”You don't like Harry Potter?” säger Harry förvånat

”Ehm, no I don't. You choosed them? Fun!” säger jag

”Oh my God. Belly, you are SOOO not my girlfriend anymore.” säger Zayn med en bitchig tjejröst och går iväg framför oss som en bitch. Alla börjar skratta och tillslut kan inte Zayn heller hålla sig så han börjar skratta och och vänder sig om kysser mig.

 


 

Vi går in till Louis och Harrys lägenhet och de sätter igång filmen men jag tar Harrys dator och sitter vid den istället eftersom jag inte är intresserad av filmen. Jag kollar runt på massa olika sidor och hittar gulliga bilder på mig och Zayn som fans har tagit. Visst, det känns otroligt konstigt att folk tar smygfoton på mig och att så många vet vem jag är. Men om jag vill vara med min kärlek måste jag godta det. Jag blir sugen på choklad och kommer på att jag har det inne hos Zayn så jag bestämmer mig för att gå dit.

 

”I'll be back soon!” säger jag och springer ut från lägenhet

”Where are you going?” skriker Zayn efter mig

”Nowhere, I'm back in 10 minutes.” skriker jag tillbaka och stänger dörren om mig.

 

Jag går in till lägenheten och sätter först på mig en av hans One Piece och går sedan och tar chokladen ur kylskåpet. Jag går tillbaka och sätter mig mellan Zayn och Harry och som tur var är det bara 15 minuter kvar av filmen.

 

”Okey now it's my turn to choose movie.” säger jag

”Oh no... Not you of all people!” säger Louis

”I agree. Not Izabella.” säger Niall

”Why? What's wrong with me?” säger jag

”Maybe 'cause you choose bad movies all the time.” säger Harry. Jag kollar på Zayn med hund-blicken för att han ska vara på min sida, men han ler bara oskyldigt tillbaka.

”You are super cute when you do that, but I've to confess they are right.” säger Zayn

”Aahhh come on!” säger jag och kollar på Liam och Nelly som är de ända personerna som inte sagt något.

”Sorry.” säger Liam

”They are right.” säger Nelly

”Okey then I keep the chocolate for myself.” säger jag och då hoppar alla på mig och kittlar mig. Jag skriker, skrattar och sprattlar men inget lyckas få dem att sluta. ”Okey you will. Just STOP.”

”Give it to us and we will.” säger Louis och jag ger honom chokladen. De slutar och jag sätter mig upp.

 

Vi sätter på en ny film, som de bestämmer, och efter den måste Nelly åka hem för klockan är mycket så jag följer henne ner till busstationen och väntar där med henne till hon åker och då går jag upp till Zayns och gör i ordning mig för sängen och lägger mig i sängen där Zayn redan ligger.

 

”Good morning sunshines!” skriker Harry

”We've made breakfast at my place Come now!” skriker Niall

”Why did I give them a key?” säger Zayn tyst till mig

”Why is it always Harry who comes when we are naked?” säger jag tyst och Zayn skrattar

”He love naked bodys so he can smell the way to them, so when you shower around here Harry's always there too.” säger Zayn och sätter sig upp. ”Go out and we'll be there.” säger Zayn

 

De går till Nialls lägenhet och vi går upp och tar på oss varsin One Piece och går in till Niall. Där har de dukat fram våfflor, pannkakor, rostbröd och ja, en helt typisk frukost med dem.

 

”What are we going to do before Izabella leave?” säger Liam

”And you just take it for granted that I'm going to spend it with you?” säger jag och alla 'ooooh'ar.

”I never said you were counted when I said we.” säger Liam och nu gör alla det igen

”Okey I guess I deserved that one.” säger jag

”But really, what are we going to do?” säger Liam

”Movie?” säger Niall

”No I'm tired of that.” säger Louis

”What time are you going home?” säger Harry

”8. So it's 10 hours left. But I need to be home 5. So we have 7 hours. ” säger jag

”Then I think it's time for some picnik in Hyde Park.” säger Harry

”Sounds good to me.” säger Zayn

”Me too.” säger alla andra i kör

”Okey, me, Liam, Louis and Niall will buy and fix everything so you love birds can do whatever you want. Okey?” säger Harry

”Sure.” säger jag

”Boys Louis will go in 10 minutes and you have to be ready then. Hurry!” säger Harry och alla de springer iväg och lämnar mig och Zayn med bordet fullt av disk.

 

Vi börjar fixa i ordning medan en stirrig Niall springer runt i bakgrunden för att han inte tror han kommer hinna, även om vi alla vet att bilen inte skulle åka utan någon av dem. Niall springer iväg så vi fixar i ordning medan de handlar till pickniken och när vi är klara med disken går vi in till Zayns igen och fixar i ordning oss. Jag tar på mig ett par gröna midjebyxor och en svart långarmad som jag har här sedan tidigare och Zayn tar på sig ett par mörka jeans och en skjorta. Efter 1 timme ringer dem och säger att de fixat i ordning och var så vi går ut och tar en taxi som tar oss till Hyde Park och rätt del. Vi letar runt lite och tillslut hittar vi killarna.

 

”Wow! That's a lot of food.” säger jag förvånat

”We are going to be here 6 hours, so we have to be prepared.” säger Niall

”Still much food for 6 hours, like we are going to eat all the time.” säger jag

”Izabella.. Izabella.. When will you learn? It's never much food when Niall is around.” säger Louis

”I should be use to that since my bestfriend is the girl version of Niall.” säger jag

”Oh, how is it with Wilma?” säger Niall

”She's fine I think. Haven't talked so much with here this week.” säger jag

”Let's call her then!” säger Niall och jag tar upp min mobil och slår hennes nummer. Efter 3 signaler svarar hon.

”Izabellaaaaa! Är du hemma?” säger Wilma

”Nej, jag åker vid 8 ikväll. Vad gör du?” säger jag

”Vi tjejer är hemma hos Lina, själv då?” säger Wilma

”Picnik i Hyde Park med killarna.” säger jag och Niall hostar i bakgrunden för jag pratar svenska

”Och med killarna menar du..?” säger Wilma

”Zayn, Niall, Harry, Liam and Louis. Niall won't allow me to speak swedish so we have to speak English now.” säger jag

”Do everyone here me?” säger Wilma

”Yes! Anything you want to say?” säger jag

”I miss you guys!” säger Wilma

”Aww! We miss you too!” säger killarna i kör

”Men jag måste gå nu. Men vi måste träffas ikväll när du kommer hem, okej? Vi måste.” säger Wilma och lägger stor betoning på måste.

”Okej, okej. Hejdå!” säger jag

”Goodbye guys!” säger Wilma

”Goodbye!” säger vi och jag lägger på.

”I know what to do...” säger Louis

”What?” säger Zayn

”Let's play hide and seek!” säger Louis

”You are so totally childish.” säger jag

”Are we gonna leave the food alone?” säger Niall

”You choose. I'm gonna hide now, bye!” säger Louis och springer iväg. Sen springer resten av killarna iväg och själv blir jag kvar och får räkna.


Klarar ni 10 kommentarer tills imorgon klockan 6? Isåfall blir det ett nytt inlägg innan allas vårat Melodifestivalen!! :-) Come on now giiirls!

11 kommentarer

Jessica

18 Feb 2012 00:30

Så himla bra, älskar den!!! :D:D:D

Melina

18 Feb 2012 00:54

Sjukt bra!

anja

18 Feb 2012 01:56

ååh jag älskar den så mkt! går in här typ flera gånger om dagen för att se om du uppdaterat.. hihi :D

Julia

18 Feb 2012 10:03

Jag är så fäst vid den! Så himla bra!

Anonym

18 Feb 2012 10:34

:)

my

18 Feb 2012 11:17

Älskar berättelsen!

Du är grym på att skriva! Love it! x

angelica

18 Feb 2012 15:57

såå grymt bra, fortsätt =)

Anonym

18 Feb 2012 16:31

Längtar till nästa kapitel!

moa

18 Feb 2012 16:32

:)

Sofia

18 Feb 2012 16:54

GRyymt!!!

louise

18 Feb 2012 17:17

yeay, 10 :)

Kommentera

Publiceras ej