Vid tre minuter över halv åtta ser vi killarna på scenen. Först kommer Liam inspringande och skriker New York i mikrofonen vilket får hela arenan att skrika ännu högre än tidigare. Tätt efter honom kommer resten av bandet. De hoppar runt lite och sedan ställer sig alla i en rak linje jämte varandra. De kollar ner i marken och man hör hur musiken till Up All Night börjar spela.

 

Killarna börjar röra på sig när Liams solo kommer och då skriker publiken mer än någonsin. Alla hoppar i takt med musiken – till och med pappa och Wendy – och det känns som om hela arenan hoppar. När låten är slut går de och ställer sig jämte varandra igen.

 

”Hur mår ni, New York?” skriker Niall i mikrofonen. Alla skriker ännu högre. ”Vi är i alla fall super glada att vi är här! I New York? Hur coolt är inte det?”

”Nu tänkte vi köra en låt som ni säkert hört en del på radion, vår senaste singel. Även om det var ett halvår sedan den kom ut så är det ändå vår senaste, här är den i alla fall, One Thing!” säger Louis

 

Liam börjar med sitt solo och alla sjunger med. Och jag är en av dem. När det närmar sig Harrys solo börjar han gå fram och så ställer han sig längst fram på scenen framför oss. De två tjejerna som sitter till vänster om mig skriker som idioter och sträcker fram sina händer. Han gör high five med båda tjejerna och sedan börjar han med sitt solo.

 

Shot me out of the sky
You're my kryptonite
You keep making me weak
Yeah, frozen and can't breathe

 

Under hela hans solo är hans blick fast vid en sak. Mig. Vi har ögonkontakt under hans solo och när det är dags för Zayns blinkar han med ena ögat och vänder sig sedan om. Jag känner hur de två tjejerna jämte mig stirrar på mig. Även om ljudet är högt här inne, kan jag höra hur de små viskar om mig. Jag känner mig verkligen obekväm.

 

Efter One Thing börjar de på Save You Tonight. Jag tar tag i Adrianas hand och tillsammans hoppar och dansar vi till musiken. Stämningen är verkligen helt magiskt och man känner verkligen hur alla njuter av att vara här. Sedan hör alla hur More Than This börjar spelas och alla slutar hoppa och ”gungar” med i musiken istället. Det är mina absoluta favorit låtar med dem. Jag gör som alla andra och tar upp min mobil och lyser med den samtidigt som man vevar med händerna.

 

Jag kan inte hindra mig själv utan tårar börjar rinna. Den är så vacker att det går inte att lyssna på den låten live utan att få lite tårar i ögonen. Inte för att jag har gjort det innan, bara på You Tube. Låten tar slut och jag torkar ögonen och sedan fokuserar jag mig på vad som händer på scenen.

 

De har kört igenom alla sina framföranden utom ett och konserten börjar lida mot sitt slut. Jag vill bara vara här för alltid, stå i publiken och lyssna på deras låtar dag ut och dag in. Bara njuta av deras skönhet och hur alla i publiken känner likadant som en själv. Allt är perfekt. Det är som om man lever i en annan värld.


”Som ni alla vet är det sista låten vi kommer sjunga nu,” säger Zayn och alla bu:ar. ”Vi är lika ledsna över det som ni. Vi vill inte att det ska ta slut vi heller.”

”Vi alla fem vill tacka alla som kom hit och gjorde denna kväll magisk,” säger Liam. ”Så tack allihopa.” De bugar.
”Sista låten vi kör är en låt som vi alla älskar mycket, en låt som vi var med och skrev på så den ligger extra nära hjärtat. Det är ingen mindre än Everything About You,” säger Louis.

”Så, alla var med och sjung extra högt till denna låt!” säger Niall.

”Innan vi börjar vill jag bara tillägna denna låt till en speciell tjej. Hon är här idag så jag tänkte passa på att tillägna en låt till henne då. Du vet vem du är och det är allt som betyder något,” säger Harry.

 

Jag känner hur jag blir röd om kinderna. Men jag blir också rörd och glad. Att han tillägnar en låt till mig på en av sina konserter. Något alla tjejer i hela världen önskar sig att någon ska göra för en. Han är verkligen perfekt. Och då känner jag hur jag får världens sämsta skuldkänsla.


”Visst menade han dig? Visst gjorde han det?” säger hon ivrigt.

”Ja, jag tror det i alla fall,” säger jag.

 

Jag hör återigen hur de två tjejerna jämte mig börjar tissla och tassla igen. De kollar verkligen på mig. Sedan ser jag hur de tar upp mobilen för att ta kort. På mig! Jag vänder mig snabbt om så att de inte ska få något kort. Under hela låten står jag mer ryggen mot tjejerna.

 

När låten är slut gör vi som vi har blivit ombedda av vakterna. Att gå fram och ställa oss jämte scenen. Medan alla andra börjar röra sig utåt står vi där och kollar på dem medan de går ut. Efter fem minuter hör jag någon komma upp till oss. Det är Paul. Han ber oss följa med honom och så går vi tillbaka backstage, samma väg som vi kom ifrån.

 

Medan min familj fortsätter följa efter Paul ut från arenan stannar jag i rummet där vi träffade bandet förut. Jag ska nämligen träffa upp Harry och så ska vi gå till någon restaurang och äta. Jag ska berätta hemligheten för honom. Om inte på restaurangen så på hans hotellrum efter. Hotellrummet blir nog bäst så att det inte blir för uppståndelse på restaurangen.

 

Jag får vänta i en halvtimme i en av sofforna själv tills jag hör hur någon öppnar en dörr. Där står Liam och Zayn.

 

”Hej, Spencer! Harry bad oss komma hit. Han är lite seg och ville inte att du skulle vara ensam så han bad oss komma hit,” säger Liam.

”Det är lugnt. Måste ändå lugna ner mig efter konserten. Ni var helt magiska,” säger jag.

”Ha, tack så mycket. Fansen lär få reda på att Harry dejtar någon nu, hur känns det?” säger Zayn.

”Alltså.. De vet ju inte vem jag är så det är ju lugnt. Några jämte mig fattade nog att det var jag och försökte ta kort på mig men lyckades inte få på mitt ansikte. Så det är lugnt. Hur kan man ens bli arg på en kille som tillägnar en låt till en?” säger jag.


Hemma hos min dator igen!!!! ♥♥♥♥♥♥♥ Aldrig varit så här glad! Haha, nej men nu är jag hemma i alla fall. Här är som sagt part 3/5.

Jag har aldrig varit på en konsert med dem. Så jag vet att det inte är så riktigt bra gjort men jag gjorde mitt bästa. Jag vet att jag kunde ha kopierat hur det ser ut på DVD:n, men tyckte ändå det blev bättre att hitta på en helt egen.

Sedan kan jag inte ens fatta att vi redan är på kapitel tjugo! Det är sjukt!

Minst 10 kommentarer för nästa kapitel! Hemligheten är där och den är smmmarrig!!!!

14 kommentarer

emma

06 Aug 2012 18:10

skitbra! och vill verkligen veta vad hennes hemlighet är!

Kan knappt vänta på att nästa kapitel ska komma! :)

~E

06 Aug 2012 19:57

Fett bra kapitel!!:)

Nathalie

06 Aug 2012 22:13

Super bra!
Jag vill veta hemligheten nuu, haha :D

Jessica

06 Aug 2012 22:28

Åh nu vill jag veta! ;) Jättebra skrivet!! :D

Vilma

07 Aug 2012 00:08

Mermermeeer! Den är asbra :)

Malou

07 Aug 2012 03:14

Känner mig som världens nyfiknaste männsika. Jag vill veta hemligheten nuu! Har väntat in age på att få veta och är överspeedad över att vi får veta i nästa kapitel :D heheh. Längtar som en galning tills nästa kapitel :))))) :D

Anonym

07 Aug 2012 05:08

grymt bra

Linda

07 Aug 2012 09:32

Superbra skrivet! :)

Anonym

07 Aug 2012 11:44

omajgad, seriöst? KAN INTE VÄNTA MEEEEEEEEEER

Felicia

07 Aug 2012 13:00

Sjuuuuuuukt bra!! Jag längtar galet mycket till nästa. ÄR NYFIKEN PÅ HEMLIGHETEN. Haha, känner mig duracell kaninen!! :D

Felicia

07 Aug 2012 13:01

HUR BRA SOM HELST!! jag längtar som en galning tills nästa kapitel. Jag är nyfiken på hemligheten. Känner mig som duracell kaninen!! :D

Carlie

07 Aug 2012 15:34

suuper bra novell:) fortsätt skriva=))

Jennifer

07 Aug 2012 18:44

Börjat läsa din blogg nyligen och måste säga att du skriver en jättebra novell och jag vill verkligen ha reda på vad hemligheten är! (fast jag har mina aningar) :)

Svar: Haha, åh nu blev jag nyfiken! Vill veta era teorier :)
miletak.blogg.se

Maria

07 Aug 2012 19:31

Åhh, snacka om att jag är nyfiken! Jättebra kapitel! :) xx

Kommentera

Publiceras ej