Harry kör in utanför mitt hus och stannar bilen. Jag sa att jag inte ville hänga med till hans hotellrum. Men jag stiger inte ut. Jag vänder mig honom och så ger jag honom en snabb puss på munnen som leder till flera. Återigen avbryter jag oss för att säga att jag borde gå. Så jag ger honom en sista puss på kinden.

 

Jag vinkar hejdå till honom när han kör iväg och sedan börjar jag gå mot dörren. Jag letar efter mina nycklar i väskan och tillslut hittar jag dem äntligen. Jag blev orolig att jag glömt dem hemma. Jag låser upp och så går jag in. Det första jag märker är att det är tänt i köket så jag går dit.

 

”Varför sitter du här i all ensamhet?” frågar jag henne och hon hoppar till.

”Jag kunde inte somna så jag gick upp och tog en kopp kaffe, smart va?” säger hon och ler. ”Berätta allt om dig och Harry nu. Jag dör så nyfiken jag är!”

 

Jag gör som hon säger och berättat allt för henne. Hon har alltid varit lätt att prata med. Eller rättare sagt sedan när jag bodde i New York. Innan det såg jag henne som pest och ville inte vara i samma rum som henne. Det enda hon hade gjort bra i mitt liv var att jag fick två underbara syskon, allt annat hon gjorde sög. Hon snodde min pappa ifrån mig och min mamma. Så jag skyllde att det på henne och rent ut sagt hatade henne.

 

Men när jag bodde här kom vi varandra väldigt nära. Vi pratade om allt och hon fanns alltid där för mig. Hon var den som hjälpte mig igenom hela graviditeten. Hon hängde med mig på ultraljud, hon var med när jag köpte allt jag behövde och var helt enkelt den som gjorde att jag klarade av graviditeten. När vi är klara reser jag mig upp och lämnar kvar henne där och börjar gå till mitt rum. Men när jag är i dörröppningen stannar jag och vänder mig mot henne.

 

”Ska du inte komma och lägga dig?” säger jag och hon skakar på huvudet. ”Kan inte du och jag lägga oss framför teven istället då? Som förr?”

 

När jag bodde här brukade jag och Wendy ligga uppe hela nätterna och kolla på olika serier på teven. Både hon och jag älskade det. Eftersom att hon är hemmafru var vi båda lediga och kunde göra det. Vi la oss sent och vaknade vi båda upp när Adriana och Jonathan skulle till skolan för att hjälpa dem iväg och sedan gick vi och la oss igen och sov. Jag vet att hon uppskattade det för det har pappa berättat flera gånger. Det var så jag började godkänna henne. Jag insåg att vi hade många lika intressen och är faktiskt mer lika intressen än jag och mamma.

 

Jag ser att hon blir väldigt glad av det för hela hon lyser upp och hon nickar ivrigt. Hon går och gör i ordning i soffan. Genom att lägga fram kuddar, filtar och något att smaska på medan jag går och byter om till pyjamas. Jag går in på mitt rum och jag hör Nate gny. Jag går över till hans säng och ser att jag har råkat väcka honom. Så jag söver honom igen och sedan tar jag på mig min pyjamas och går ner igen.

Hon har satt på Friends och ställt fram mackor med Nutella på. Perfekt. Den serien kan man säga är vår serie. Det var den vi började kolla på ihop och sedan köpte vi alla säsonger och kollade igenom alla. Så vi båda har sett alla säsonger mer än en gång för vi kollar nästan alltid på det ihop. Men jag älskar serien så jag kollar gärna på det nu också.

 

”Jag råkade väcka Nate så var tvungen att söva honom igen,” säger jag.

”Jag antog det,” säger hon. ”Du är en väldigt bra mamma, det vet du va? Jag hoppas att Nate kommer bo med dig i framtiden. Inte nu, men kanske om några år. För ett barn hör hemma med sina föräldrar.”


Ointressant och kort, tell me 'bout it. Men sådana behöver man ibland. Ni fick reda lite mer om Wendy och Spencers relation i alla fall. 

Hade nästan besöksrekord, hade två personer mindre än rekordet. Damn! Vi får försöka igen bara :) 

Idag åker jag till Göteborg för en dag på Liseberg med några vänner så det kommer inte bli något inlägg imorgon. Så bomba med kommentarer tills jag är hemma igen! 

Skulle bli glad om ni svarade på denna frågan.
NÄR SKA KILLARNA FÅ REDA PÅ DET? Det är det enda som är oklart för mig nu, allt annat har jag spikat. 

13 kommentarer

Nathalie

12 Aug 2012 04:51

Jättebra! :D

Anonym

12 Aug 2012 09:32

Omg din novell är så himla bra, läste hela på en hel dag :)

sara

12 Aug 2012 09:36

jätte bra kapitel :)

Jag

12 Aug 2012 12:19

Bäst någonsin. Hoppas ett nytt kapitel kommer jätte snart. :)

Anonym

12 Aug 2012 12:47

Grymt bra noveller. de kanske kan få reda på det när de kommer hem eller?

Maria

12 Aug 2012 16:38

Super! :D xx

Frida

12 Aug 2012 18:36

Vill bara läsa mer hela tiden!

Anonym

13 Aug 2012 00:59

Bra :)

Vilma

13 Aug 2012 01:07

Mermermer :) jag skulle föreslå typ nu...

Anonym

13 Aug 2012 01:53

jättebra dom kanske kan få veta i nästa eller den efterdet?

emma

13 Aug 2012 10:40

så bra, de kan typ få reda på det snart, om kanske två-tre kapitel kanske! :)

Anonym

13 Aug 2012 17:20

De kanske kan få reda på det i nästa eller den efterdet? ELLER efter 2 kapitel?? :)) men SJUKT BRA/ GRYMT

Nathalie

13 Aug 2012 18:04

Kommer nästa del idag? :D

Svar: Jag tror att det gör det faktiskt :) x
miletak.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej