with him if he allows.” säger Nelly

”Your boyfriend?” säger jag

”I dumped him yesterday after you left. He's kind off boring and shy, and I introduce him to Grace you know? They'd be an awesome couple.” säger Nelly

”Match-maker-Nelly. Do my make-up now!” säger jag och Nelly sätter sig ner för att göra min sminkning och mitt hår.

 

När vi är klara går vi ner och viftar efter taxin och tur var så får vi tag på en fort. Vi säger addressen och när vi närmar oss klubben skriver jag ett sms till Louis. ”Hey, we are there in about 10 minutes. Be out by then!” Jag får snabbt ett svar om att han ska det och precis då kommer vi fram. Vi ser Louis och visar våra fejk leg för dörrvakterna och vi kommer in så vi går fram till Louis som visar oss vägen in och var vi ska hänga våra jackor. Han tar oss sedan till killarna som står och pratar med killarna på JLS.

 

”Guys, I've got a present for you.” säger Louis och alla vänder sig om och kollar ordentligt på oss till de fattar att de är vi.

”Belly! How did you come in?” säger Zayn och kysser mig.

”Louis fixed us fake ID-cards. But hey, let's dance.” säger jag och drar ut Zayn på dansgolvet.

 

”I have a special present for Liam. I hope you'll like it!” skriker en halvt onykter Louis från scenen. Då kommer Leona Lewis upp på scenen och sjunger sin låt Collide. Jag kollar åt Liams håll och ser att han står paralyserad, hans största idol sjunger en låt åt honom på hans födelsedag. Låten tar slut och alla börjar applådera.

”Thank you everyone. Liam could you please come up here?” säger Leona och Liam går upp till henne och Leona kramar om honom. Man ser verkligen hur glad han är. ”Happy Birthday Liam! Let's sing for him!”

 

Alla börjar sjunga för honom ännu en gång, detta är säkert 5 gången jag sjunger för honom idag. När låten är slut går jag och Zayn till baren för att köpa dricka. På vägen dit ser jag Nelly som är ganska så på Nathan och vänder tvärt riktning dit och drar bort henne till baren där Zayn står förvånad.


”Whaaaaat?” skriker Nelly som är ganska så berusad.

”You'll thank me tomorrow, okey?” säger jag men hon springer iväg till Nathan igen innan jag hinner stoppa henne.

”What was that?” säger Zayn

”She's so over Nathan and I know Liam has a thing for her. It's his birthday and I don't want him to be sad.” säger jag och klunkar i mig drinken när Niall kommer fram till oss.

”Hey guys, please buy me a beer?” viskar Niall så bara jag och Zayn hör det

”Sure. I'm 16 and I'm buying you a beer. Awesome.” viskar jag tillbaka och går fram till baren för att köpa en öl till honom. När jag köpt ölen går vi lite längre bort så jag kan ge den till honom utan att någon märker det.

”Thank you Belly!” säger Niall och jag blänger surt på honom. ”Sorry, but it's cute.” säger Niall och ler oskyldigt och går därifrån. Jag och Zayn rör oss sakta mot utgången för att ta lite frisk luft och för att Zayn ska röka.

”Can I have one too?” säger jag och kollar på cigg-paket som han har tagit upp och står och tar ut en cigg till honom ur.

”Do you smoke?” säger han och jag skakar på huvudet.

”Never done before, give me one!” säger jag och efter ett tag ger han sig och ger mig en. Vi röker upp ciggen och går in igen.

”I've heard that the are people who isn't 18 in here, come to the stage please.” hör jag någon i micken säga och jag kollar på Zayn, han ser vettskrämd ut.


Kom igen och kommentera nu tjejöööör!!!! :-) Harry fyller 18 år imorgon, men här är det Liam's tur! Så ja, jag är lite efter men det är meningen det för skriver ju bara om en vecka varje månad :-)

6 kommentarer

Amanda

31 Jan 2012 18:07

så braa! läängtade hela dagen för det här haha.

snälla skriv mer idag? :P

Jessica

31 Jan 2012 20:34

så himla bra!!! :D åhh, jag vill läsa mer!! :D

Anonym

01 Feb 2012 10:47

omg spännande!!!

angelica

01 Feb 2012 19:58

sååå himla bra=)

spännande

Anonym

03 Feb 2012 10:11

uppdatera :D :D

Anonym

05 Feb 2012 18:31

meeer!!

Kommentera

Publiceras ej