”Okey, you are coming with us now right? You can go visit her tomorrow. We'll come up with a great plan so you suprise her, 'cause she don't know you are here, right?” säger Zayn

”No she doesn't.” säger Niall


Niall äter upp och vi dricker upp och efter det börjar vi gå hemåt. När vi kommer hem igen är klockan 4 och vi lägger oss i sängen på direkten och Niall kryper ner jämte Eric i den lilla extrasängen.

Jag vaknar nästa morgon av att pappa och Jerry står och tar kort på Niall och Eric eftersom Eric ligger och kramar om Niall i sömnen.

 

”Du måste skicka dem till mig sen, okej?” säger jag trött

”Visst, väck alla för det är frukost.” säger pappa och går ut och stänger dörren om sig

”WAKE UP EVERYONE!” skriker jag och Zayn vaknar till och vänder sig om och kollar på mig

”Hey beautiful.” säger han och ler sitt största leende

”Look at the love couple over there.” säger jag och Zayn kollar dit och börjar skratta ”Love birds, it's breakfast.” säger jag och då vaknar båda upp

”What the fuck man?” säger Niall och tar sig ur Erics grep

”But I'm inlove with you babe.” säger Eric och kramar om honom hårdare

”You can continue with your love later, let's go eat breakfast.” säger Zayn och reser sig upp och går och tar på sig kläder. Vi gör likadant som honom och går sedan till matsalsbordet tillsammans för att äta allihopa. När vi kommer dit ser jag Troy och Kewin stå med luriga leenden, då kommer jag på att det är deras födelsedag och springer fram.

”Graaaattis bebisar på 6-årsdagen!!!” säger jag och kramar om båda två

”Tack!” svarar dem

”Happy Birthday boys!” säger Zayn och Eric i kör och kramar om dem också

”Happy Birthday!” säger Niall i bakgrunden ”Hello I'm Niall.” säger Niall och vinkar

”I'm Thomas, Izabella's father.”

”I'm Malin, Izabella's mother.”

”I'm Veronica, Eric's mother.”

”I'm Jerry, Eric's father.”

”And this are my brothers, Troy and Kewin.” säger jag och Niall går fram och hälsar på dem

”Hi Niall.” säger de i kör

”This are my sisters, Tracy and Ally.” säger Eric och Niall hälsar på dem, och eftersom de vet vilka One Direction är även om de endast är 5&6 blir de tysta och helt förvånade

”Do you want a hug?” säger Niall och tjejerna lyser upp som solar och nickar. Han går fram och kramar dem. ”This was the best hugs I've ever got, thank you so much girls!”

 

Vi äter frukost och vi går sedan in till mitt rum igen där vi sätter på en film medan vi gör i ordning oss. Jag tar en dusch och fönar håret och går sedan in till mitt rum och hämtar kläder. Svarta jeans, vit skjorta och en rosa kabelstickad tröja. När jag klätt på mig plattar jag håret och sminkar mig sedan och sätter mig vid filmen tillsammans med Niall som redan är klar.

 

”So when are you seeing Wilma?” frågar jag honom

”I don't know, I want to suprise her, but I don't know how.” säger Niall

”Hm, okey..” säger jag och börjar fundera och då kommer Eric in i rummet. ”Do you know how Niall should suprise Wilma?”

”You can ask her to come and eat at a restaurant with us but we aren't there, it's Niall. And of course you'll have to say that we'll meet her there.” säger Eric

”Sounds good. I'll call here right away!” säger jag och tar upp min mobil.

 

Hej Wilmutt!

Tja! Vad händer?

Hänger du med och äter på restaurang ikväll vid 7?

Ja, visst. Ruts eller?

Japp! Möt oss där, men nu ska jag gå. Vi ses ikväll. Ta på dig finkläder!
Jaha, okej.. Hejdå! Hälsa de andra.

 

”She bought it.” säger jag och då kommer Zayn in genom dörren

”Who bought what?” säger han

”Niall is going on a date with Wilma tonight, but she thinks it's with us. So we have to make everything perfect!” säger jag

”How do you want it Niall?” säger Zayn

”If you don't mind, can I fix everything? Please, please Niall!” ber jag

”Sure.” säger Niall

”Thank you! Everything will be perfect!” säger jag och lämnar rummet och för att gå och leta upp pappa för att fråga honom om han kan fixa så Niall och Wilma får ett bord för sig själva eftersom han känner ägaren till Ruts. ”Pappa? Kan du göra mig en tjänst?”

”Visst, vad är du vill ha hjälp med?” säger pappa

”Nu är det så att Niall ska ju som sagt var överaska Wilma som du vet, och jag undrar om du kan ringa till Ruts och fixa så att de får ett avskiljt bord så de inte störs av andra och är ensamma?” säger jag

”Jag ska se vad jag kan göra, men jag lovar inget.” säger han

”Boka det i Niall Horan från klockan 7 så inte Wilma får reda på något, okej? Fråga om de kan fixa ljus och blommer på bordet också!” säger jag

”Som sagt, jag ska se vad jag kan göra.” säger han och jag går tillbaka till mitt rum. 5 minuter senare kommer han in dit. ”Bokat i Niall Horan från klockan 7 och de sa att de kommer vara ett romantiskt bord! Var det bra så?”

”Hm.. Får vi låna din studio?” säger jag

”Om det ser likadant ut efter som det ser ut nu.” säger pappa

”Det kan du lita på!” säger jag

 

Klockan blir 1 och då kommer min farmor och farfar hit ifrån Spanien som de flyttade till för 2 år sedan. Vi hälsar på dem och går sedan in på rummet igen för att fixa inför ikväll. Vi bestämmer att vi ska fixa i studion medan de är på restaurangen och Niall ska smsa oss när de är påväg så vi hinner dra där ifrån och tända alla ljus innan de kommer dit. Vi går igenom vägen från restaurangen och studion flera gånger, även om Wilma vet var studion ligger tycker vi att det är bättre om Niall tar dit henne utan att hon vet att det är dit de ska.

Vid 3 kommer min mormor och vänner till familjen och då börjar kalaset för Kewin och Troy. De får sina presenter som består av kläder i massor, ett Playstation, leksaker och att få ta ett hål i örat av våran familj och släkten. De får sedan även varsin t-shirt med bilden där Zayn tar en idol bild på dem av Zayn och varsina converse av honom. Vi äter tårta och firar dem och vid halv 7 går jag, Zayn och Eric och följer Niall till Vapiano. Vi lämnar av honom där fort och skyndar oss sedan där iväg så inte Wilma ska se någon av oss.

 

Wilma's point of view

Klockan är 5 i 7 och jag har inte gått hemifrån än, så jag slänger på mig mina skor och min skinnjacka och springer iväg mot Ruts. Jag går in och ställer mig i dörren för att vänta på mannen som ska visa mig vart jag ska och samtidigt kollar jag runt om jag ser någon av dem men ser ingen.


”Välkommen till Ruts, i vilket bord har du beställt bord?” säger mannen

”Hm, Smith tror jag.” säger jag och han kollar igenom beställningarna

”Nej, ingen sådan här. Något annat?” säger han

”Malik kanske?” säger jag och han skakar på huvudet. ”Nehe, Stolth då?”

”Nej.. Vänta här, är du Wilma Stolth?” säger han och jag nickar. ”Ja, men kom med här då.” säger han och börjar gå och visar mig förbi alla bord bort mot de finare ställena

”Jag tror det här är fel, mina vänner är nog här borta.” säger jag och vänder mig om och kollar på de 'vanliga' borden.

”Nej, kom med här.” säger han och då stannar vi och han pekar mig in bakom ett hörn. ”In hit åt vänster så är du framme.” säger han och vänder sig om och går

 

Jag börjar gå framåt och går åt vänster. Jag kommer dit och ser att det lyses upp av ljus och på bordet står det även dukat fint med blommor. Och vid bordet ser jag en kille sitta med ryggen emot mig, med blondt perfekt hår. Han vänder sig om och ler världens största leende.

 

”Hello beautiful.” säger han och reser sig upp. Jag blir snabbt rörd så jag får tårar i ögonen, jag torkar snabbt bort dem och går fram och kramar om honom.

”This is amazing, I can't believe you guys did this.” säger jag

”You deserv it, come sit down please.” säger han och drar ut min stol så vi sätter oss ner. ”Okey, you've heard our single and b-track. So what do you think about them?”

”I love them! I listen to them all day long. And thank you for the singed copy!” säger jag

”You're welcome, okey what are you going to order?” säger Niall

”I think I'll have the chicken pasta, what about you?” säger jag

”I'll take the same as you.” säger han och precis då kommer servitören och jag beställer åt oss.

 

Vi äter upp maten och pratar om allt möjligt som har hänt sedan vi inte setts till sedan sist, allt utom leukemin. Efter middagen börjar vi gå en runda och när vi är utanför Thomas studio svänger vi in där och går upp till den. Där inne är det släkt och hela den stora studion är fylld med värmeljus och mitt på golvet ligger en filt som vi går fram och sätter oss på. Och jämte den är det en picknickkorg och när jag öppnar den ser jag att den är fylld med cupcakes, saft, godis och massa andra underbarheter. Jag tar fram allt och lägger på filten och vi börjar fika.

 

”I didn't want to take this up at the restaurant, but how bad are you? You haven't really sad it.” säger Niall

”I know, I haven't even told my friends. It's only my family who knows.” säger jag

”So it's bad, isn't it?” säger Niall

”Yes, it's deadly but if I take my medicine and do everything I need to do I'll probably get healthy again. You can't see that I'm not healthy yet but in awhile, you'll maybe do. I don't know really, but I can be healthy so I have to be positive.” säger jag

”Oh, no. But you are right, you and everyone else has to be positive. But why don't you tell your friends?” säger Niall

”I don't know, I didn't even plan to tell you. I guess I don't want them to know how bad I really am. Don't want them to see me as sick-Wilma, I want them to see me as they've always seen me. So please, don't tell anyone. I want to tell them myself when I'm ready.” säger jag

”You can count on me, I promise.” säger Niall

”Thank you Niall, I'm glad I can talk to you.” säger jag
”Anytime, anywhere.” säger han och matar mig med en cupcake, han kommer lite fel och toppingen hamnar på min näsa. Vi börjar skratta som galningar och i nästa stund har vi krig med dem och trycker upp dem i ansiktet på varandra.

 

Vi har cupcakes-krig ett bra tag, tills allt antingen är på oss eller ligger på marken utsmetat och efter det lägger vi oss på filten och bara kollar upp i taket och pratar om allt och inget. Han lägger armarna om mig och precis i det ögonblicket känns allt helt rätt, här ligger jag på golvet med min drömkille tätt in till mig. Jag vänder mig om och kollar rakt in i hans ögon och han böjer sig sakta fram och kysser mig, nu känns det perfekt.

 

Izabella's point of view

Jag låser upp dörren till studion och går in dit. Vi tar av oss skorna och går in till den storastudion och där ligger de på golvet och kysser varandra, de har inte märkt att vi har kommit in så vi stannar i dörröppningen och kollar på dem. Jag kollar på Zayn och vi båda ger varandra stora leende och sedan en lätt puss och då hör Wilma och Niall oss och hoppar till och kollar på oss.

 

”Aw you are so cute, we didn't want to disturb you.” säger jag

”Well... You did.” säger Niall och vi börjar skratta

”Not on purpose. You have done a real mess here, what do you say about you guys go home so we can clean?” säger jag

”No, we'll do it together.” säger Niall

”No, go home. We do it better by ourself.” säger Zayn

”If you say so.” säger Niall och han och Wilma reser sig upp och går mot oss. Niall går och tar på sig skorna medan Wilma stannar upp hos mig

”Tack för allt bästavän, du är bäst! Det var helt underbart och allt var perfekt. Jag är skyldig dig en tjänst.” säger Wilma

”Klart du inte är, skynda dig iväg nu så ses vi imorgon. Okej?” säger jag och hon nickar och går iväg och tar på sig sina skor. ”Time to clean this mess up!”

2 kommentarer

Anonym

26 Feb 2012 10:35

as bra meeer!!

Melina

28 Feb 2012 22:59

Super!

Kommentera

Publiceras ej