”Jag har saknat dig så! Du ska bara veta vad vi har gjort!” säger jag glatt och kramar om henne. ”Fast vad var det du ville prata om?”

”Jag har cancer.” säger Wilma.


Tiden efter hon berättade att hon hade cancer, eller ja leukemi, var otroligt jobbig även om vi vill ställa upp och visa oss starka inför Wilma. Men vi tjejer hade varandra och vi pratade med varandra vilket gjorde allt mycket lättare. Man märker inget på att hon har leukemi än och vi vet inte om den är farlig eller inte, men det kommer vi får reda på snart.

Killarna hade också släppt sin singel vilket gör att nästintill alla nu vet vilka de är, och mig. Var jag än går får jag konstiga blickar och folk som tisslar och tasslar bakom min rygg. Men nu var det äntligen den 16 september vilket är dagen innan mina bröders födelsedag och vilket innebar att mina kusiner kommer. Jag hade saknat Eric något otroligt under den här tiden och verkligen behövt ha honom här för att prata med. Han var en bra lyssnare och i praktiskt taget en av mina bästa vänner. Det plingar från dörren och jag går ut i hallen och ställer mig där medan pappa går och öppnar dörren. Först kommer Eric och jag springer och kramar om honom.

 

”I've missed you so much!” säger jag

”I've missed you too. So how are you? It must be really tough.” säger Eric

”It is. Really tough.” säger jag och då tar någon händerna för mina ögon. ”It's a mans' hands. So hello Jerry!” Händerna är fortfarande kvar så jag försöker lyfta bort dem men lyckas inte. ”Come on Jerry, I know it's you.” Alla runt mig börjar skratta och tillslut får jag bort händerna och jag vänder mig om. ”Oh my-, am I dreaming?”

”No.” säger Zayn och kysser mig.
”Why are you here?” säger jag och kan fortfarande inte förstå att han är här

”Your parents asked if I could come and suprise you after everything with Wilma.” säger Zayn och jag vänder mig mot mina föräldrar där de står med världens största leende och ger de ett minst lika stort tillbaka.

”Tack så jäkla mycket. Jag älskar er och ni är bäst!” säger jag

”Allt för dig älskling.” säger mamma

”My room?” säger jag och kollar på Zayn och Eric och de båda nickar så vi går in dit.

”So what are we going to do tonight?” säger Zayn

”I don't know.” säger jag och precis då får jag ett sms. Jag tar upp mobilen och ser att det är Molly.

 

Joinar du och Eric mig och Wilma på filmkväll hemma hos mig?” Vi bestämmer att vi ska dra dit så jag skickar henne ett ja, men utan att säga att Zayn kommer också. Vi kommer dit och de blir såklart jätteförvånade, speciellt Molly som aldrig träffat honom tidigare. Men hon tar det bra och behandlar honom som vem som helst och jag vet att Zayn uppskattar det.

Vi börjar med att kolla på Eclipse och den här gången får jag en film jag vill eftersom både Wilma och Molly är lika stora Twi-Fans som jag blir det den filmen även om Zayn och Eric inte var så sugna på den.

 

”So how is Niall?” säger Wilma

”He's fine. He's in Mullingar right now.” säger Zayn

”Oh... What did he say when you told him about me and I didn't?” säger Wilma

”At first he was disapointed but later he understood a bit why you didn't tell him yourself. And of course, he's worried sick about you.” säger Zayn

”I guess I need to talk to him. Haven't talked since... Yeah, you told him. I'm to afraid of what he's gonna say.” säger Wilma

”He will only glad if you call him. He has waited for you to do it.” säger Zayn

”Do it now.” säger jag

”Okey.” säger Wilma och hon går iväg för att få prata ostört med honom.

”Anyone hungry?” säger Molly

”I am” säger Eric

”JAAA!” skriker Wilma inifrån Mollys rum

”Me too” säger jag och Zayn i kö

”Okey I'll make some toasters.” säger Molly och går till köket och jag springer efter henne för att hjälpa henne.

”Sååå, nu till den stora frågan.. Vad tycker du om honom?” säger jag

”Träffat honom i kanske 40 minuter.. Men ja, hittills verkar han helt underbar. Och han kan verkligen inte släppa sin blick ifrån dig.” säger Molly

”Jo, jag har hört det en del nu. Är det verkligen sant? Jag märker inget.”

”Kanske för att du gör det samma, mes.”

”Nej!! Vänta!!!” skriker jag och Molly stannar upp med att lägga på skinka på mackorna. ”Han äter inte gris.” säger jag

”Ska kolla om vi har kalkon.” säger Molly och börjar kolla runt i kylskåpet och håller fram en förpackning. ”Hääär!”

 

Vi gör klart mackorna och lägger dem i toastmaskinern och när vi är klara är även Wilma klar med sitt telefonsamtal så hon hjälper oss bära ut mackorna, juicen och oboyen till vardagsrummet. Vi kollar klart på Eclipse och efter det sätter vi på Nalle Puh på svenska.

 

”So Eric... Do you understand something?” säger Zayn och vi tjejer börjar skratta

”A little bit, you?” säger Eric

”Not a single word. I'm feeling like an complete idiot.” säger Zayn

”You are an idiot.” säger jag och gör en puss åt honom

”Says the biggest idiots of all.” säger Zayn

”Well it's not me who hugged a look alike to Harry and thought it was him. And didn't realize it until the look alike said 'Excuse me, who are you?'” säger jag och då börjar alla skratta

”Okey you win. Please change!” säger Zayn

”No.. We like this.” säger Wilma

”You always understand Winne the Poo without sound.” säger Molly

 

Efter att Zayn och Eric tjatat sönder om att vi ska stänga av gör vi som de säger och stänger av och sätter på med engelskt tal. Vi kollar klart på filmen och då har klockan hunnit bli 1 så vi börjar röra oss hemåt eftersom vi måste upp tidigt för att sjunga för tvillingarna på morgonen. Vi går och lägger oss på direkten, jag och Zayn i sängen och Eric på en extrasäng inne i mitt rum.

 

Zayn's point of view

I wake because my phone is ringing, I look at the display and see that it's Niall. I sneek out from the bed and go to the other side of the room so I don't wake up Izabella or Eric.

 

”Zayn mate! I don't know where I am, can you help me please?” Niall says

”I'm not in London as you know, so no I can't come and pick you up again.” I say and turn off the call. I go back to bed and when I finally lay down, he calls again. So I go back up again and answer.

”Niall, please. I'm trying to sleep. Ask somebody else.” I say

”But you don't understand.” He says

”No I don't understand why you call me.” I say

”I'm in Stockholm. When Wilma called earlier I just had to come and see her. And now I am here and don't know where to go.” He says

”Are you serious?” I say

”Yes. Come and get me please.” He says

”Where are you?” I say

”At some McDonalds, we were here this summer. Do you know?” He says

”Yes, I'm going to wake up Izabella and we'll be there soon. Stay were you are.” I say

”Okey, bye!” He says and turn off the call.

 

Izabella's point of view

”Wake up babe!” säger Zayn 10 centimeter ifrån mitt ansikte. Jag vänder mig om så ansiktet hamnar ner i kudden för jag vill bara somna om. ”We have to go and get Niall.”

Jag blir förvånad och inte riktigt säker på om jag hör rätt så jag vänder mig om och sätter mig upp. ”Niall? Why?”

”After he talked to Wilma he went here. I don't know why and do you even know what they talked about?” säger Zayn medan jag reser mig upp och tar på mig en mjukisdress.

”No she didn't say and I forgot to ask. Ask Eric if he's coming with us. I'm going to go and tell my parents.” säger jag och går iväg till deras sovrum och väcker mamma. ”Mamma? Niall är tydligen här och han vet inte var han är så vi måste hämta honom, okej?”

”Jaja, gå du. Godnatt.”

 

Jag går tillbaka till mitt rum och Zayn har klätt på sig medan Eric ligger kvar i sängen. Vi skyndar oss till det McDonalds Zayn tror det är, men det tar 20 minuter att gå dit men vi skyndar oss allt vi kan. Vi går in i McDonalds och där sitter han längst in med bordet fullt med mat, vi beställer varsin Milkshake medan vi väntar på Niall.

 

”Why did you came here?” säger jag när vi slått oss ner

”Wilma explained everything and we talked and I just realized that I had to go here and meet her. It sounds really insane but it was an impulse thing and I asked Liam what he thought of it and he said I should so I thought why not? My mom wasn't so happy about it but she agreed when I said you were here.” säger Niall

”Okey, you are coming with us now right? You can go visit her tomorrow. We'll come up with a great plan so you suprise her, 'cause she don't know you are here, right?” säger Zayn

”No she doesn't.” säger Niall

 

3 kommentarer

Julia

23 Feb 2012 10:46

Niall är alltid så söt! :')

angelica

23 Feb 2012 19:35

den blir bara bättre och bättre=)

Anonym

23 Feb 2012 19:35

as bra meeer!!

Kommentera

Publiceras ej