”Can't someone get Gossip Girl?” säger Harry och alla börjar skratta

”Just admit it, you love it.” säger jag

”Yes..” säger Harry

”We shouldn't started looking at it.” säger Louis

”I'll get it!” säger Zayn och springer iväg

”Guess he likes it too.” säger Liam


Zayn kommer tillbaka med säsong 2 av Gossip Girl så vi börjar kolla på det men hinner inte kolla så mycket av det innan min mobil ringer och min mamma frågar om jag, Eric och Zayn kan sova hemma hos oss inatt istället så vi åker dit och sätter oss vid teven och myser med dem istället innan vi ska sova. Plötsligt kryper Troy upp i Zayns knä och Zayn kollar på mig och ler. Gud vad jag är glad över att min familj trivs med Zayn och att Zayn trivs med dem.

 

”Har vi popcorn eller?” säger jag och mamma nickar så jag går iväg till köket och letar efter popcornen. Då hör jag någon springa bakom mig och jag vänder mig om. Där kommer Kewin. Tjena killen, vad gör du här?” säger jag och gnuggar i hans hår

”Jag vill leka med Zayn. Men Troy är ju bara där.” säger Kewin

”Aw, gullen då! Sätt du dig där också, han är stor. Spring tillbaka du.” säger jag och han springer iväg.

 

Jag lägger in popcorn påsen i mikron och väntar på att de ska bli klara. När de är klara går jag ut dit igen och då sitter både Kewin och Troy i Zayns knä. Vi kollar på teven i 1 timme till då tvilligarna har somnat i Zayns knä så mamma och pappa tar dem ifrån hans knä och lägger dem i deras sängar så vi kan gå in till mitt rum där mamma redan har lagt in extra sängen åt Eric. Vi somnar fort och vaknar nästa morgon upp av att Troy och Kewin kommer in i rummet och hoppar på våra sängar.

Vi går upp för att äta frukost eftersom det var därför de kom.

 

”We are having a dinner here today with our friends from England. Do you want to come?” säger pappa till Zayn

”Yes sure, I'd love to.” säger han

”Are we coming to?” säger Eric

”Of course. Nelly's family too. And a lot more. We'll be full house.” säger pappa

 

Vi åt upp frukosten och gick tillbaka till mitt rum igen där jag lämnade av Zayn och Eric medan jag gick och duschade. Jag går tillbaka och där har de klätt på sig och de berättar att de ska dra hem till Zayn för att göra i ordning sid inför ikväll redan nu även om gästerna inte kommer förens om 5 timmar så de kan hjälpta till här innan alla kommer. Jag stannar kvar här hemma eftersom jag inte har träffat familjen så mycket på sistonde. De går och jag klär på mig kläder och går ut till mamma och pappa.

 

”Kan vi inte gå ut och gå eller något? Allihopa.” säger jag

”Visst. Hämta dina bröder bara.” säger mamma och jag går för att hämta dem inne på deras rum. Vi går ut och när vi kommer till en lekpark stannar vi där så tvilligarna kan få leka där. Jag ser att det står två unga tonårstjejer en liten bit bort och kollar på mig, jag ler tillbaka och då rör de sig närmre mig.

”Hey, are you Izabella Smith?” säger en blond tjej

”Yes I am.” svarar jag dem

”The things that girl said, is it true? We don't believe it because Zayn would never date a girl like that.” säger den andra tjejen

”No it isn't. But as you probably has seen it's over now and she has stopped.” säger jag

”Good! Can we take a picture with you?” säger den blonda

”Oh, wow.. Yes sure. You are the first one ever that want to take a picture with me. Mamma? Kan du ta kortet?” säger jag och mamma kommer fram och tar deras mobiler och jag ställer mig i mitten av dem och håller om dem

”There will be more. Thank you!” säger den brunetta

”Give me your Twitter names and I'll make sure the boys follow you.” säger jag och de skiner upp som två solar

”Would you? Oh, you are the best! Thank you very, very much!” säger de och skriver in sina namn på en anteckning i min mobil och så går de iväg.

”Okej.. Det där var riktigt konstigt..” säger jag

”Så är det när man är tillsammans med en kändis, gumman!” säger mamma och kramar om mig.

 

Vi stannar vid lekparken i 1 timme innan vi går hem igen och två timmar innan gästerna ska komma kommer Zayn och Eric tillbaka igen. Zayn klädd i beiga chinos och rutig skjorta och Eric i mörka jeans och en vit skjorta. När de kommer börjar jag också fixa i ordning mig. Locka håret så jag får Hollywoodsvall, sminka mig lätt och klä på mig en klänning eftersom det är en fin middag. Vid 6 kommer Nelly inrusande i mitt rum med Lily Belle i hälarna.

 

”Hi Eric! Hi Zayn! Didn't know you were coming, are the other coming too?” säger Nelly och slår sig ner i sängen

”No, her parents invited me. Heard you were with Nathan yesterday, what did you do?” säger Zayn

”Nothing really, he was shy when he wasn't drunk. Looked at a movie and went home after 2 hours.” säger Nelly och kollar åt Lily Belle där hon står och mimar åt henne att Nelly ska presentera henne för Zayn och Eric. ”Oh, I forgot. This is my stepsister Lily Belle.”

”Hey Lily Belle.” säger Zayn och Eric i kör

”Hello. May I take a picture with you?” säger Lily Belle och Nelly stönar

”Come on!” säger Nelly

”Don't listen to her, of course you can.” säger Zayn och de ställer upp sig så tar jag kort på dem med Lilys kamera och med Zayns.

 

Då kommer mamma in och säger att vi ska äta så vi går ut och sätter oss vid bordet de har fixat till oss unga där redan barn till familjevänner sitter och alla blir lika förvånade när de ser att Zayn kommer, men ingen säger något utan låtsas som om han bara är min pojkvän och inget annat.

Kvällen går och vid 12 åker de sista vilket är mina kusiner.

 

”Goodbye Izabella!” säger Eric och kramar om mig. ”Goodbye Zayn!” säger han och kramar honom med

”It will be weird not having you around. But you'll come when it't the twins birthday, right?” säger jag

”Yes we will.” säger Eric och går utifrån lägenheten.

”I've met your family, your cousins, your family friends and you haven't met mine. What do you say about take the bus to my family tomorrow and meet them?” säger Zayn

”Yes sure. I can't wait to meet them. I'm going to go and ask my parents.” säger jag och går iväg och fråga dem. ”Får jag och Zayn ta bussen till hans familj imorgon och träffa dem?”

”Ja visst, när kommer ni hem igen?” säger pappa

”På kvällen någon gång, vi åker bara över dagen.” säger jag

”Det går så bra så, men gå och lägg er nu om ni ska orka gå upp imorgon.” säger mamma och jag går tillbaka till Zayn med ett leende på läpparna.

”We can! But you have to teach me their names so I don't want to embarrass myself.” säger jag

”Haha! You don't use to be afraid of embarrass yourself.. It's something else..” säger han och kysser mig på pannan medan vi går intill mitt rum och sätter oss på sängen.

”I want to do a good first impression, okey?” säger jag och småskrattar

”They'll love you!” säger han och vi lägger oss ner för att sova.


Någon som var i Stockholm och träffade/såg killarna?? Gud vad jag hatar att bo nere i Småland ibland :-( Aja, nästa gång så!!!

3 kommentarer

Melina

13 Feb 2012 22:26

Sjukt bra!

anja

13 Feb 2012 22:27

skit bra som vanligt. ser fram emot besökeet hos zayns familj! hoppas det kmr mer snart. väldigt snart! ;)

Jessica

14 Feb 2012 11:43

Hur bra som helst!!! :D Jag älskar din novell!!



Jag hade den otroliga turen att vinna nrj-tävlingen, så jag var på lägenhetsspelningen igår!! Det var helt fantastiskt och underbart och sjukt och allt möjligt. Den bästa dagen i mitt liv, och jag är så tacksam mot nrj och sony music och killarna! <3

Kommentera

Publiceras ej