”Do you smoke?” säger han och jag skakar på huvudet.

”Never done before, give me one!” säger jag och efter ett tag ger han sig och ger mig en. Vi röker upp ciggen och går in igen.

”I've heard there are people who isn't 18 in here, come here please.” hör jag någon i micken säga och jag kollar på Zayn, han ser vettskrämd ut.


Vi går för att leta upp Nelly så vi kan smyga ut från klubben utan att gå upp till scenen så våra föräldrar inte får reda på något. Vi letar över hela dansgolvet men hittar ingen Nelly så vi går in till damtoaletten och där är hon inte heller så vi går in till herrtoaletten och där ser vi henne. Sittande på bänken mellan två handfat och hånglar med Nathan. Vi hostar så de ska förstå att vi är där men de hör oss inte, så vi visslar men de hör oss inte då heller. Jag kollar på Zayn och han skakar på axlarna.

 

”Nelly for fuck sake! Are you deaf?” skriker jag och de hoppar till och kollar åt vårat håll. ”They know that there are minors in here. We have to go like NOW!”

”Oh, shit! Bye Nath!” säger hon och hoppar ner från bänken och springer fram till oss så vi går ut tillsammans.
”Have you been with him all night?” frågar Zayn Nelly

”No I don't think so. I was with you earlier and Niall and yeah him.” säger hon medan vi ställer oss i kön til ljackorna.

”Did Liam see you?” säger Zayn

”No, that's why we were on the toilet. I didn't want him to see.” säger Nelly

”And that's why you were on the toilet? You never thought maybe he'd need to pee?” säger Zayn och så hör viatt någon håller på med micken så vi vänder oss om på scenen och där står mannen som sa att de visste att det fanns minderåriga inne på klubben.
”And here are the minors who will perform a song to Liam because their bandmates are probably to drunk for that.” säger mannen och Harry och Niall går upp på scenen och börjar sjunga på Torn.

”Did you know this?” säger jag medan Zayn tar mig i en arm och Nelly i en och drar iväg oss till baren där Liam och Louis är.

”No I didn't. Did you know about this? It scared the hell out of us!” säger Zayn

”No we didn't.” säger Louis och ger mig en drink. Niall och Harry sjunger klart och kommer sedan till oss så alla 7 går ut på dansgolvet tillsammans och börjar dansa vilt.

”What's time?” frågar Liam

”It's 1, and we'll leave 2 so we have to make the last hour amazing!” svarar Louis och börjar dansa ännu vildare.

 

Vi dansar den sista timmen och går vid 2 för att ställa oss i kön för att hämta jackorna som tar minst sagt långtid och efter det åker vi hem till Louis och Harry lägenhet där det är efterfest med massor. Jag går direkt till minibaren och sveper i mig två drinkar som jag inte vet vad de innehöll men jag valde dem för de var blåa och rosa.

Det börjar göra ont i mina fötter så jag försöker böja mig ner för att ta av mig dem men då ramlar jag framåt med huvudet först, det gör ont så jag orkar inte resa mig upp utan ligger kvar där tills Zayn kommer och vänder på mig och lägger mitt huvud i hans knä.

 

”What happend babe? Is everything okey?” säger Zayn

”Yeah, yeah.” säger jag och försöker resa mig upp men det går inte så bra utan jag faller ner i hans knä igen.”Help me.”

”Oh shit, you are bleeding!” säger han och reser sig upp och bär sedan upp mig som en bebis och bär in mig på Louis rum och lägger mig i sängen. ”Stay here, okey? I'll be right back.” Jag sätter mig upp och tar av mig skorna och då kommer Zayn in med Liam och en handduk. Han kommer fram till mig och börjar tvätta mig i ansiktet men jag duckar undan.

”Please Belly, a little help here. I'm trying to wipe off the blood.” säger Zayn men jag lyssnar inte på honom utan fortsätter eftersom jag inte gillar vatten i ansiktet. ”Liam, here take this and wipe her off while I'm holding here.”

”You are done now. I don't want Harry to be alone with all these drunk people, I need to be there with him.”säger jag och de kollar konstigt på varandra.

”You aren't drunk at all, no, no, you aren't.” säger Zayn och jag går ut från rummet för att dansa med Harry. Jag ser att han står och pratar med Ed så jag går fram till honom och drar med honom en bit bort och börjar dansa med honom.

”Hey, what happpend with your face?” säger Harry

”Nothing, I don't know.” säger jag

”Okey, you want something to drink?” säger Harry och jag nickar så vi går till minibaren och tar varsin öl. Vi går tillbaka och dansar igen och jag kollar efter Zayn men jag hittar inte honom någonstans.

”Where is Zayn?” säger jag

”Don't know. Let's find him.” säger Harry och vi går runt i lägenheten för att hitta honom. Vi går till Louis rum och när jag öppnar dörren dit ser jag att han sitter och håller om någon hårt intill sig och smeker håret. Jag stänger dörren hårt och springer därifrån, ut från lägenheten. Jag springer ner för trapperna och ut och sätter mig på marken.

”How are you Izabella?” säger Harry och sätter sig på marken jämte mig och lägger ena handen om mig.

”I'm fine. I just don't understand why? Why did he asked me to be his girlfriend and now this?” säger jag

”Take it easy, it's probably not the way you think it is. Zayn is all about you, when you are home you are theonly thing he's talking about, he's counting down to the day you'll be here again. You don't know this but he's likea complete new person since he met you, so I don't think it's what you think it is. Go inside and talk with him and you'll understand what happend.” säger Harry

”You are like the sweetest, your girl will be the luckiest ever.” säger jag och pussar Harry på kinden, men råkar missa den och kommer på munnen istället. ”Oh my God, I'm sorry.”

”It's okey. Not the first time.” säger han och ler sitt gulliga leende och hjälper mig upp. Vi går upp till lägenheten igen och den första jag ser är Zayn så jag tar tag i hans arm och drar in han till närmsta rum som var toaletten.

”Who was she? The girl you hugged and stroked her hair?” säger jag och Zayn kollar förvånat på mig. ”In Louisroom, 10 minutes ago. I saw you don't act like you don't know.” säger jag och han börjar gapflabba. ”What's so funny?”
”The girl you saw me with is called Liam and he was sad because he saw Nelly with Nathan. And she said to him that she had a boyfriend and all that. I don't really get why he is so obessed with her, but I guess it's because she is the first girl who he can't get easy and he isn't us to that. Or maybe it's because he's a little cry baby.”säger Zayn och jag kramar om mig. ”You are the only one for me, don't you know that?”

”Yes and you are the only one for me.” säger jag och börjar tänka på vad som hände med Harry innan, ska jag berätta eller inte? För vad som hände förra gången var ju inte direkt kul, men att han får reda från mig är nog bättre än från någon annan. ”And one more thing. I accidently kissed Harry today. He talked with me after I saw you with Liam and I was supposed to kiss him on the cheeck but I missed and hit the mouth. Sorry.”

”I don't mind, he's really irresistible, I know.” säger han och vi går ut igen. Vi går och letar upp Nelly för att prata med henne och hittar henne sittande i soffan själv.

”Nelly, can you come with us please?” säger jag men hon rör sig inte ur fläcken. ”Nelly!” Fortfarande inget svar eller någonting. Jag går fram och drar i hennes arm och då vänder hon sig sin blick mot mig, men jag kan bara genom att se hennes blick se att hon är otroligt borta och vi ska åka till skolan om 4 timmar, det här ser inte bra ut.


Kommentera vad som kan hända, jag har dålig fantasi just nu & jaaaa, snälla? :-)

12 kommentarer

Melina

05 Feb 2012 22:48

Skit bra!

angelica

06 Feb 2012 20:07

jätte bra=)

oj har oxkså dålig fantasi men att nån av dom är otrogen men att allt bara var ett pr trick för att leda bort uppmärksamheten från dom

Sofia

07 Feb 2012 18:57

Asbra!! :)



Längtar till nästa kapitel!!

Julia

07 Feb 2012 19:17

Skriiiiiv!

Anna

07 Feb 2012 20:28

Kommentar!!! Jag vill gärna ha ett kapitel till :) Du är superduktig på att skriva och jag hoppas att detta kan tillgodoräknas för de lata som inte orkar kommentera!!! :D

charlotte

07 Feb 2012 20:42

Asbra!!!

Ellen

07 Feb 2012 20:43

Mer!

Anonym

07 Feb 2012 20:44

Meeeeer nuuu

Tuva

07 Feb 2012 21:21

kom igen, skit bra och helt underbart spännande! Vill beta vad som hänt! :)

Amanda

07 Feb 2012 21:25

aaaah meer :))

Jessica

07 Feb 2012 21:44

Åhh vad bra, jag vill se hur det går i skolan!! Skulle vara kul om dom fick lite problem! :D

Sofia

07 Feb 2012 22:07

Längtaaar till nästa!

Kommentera

Publiceras ej