”Haha! You don't use to be afraid of embarrass yourself.. It's something else..” säger han och kysser mig på pannan medan vi går intill mitt rum och sätter oss på sängen.

”I want to do a good first impression, okey?” säger jag och småskrattar

”They'll love you!” säger han och vi lägger oss ner för att sova.

 

 


Jag vaknar upp vid 8, går och duschar, fixar mig och går sedan för att väcka Zayn så vi kan gå hem till honom så han kan fixa sig också. När vi är klara hos honom åker vi till Kings Cross där bussen ska gå ifrån, i väntan går vi till en affär för att köpa frukost och sätter oss sedan och väntar på bussen. Vid 10 kommer bussen och vi sätter oss längst bak så inte så mycket människor ska se oss. Zayn sätter sig med ryggen på väggen och benen uppe i sätet så jag lägger mig hos honom.

 

 

”So you older sister is Doniya, the middle sister is Safaa and the youngest Waliyha?” säger jag

”No no no! Safaa is the youngest and Waliyha is the middle.” säger Zayn och skrattar

”Urgh! I can't remember names!” säger jag

”Yeah I know.. I tooked a while until you stopped calling Louis Liam.” säger Zayn

”Asch, stop it! But their names are like each other.. So it's not weird.” säger jag

 

Efter 4 timmar är vi framme och vi går ut från bussen och där står det 8-10 fans. Det är läskigt hur de kan få reda på allt och var killarna är hela tiden, men brinner man för något klarar man nog få reda på allting.

 

”Zayn! Zayn!” skriker tjejerna

”Go take photos with them now, I'll wait here.” säger jag och Zayn går fram till dem och tar kort, skriver autografer och pratar med dem.

 

Efter 20 minuter är han tillbaka och då går vi ut till bussen som ska ta oss hem till hans hus. Vi hoppar av bussen och börjar gå till huset och det är då min nervositet börjar stiga. Vad händer om de inte gillar mig? Zayn kollar på mig och märker nog att jag är nervös för han lägger armen om mig och trycker in mig mot honom.

 

”Take it easy. They'll love you. I promise.” säger han

”I hope you are right.” säger jag och han drar in mig till en ny gata med massor av hus.
”I am. They've nagging on me to take you here so they can meet you.” säger han och vi svänger in på en uppfart till ett hus. Nu är vi framme. Vi går in i huset. ”Hello I'm home!” skriker han och hela familjen kommer springande och kramar om honom. ”This is Izabella.”

”Hi, I'm Trisha”

”I'm Yaseer”

”I'm Waliyha”

”I'm Doniya”

”Come on Safaa, are you shy?” säger Zayn och går fram till henne och tar upp henne och kommer fram med henne till mig.
”Hello Safaa.” säger jag och sträcker fram hand och hälsar på henne.
”Hi Izabella!” säger hon

”We have lunch ready, let's eat!” säger Trisha och vi går in till matsalen där maten redan står dukad.

 

Lunchen består av kycklig, ris, sås och sallad. Under middagen frågar de mig mycket om Sverige, hur vi träffades även om jag tror att Zayn redan berättat det men de vill förmodligen bara hålla uppe samtalsämnet hela tiden. Efter lunchen går vi till vardagsrummet där Trisha tar fram album från när Zayn var liten, vilket alla föräldrar gör, och Zayn när det kommer en nakenbild på honom drar han med mig upp till hans rum och stänger om oss.

 

”Your family is so sweet, I really like them.” säger jag när vi gått in på rummet och slått ner oss på sängen.

”They said they like you too, as I said they would. Trust me next time, babe.” säger Zayn och jag slår till han lätt på armen.

”I trust you, you know I was nervous.” säger jag

”I know but what do you want to do?” säger han

”Sing for me.” säger jag och han börjar sjunga på Next to You av Chris Brown och Justin Bieber. Hans röst och valet av låt gör så jag ryser och får tårar i ögonen och när han ser det slutar han.

”What's wrong?” säger han och kramar om mig

”Nothing, continue.” säger jag och han fortsätter där han slutar. När han är klar applåderar massa och jag vänder mig om och där står hela hans familj och applåderar. Han lutar sig fram och kysser mig. Alla 'awwar' utom Safaa som 'ewwar' och springer iväg.

”You are absolutly amazing.” säger jag och jag hör hur dörren stängs bakom oss.

”Nothing compare to you.” säger han och kysser mig igen. ”I'm so lucky I found you.”

”You are everything I've ever wished for.” säger jag

”Come here, lay down with me for a while.” säger han och jag lägger mig på hans bröst. Jag somnar och vaknar av att Trisha kommer in.

”Oh sorry if I wake you up. But you have been in here for 3 hours and it's dinner now.” säger hon och vi går upp och hänger med henne till matsalen för att äta. Efter det är det bara 2 timmar kvar tills vi behöver åka till busstationen. Den tiden spenderar vi med familjen framför teven med glass.

”When are you going home to Sweden again, Izabella?” säger Yaseer

”Tomorrow evening, we have already been here over a week now so it's time to go home.” säger jag

”And your last evening here you two will spend on a bus. Sounds fun!” säger Doniya

”What's our options? Run? Fly?” säger Zayn
”You could actually fly.. Rent a helicopter.” säger Trisha

”You are right! I'm back soon.” säger Zayn och går iväg

”You don't see it, Izabella, but Zayn's a completely different person with you. He's so happy all the time and he can't really stop looking at you. I'm so glad you two are together.” säger Trisha

”Hm.. Yes I've heard that. And my mum says the same thing about me so I guess it's true.” säger jag och då kommer Zayn tillbaka

”Paul will fix a helicopter for us. It will be here in a hour or something.” säger han och sätter sig ner jämte mig och tar armen om mig.

”Oh, how long does the ride take?” säger jag

”Don't know really, not long though.” säger han och vi fortsätter kolla på teven.

 

Efter prick en timme ringer Paul Zayn och säger att vi måste gå till fotbollsplanen här i Bradford så att helikoptern kan landa någonstans. Vi väntar där i 10 minuter och sedan kommer helikoptern och vi hoppar in och börjar våran färd tillbaka till London.

 

”The view is increadible.” säger jag och kollar ut på utsikten. Allt är mörkt utom de svarta lampor man ser när man åker förbi en stad.

”I know.” säger han och tar min hand ”What do you want to do when we are home?”

”Hm, take it easy with everyone? And after that I'll sleep at your place it that's okey.” säger jag

”You are always allowed in my bed. Text Nelly then.” säger han och jag gör det. ”Go home to one of the boys and prepare for a chill-night. Buy everything we need and choose movie. We'll be home soon!”

 

När helikoptern stannar utanför deras lägenhetkomplex ser vi 5 nyfikna huvuden som sticker ut från fönstret ifrån Harry och Louis lägenhet. Vi vinkar till dem och de vinkar tillbaka sedan går de ifrån fönstret och springer ner för att möta upp oss.

 

”What was that? Why did you go by a helicopter?” säger Liam

”Maybe we didn't want to spend her last day her on a bus.” säger Zayn

”Is it your last day here? I've totally forgot that!” säger Niall

”Which movie did you choose?” säger jag och vi går in i lägenheten.

”You don't want to know!” säger Nelly och börjar skratta
”Why doesn't she?” säger Harry

”Ask her what she think about them.” säger Nelly

”You don't like Harry Potter?” säger Harry förvånat

”Ehm, no I don't. You choosed them? Fun!” säger jag

”Oh maaah gaaash Belly, you are SOOO not my girlfriend anymore.” säger Zayn med en bitchig tjejröst och går iväg framför oss som en bitch. Alla börjar skratta och tillslut kan inte Zayn heller hålla sig så han börjar skratta och och vänder sig om kysser mig.

4 kommentarer

Michaela

15 Feb 2012 20:31

Sjukt bra! Du är jätteduktig på att skriva!:)

anja

15 Feb 2012 21:54

skit bra som vanligt. meer :D

Melina

15 Feb 2012 22:28

Skit bra!

Evelina

16 Feb 2012 18:00

Sjukt bra :)

Jag har läst novellen i flera timmar, kunde inte sluta läsa. :3

Kommentera

Publiceras ej