Zayn ligger längst ut på min rad, jag jämte honom med Eric på min andra sida och Harry längst ut på andra sidan. På den andra raden ligger först Liam mittemot Zayn, Nelly mot mig, Niall mot Eric och tillslut Louis mot Harry.

 


 

”Taylor is calling!” säger Eric och alla blir tysta. Han räcker telefonen till Harry och Harry accepterar samtalet.

 

”Hello Taylor, it's Harry.” säger Harry och sätter på högtalaren.

”Hello Harry.” säger Taylor

”What do you want?”

”Well. I want you and Niall to go on a date with me at the same time. But before that you have to call paparazzis so I'll be in the magazines. And after that we'll take a photo of Niall kissing on my one cheek and you on my other, post it on Twitter and say something really cute about me? Sounds good, right? Call me later and I'll tell you the details.” säger hon och lägger på.

”Oh no. You don't have to do this.” säger jag

”It's probably for the best. I don't know. We've to think about this whole thing.” säger Harry

”I'm okey with it. You are my friend I want to help you.” säger Niall

”There has to be another way.. She's crazy, who even come up with these things?” säger Nelly

”Don't think about it right now, okey guys? I'm tired can't we sleep instead?” säger Zayn

”Me too. It has been a really long, psyco day.” säger jag

”Good night!” säger alla i kör och i nästan minut sover alla.

 

”Breakfast time!” ropar Harry och Liam

”Finally!” ropar Niall till svars och jag går upp och ut till köket där Zayn, Harry, Liam, Nelly och Louis redan är.

”Good morning beautiful.” säger Zayn och kysser mig på pannan.

”Good morning” säger jag och Niall kommer in i rummet, men ingen Eric. Jag såg honom inte heller på någon av madrasserna så han måste ha åkt tidigt. ”Where is Eric? And anymore updates from the new Gossip Girl?”

”He's picking up some mayonaise. He should be here any minute.” säger Zayn och jag känner hur någon kramar om mig bakifrån. Eric.

”Aww. You missed me?” säger Eric

”Of course. But let's eat, I'm starving.” säger jag

 

Vi äter upp frukosten och efter det fixar vi i ordning i vardagsrummet efter oss. När vi är klara med det går jag, Eric och Zayn till Zayns rum så Eric kan låna lite kläder från honom och jag kan ta på mig mina kläder jag har här sen senast. Precis när vi är klara kommer resten av killarna in och vi sätter oss i soffan för att kolla på en film som vanligt. Halva filmen går och den är super tråkig så jag går fram och byter film till en ny.

 

”Hey. I just came up with this wild idea, I don't know if it's any good or not but I'll tell it anyway. Izabella? You said she was like Gossip Girl, right?” säger Nelly

”Yeah..? I did.” svarar jag

”Well.. Since she is like her, maybe we should do something like Blair and Chuck would do.” säger Nelly

”Hm.. Don't hate on me now but I don't know much about Gossip Girl.” säger Liam

”Me neither.” säger Niall

”I don't think no one without you guys..” säger Zayn

”He's right. Tell us about Gossip Girl.” säger Louis och Nelly börjar berätta om Gossip Girl och hur de brukar lösa sina 'strider' de har med andra.

”Can't somebody go and buy the seasons?” säger Harry

”I got them at home, I can just go and get them if you want to?” säger jag

”No. It's better if we buy them. Do you do it?” säger Harry

”Ha! You think it's interesting. But sure, I'll do it. Who will be with me?” säger jag och kollar runt på alla. Ingen ser så speciellt intresserad ut av det. ”Come on! I won't go alone.”

”I will do it.” säger Zayn

”Are you sure? What about the fans?” säger jag

”They know and it's better if we show us out in the public. So, are we going or not?” säger Zayn och reser sig upp och bär ut mig till dörren så vi kan ta på oss våra jackor. Han sätter på mig och jag sätter på mig min skinnjacka och han sin baseballjacka och vi går ut hand i hand. ”You know one thing? I've always wanted to do this. Walk hand in hand with you out in the public and don't be afraid if people would see us. I feel like.. Like a normal boy.”

”You are normal when you are with me. I've never seen the other side, I don't even think of that you are famous. You are my boyfriend and nothing else.” säger jag

”I know. But I can't do everything I want to do with you. Going to the stores can be hard sometimes. But I hope it'll be better now.” säger han

”Yeah. Where is the store?” säger jag och han drar in mig i en. Vi går fram till kassan där det står en kille i min ålder och jobbar. ”Hello, do you have all the seasons of Gossip Girl here?”

”Let's check.” säger kassören och och börjar knappra på sin dator. ”We only have season 2 and 4. Do you want them anyway?”

”Yes. We can buy the other somewhere else. Do you have another store somewhere, who maybe have them?” säger jag

”Yes, we do. I can call them and ask them." säger kassören och jag och Zayn går iväg och kollar på vilka filmer som finns här. ”We have them there. Do you know where it is?”

”Yes I do. Can I pay now, please?” säger Zayn och går fram och tar fram sin plånbok och betalar.

 

Vi går till bussen som ska ta oss till deras andra affär. Vi kommer fram till affären och går fram till kassan och de tar fram säsongerna som de redan lagt fram åt oss eftersom de väntade på oss. Zayn betalar och vi går ut från affären och in till en mataffär för att köpa grejer till Tacos och godis och chips såklart. Vi lyckas fånga en taxi och vi åker hem igen.

 

”We are home babes!” ropar Zayn när han öppnar dörren till sin lägenhet.

”Finally home! We had boring so we borrowed your clothes and had a runaway.” säger Niall och jag börjar skratta när alla kommer fram i Zayns kläder och de såg verkligen ut som honom.

”Let me take a photo of all you Zayners.” säger jag och de alla ställer sig i en rad. Jag går in på twitter för att lägga upp bilden och till den skriver jag ”Who is the real Zayn? Anyone who know?”

 

Killarna går och sätter sig vid teven för att börja kolla på Gossip Girl medan jag och Nelly ställer oss i köket för att laga Tacos. Det gör oss inte mycket för vi har kollat på de flesta säsongerna flera gånger så vi missar inte särskilt mycket. När vi är klara med maten bär vi ut den till soffan och ställer den på bordet så vi kan kolla på det medan vi kollar på Gossip Girl. Vi kollar på 5 avsnitt tills Eric inser att han måste åka hem.

 

”Ask your parents if you can take the week of? It's only two days. And we need your baby-brain to come up with ideas, you know her the best.” säger Harry

”Well I can ask them. They'll probably understand.” säger Eric och går iväg för att ringa. Han kommer tillbaka och säger att han får så vi fortsätter kolla på Gossip Girl. Och plötsligt ringer Erics mobil igen, Taylor. Harry tar mobilen och svarar och när han lägger på berättar han att hon vill veta om de är med på hennes plan eller inte, och han svarade att de var inte helt säkra än. Efter 10 minuter plingar våra mobiler till, nytt inlägg från den 'nya Gossip Girl'.

 

Hello haters and lovers! I got some yummy, yummy gossips today. A source spotted Izabella going into 'Walter's movie' and was like 'Oh my God. Don't you know who I am? I'm Zayn Malik from One Direction girlfriend. I should fet this for free!' And you said Izabella wasn't searching for famous? She is. Totally. And to you, you probably should be faster to make your choice.”

 

”We have to come up with a genious idea fast.” säger jag

"I may have one" säger Eric


4 kommentarer

nadia

11 Feb 2012 22:54

berta

11 Feb 2012 22:55

jag tycker zayn är så jävla snygg i big bang theory!!!!!!!!!! ÅÅH JAG SMÄLTER

Melina

12 Feb 2012 09:18

Skit bra!

Julia

13 Feb 2012 07:59

jag älskar denna novellen!

Kommentera

Publiceras ej