”Nelly, can you come with us please?” säger jag men hon rör sig inte ur fläcken. ”Nelly!” Fortfarande inget svar eller någonting. Jag går fram och drar i hennes arm och då vänder hon sig sin blick mot mig, men jag kan bara genom att se hennes blick se att hon är otroligt borta och vi ska åka till skolan om 4 timmar, det här ser inte bra ut.


”Izabella and Nelly, you have to go now. The bus is here in 10 minutes.” säger Zayn

”Okey, bye babe!” säger jag och går snabbt fram för att kyssa honom.

”Good bye, have a great day!” säger han och vi tar på oss våra converse och beger oss mot bussen.
”I'll die soon. I'm tired as hell, my head hurts, my feet too and I'm still a little bit drunk. I'll not make the whole day.” säger Nelly

”You will when I'm here.” säger jag och ser bussen komma. ”RUN FOR YOUR LIFE!”

 

Vi springer till bussen och lyckligtsvis hinner vi med den. Vi åker med den 3 hållplatser tills det är dags att gå av för att byta till en annan. Vi kommer fram till hennes ganska lilla skola med bara 500 elever på efter 30 minuter. Vi går till skåpet och hänger av oss jackorna och kollar på schemat, Historia är först på tur. Vi går till klassrummet som ligger på nästa våning och utanför där står massa jag har träffat innan som kommer fram och hälsar på mig. Vi går in till klassrummet och tur var så finns det en ledig plats mellan Nelly och en tjej som heter Melissa. Mrs. Henderson som läraren heter presenterar mig för klassen även om jag känner flera sedan tidigare. Halva lektionen går och jag sitter bara där och lyssnar medan de pratar om 1:a världskriget.

 

”Izabella, I really need to throw up. What should I do?” viskar Nelly i mitt öra samtidigt som hon böjer sig till mig. Jag börjar skratta, men försöker hålla det inom mig så vi inte ska hamna i trubbel. Men jag lyckas inte och läraren märker mig.

”What's so funny, Miss Smith? Is it something you'd like to share with the class?” säger Mrs. Henderson och kollar strängt på mig.

”I'm sorry Mrs. Henderson. It won't happen again.” säger jag och ler åt henne för att inte åka illa ut.

”Mrs. Henderson? Am I allowed to go to the toilet, please?” säger Nelly

”Yes, make it fast.” säger Mrs. Henderson och Nelly springer ut med händerna för munnen och alla i klassen börjar skratta åt henne. Hon kommer tillbaka efter 5 minuter och läraren, som jag nu hört från Melissa är en riktig sur-kärring, kollar surt på Nelly. ”Was that fast? Sit down please.”

 

Lektionen slutar och det blir håltimma i 1 timme och 10 minuter så vi går och tar Nellys väska där hon har högtalare till mobilen, filt och godis så vi kan sitta ute på gräset utanför skolan och bara njuta av livet. Vi går ut till gräset med Grace och Melissa. Vi sätter oss ner och jag ser hur Nelly tar upp en flaska som liknar en vodka-flaska.

 

”Nelly what's that?” säger jag och hon tar upp hela flaskan och visar den för oss, och visst hade jag rätt, det är en vodka-flaska. ”Why? Why?”

”Let's make this day fun!” säger hon och tar en klunk och passar vidare den till Grace. Hon tar också en stor klunk och ger den till Melissa som bara skickar över den till mig utan att ta något.

”Come on Lissy. It'll be fun. I promise!” säger Grace och Melissa tar flaskan från mig och klunkar i sig en del. ”Wow! That's how we rollin'!” Melissa ger flaskan till mig.

 

Vi dricker upp hela flaskan och går in igen. Alla har samma engelska lektion så vi sätter oss tillsammans lägst back vid ett eget runt bord. Lektionen börjar och jag blir som vanligt presenterad eftersom det är några nya på den här lektionen som inte hade historia förut. Läraren heter Mr. Young och är en snygg ung lärare på 26 år. Han säger att vi på lektionen idag ska skriva en nyhetsartikel om något vi tycker är intressant så vi börjar med det.

 

”Mr. Young?” skriker Grace över hela klassrummet och Mr. Young kommer fram till oss. ”Forever Mrs. Young, I want to be forever Mrs. Young, Forever Mrs. Young. Can I be forever Mrs. Young?” sjunger hon falskt och vi alla börjar skratta i klassrummet, även Mr. Young.

”I'm sorry Miss Clevers, no you can't. Let's go back to work and everybody? Focus!” säger Mr. Young tillslut när han har skrattat klart.

 

Dagen fortsätter och sista lektionen som är Samhäll ska vi jobba på ett enskillt projektarbete men eftersom jag är med och hälsar på Nelly får jag hjälpa henne. Hennes arbete är om barnen i Afrika.

 

”Izabella, do you know what happend yesterday?” säger Nelly

”No I don't. But, work, work, work, you gotta work really hard, work, work, work.” börjar jag sjunga.

”I gotta woooooork, I really need to wooork!” fortsätter Nelly

”Quite please, girls.” säger läraren och vi brister ut i skratt.

”She wants us to be quite, but we don't want to be quite! We want to siiiiing for the world! SING, SING, SIIIING!” sjunger Nelly

”She don't want us to have fun. Not fun at all.” sjunger jag och jag hör hur läraren går fram till oss.

”Get out from here, now. Both of you, OUT!” skriker hon och slår näven i bordet. "I'll call the principal and Nelly you'll never have her here again. Understand?" Vi tar Nellys grejer och springer ut.

 

Vi tar bussen hem till mig och vi väntar på Eric och Taylor som ska komma hit om en timme och sedan ska vi tillsammans åka till Zayn och killarna.


Kort! Haha och jävlar vad det visslade till med kommentarer!! :-) Kommentera här med, ju mer, ju fortare. Och har någon av er funnit i tävlingen? Eller fått sitt namn uppropat? Lycka till alla! :-D

3 kommentarer

sara

08 Feb 2012 01:50

kan inte nelly bli tsm med liam snart? :D

zayn och izabella kan börja bråka om att zayn är för överbeskyddande (izabella och nelly kommer till zayn och är fortf fulla och då blir zayn orolig). izabella blir arg och de drar ut och fester igen och harry kommer för att prata med henne och det slutar med att de hamnar fulla i samma säng och spenderar natten tsm (de har sex).



älskar novellen! :)

Jessica

08 Feb 2012 08:30

hur bra som helst!!! :D det är så roligt att läsa din novell!

Melina

08 Feb 2012 22:53

Asbra! Och jag håller med med Sara fast inte det med att de har sex i slutet :)

Kommentera

Publiceras ej