”Ehm 4? Hum.. I love you Eric?” säger jag och han skakar på huvudet. ”You are the best?” Han skakar återigen på huvudet. ”You are my hero.” Han släpper ner mig. Harry kommer inrusande i lägenheten i bara kalsonger med sin dator i högsta hug.

”You should probably see this.” säger han och vänder datorn mot oss.


Yes. It was me who put that picture on Zayn Malik and his girlfriend, Izabella Smith, on Twitter. And no, for the 10000th time. I don't regret it. It was the right thing to do because now I know who the real Izabella is. And yes, I'm going to tell you about her. When see saw the picutre she immediatelly started to scream things to me, really bad things. She called me the worst things you could ever imagine, she hitted me and forced me to go out from the appartment without shoes and jacket. I live 1 hour away from there and don't know how to take the busses to my home from where they live. And she knew that. I only wanted everyone to know the truth about her and not the person she is playing when she is with the boys, I literally don't know what Zayn sees in her. But he really don't like her that much because she tryed to kiss him many times but he didn't want to. Don't attack me now, it's only the truth and if you want more, just ask me! I know everything about the two of them. . As I said. Just ask for more.”

 

”What does she want from me? I will do anything to make her stop.” säger jag och börjar gråta så Eric tar och kramar om mig och håller kvar mig där.

”Is she really dumb or what?” säger Niall

”What does she know more?” säger Liam

”I have no idea.” säger Nelly

”She maybe will come up with false things.” säger Louis

”Talk with her and ask if we can do anything to make her stop.” säger Harry

”Yeah let's do that. I don't want my fans to think that's true about us.” säger Zayn

”Why? I just want an explanation why she does it. She has or will literally ruin my whole life. Are people so mean? Like really, what's wrong with people? Why are they so mean?” säger jag

”Babe, take it easy. We will fix this.” säger Zayn

”I'm going to call her.” säger Eric och går därifrån. Harry går in till sitt igen för att klä på sig och vi andra går och sätter oss i soffan. Ingen säger något. Alla är förmodligen rädda för vad hon kommer

göra nästa gång, vad fansen kommer säga och om de kommer tro på henne. Harry kommer tillbaka först och han sätter sig i soffan utan att säga något och gör som vi andra, kollar på teven men ser ingenting egentligen. Tillslut kommer Eric tillbaka.

”She won't change her mind.” säger han och sätter sig ner i soffan jämte mig. Efter ett tag plingar allas mobiler till och vi tar upp dem. Taylor har postat ett nytt inlägg på sin 'blogg'.

 

Ha! Can't believe this. They are trying to buy me out of this. No way. I'm going to tell everyone the truth about One Direction's girls. Just because they did this I'm going to tell you guys a secret. I've heard from an really good source that Izabella isn't even a fan, she don't like them at all. She actually hate them and she's only doing this to become famous and when she is, she'll dump him and find a more 'hotter, goodlooking older man'. Well.. Didn't I say see is complete false...?”

 

”Is she serious? I need to go home. I can't be here anymore I just.. I need my mum.” säger jag

”Calm down, Izabella. I need you. And I said we will fix this.” säger Zayn och på något konstigt sätt lyckas bara hans röst lugna ner mig.

”Give me your phone, Eric. I'll call her.” säger Harry

”You don't need to do this.” säger jag

”I do. You are my bestfriend's girlfriend and you are my friend too. So, yes I have to do this. And it will actually effect the whole group.” säger Harry och tar mobilen och går iväg. Han kommer tillbaka efter 10 minuter.

”Hey, Harry? What happend? What did she say?” säger jag och går fram och kramar om honom.

”Nothing really. She said she did it because she thinks you did the wrong thing about not listening to what she wanted to say. And she also wanted to like tell the fans so they know who Zayn's girlfriend really is. And she doesn't regret anything even though she has got a lot of hate so not everyone is on her side. We can only make her stop by doing one thing.” säger Harry

”What? What can we do? We need to do it?” säger Zayn

”Or no, it's not all of us. It's me and Niall.” säger Harry

”You don't have to do it, Harry. I don't want you to do anything for me, neither of you.” säger jag

”Tell me what it is. I want to help you, Izabella, no matter what you say.” säger Niall

”I don't really know what we have to do yet. I said she could call Eric later or when she comes up with what she wants.” säger Harry

”I still really can't believe she did this. You are like the kindest person I've ever met. You'll never ever hurt someone.” säger Louis

”Let's do something else. Something that don't remind us of her. Like.. Eat?” säger Niall

”Always food, always.” säger Nelly

”I'll go get something to us from the China-restuarnt. Are you coming with me, Niall?” säger Liam och Niall nickar och de är påväg efter 1 minut.

”What's time actually?” säger jag

”Wooow! It's already 9.” säger Zayn

”Oh, crap.” säger Eric och alla kollar på honom frågande. ”I got school tomorrow and I won't be home until 10:30 if I take the bus at 9:30.”

”Call your parents and ask if you can stay here. I'm going home in 5 days and you want to hang with me and your new friends here as much as possible until then. Or just tell them that it has happend something and you need to be here with us and you totally forgot the time.” säger jag

”Good idea. I will call them now.”säger Eric och går iväg från soffan. Verkar som om ingen vill hålla samtal vid oss idag.

 

Eric får stanna här så jag ringer mamma och frågar om jag och Eric får stanna hos Zayn och det får vi. Så Nelly ringer också och frågar om hon också får stanna här över natten och om de kan sjukanmäla henne från skolan imorgon, vilket de gör. Jag kommer på att jag lovade Lina att höra av mig till henne igen så jag lånar Zayns dator och loggar in på facebook och som tur var är hon inne som resten av våran tjejer är, jag skriver i våran gemensama chatt.

 

Jag: Tack för du berättade Lina! Har ni sett vad hon gjort nu?

Lina: Lugnt! Ja, det har jag iaf. Hur är det med dig? Allt är lögner va? Låter verkligen inte som du.

Molly: Klart det är lögner, Lina. Izabella skulle aldrig göra något sådant. Har du någonsin hört henne bråka med någon på riktigt så?

Wilma: Gumman då!! Du hade behövt en av våra kvällar nu, men hoppas Zayn och Nelly tar hand om dig där borta!

Jag: Klart dem gör. Alla stöttar mig och Eric är här också. Hon säger att hon kommer bara sluta om Harry och Niall gör en sak för henne, men vad vet de inte än. De vill göra det för att hjälpa mig, men jag vet inte.. Känns fel om de ska göra det för mig, när inget är om dem och ja, jag borde fixa det själv.

Klara: Som sagt, Izabella bryr sig alltid mer om alla andra än sig själv. Om de verkligen vill, låt dem.

Lina: Håller med Klara.

Molly: Jag med.

Wilma. Klara har rätt! Gör som hon säger.

Jag: Vi får se. Men jag måste gå igen, ha det bra! Älskar er tjejer, ni är bäst. Vad skulle jag göra utan er???? Puss saknar er enormt.

 

Jag loggar ut från facebook och stänger av datorn eftersom Liam och Niall äntligen kommer tillbaka efter 1 timme. Det hade tagit lång tid för dem för det var flera fans som de mött på vägen. Flera av dem hade frågat om mig och de berättade att de sa att allt var påhitt och deras fans trodde på dem. Vi äter upp maten och vi sätter oss vid teven igen. Louis kommer på den smarta idén att alla ska sova på madrasser jämte varandra, men eftersom det är bättre plats till det uppe i deras lägenhet tar vi med oss Zayns två madrasser och går upp dit medan Liam och Niall hämtar två madrasser hos sig var. Vi lägger madrasserna så att det ligger fyra stycken madrasser i två rader så man ligger med huvudet mot den andre. Zayn ligger längst ut på min rad, jag jämte honom med Eric på min andra sida och Harry längst ut på andra sidan. På den andra raden ligger först Liam mittemot Zayn, Nelly mot mig, Niall mot Eric och tillslut Louis mot Harry.

 

”Taylor is calling!” säger Eric och alla blir tysta. Han räcker telefonen till Harry och Harry accepterar samtalet.


Drama is in tha house!!! Vad tror ni hon vill att Niall och Harry ska göra? Som ni kanske har märkt har jag en Harry period nu, därför han är med så mycket. Men snart kommer jag ha någon annan så då blir det mycket med honom!! :-) Kommentera.

4 kommentarer

Louise

11 Feb 2012 00:56

woho, långt kapitel! Det börjar bli spännande nu;) Kan inte säga så mycket mer än att jag ser fram emot nästa del!

Melina

11 Feb 2012 02:20

Så jäkla bra!

anja

11 Feb 2012 12:26

såå spännande.. meer!

Anonym

11 Feb 2012 16:30

Bra :) !

Kommentera

Publiceras ej