”Toppen! Glad för din skull.. Du skulle sett din mamma när jag berättade för henne att du stuckit. Om hon hade kunnat hade hon gett mig utegångsförbud..” säger pappa och jag börjar skratta. ”Och hon kan inte göra något mot dig, för du gjorde inget fel i det hela.”

”Men vi hörs, jag kommer på tisdag eller onsdag och Zayn hänger med. Jag älskar dig.” säger jag

”Älskar dig mer.” säger pappa och så lägger vi på.


Louis kör tillbaka oss till Zayn och jag tar min väska och sedan säger vi hejdå till dem och går in till Zayn. Klockan har blivit ganska mycket då vi gick på en film efter vi ätit så vi är båda ganska trötta. Alla andra har gått och lagt sig, inte konstigt då de har jobb och skola imorgon så vi får smyga oss upp till Zayns rum. Jag tar på mig min pyjamas som består av ett par flanellpyjamasbyxor och ett vanligt enkelt linne. Jag blir ensam på hans rum och kollar runt lite mer på det, förra gången såg jag inte så mycket. Jag kollar på bilderna han har på sitt rum och i hans gamla garderob. Jag hittar tyvärr inget jag kan reta honom med så jag kryper ner i sängen i väntan på honom istället. Jag hinner somna innan han kommer tillbaka men vaknar upp av att han kryper ner i sängen han också. Han lägger sig bakom mig och håller mig tätt emot honom samtidigt som han kramar om mig. Här hör jag hemma, i hans famn.

 

”Wake up now, lazy!” säger Zayn och puttar på mig.

”Why? It's not like I've school today so why can't we just chill here?” säger jag

”No, but it's nearly 12 and I'm taking you out for breakfast. So get up!” säger han

”Okey, I'm gonna get a shower first.” säger jag och reser mig upp från hans säng.

”Can I join you? I need one to and you now, we'd save some money.” säger Zayn

”Nah.. Not this time. But where is the tiolet?” säger jag

”Not gonna show you if you don't say yes to me.” säger Zayn retsamt

”Guess I'm gonna go find it myself then!” säger jag och räcker ut tungan till honom och han gör samma tillbaka mot mig.

”I'll help you.” säger Zayn

 

Han hänger med mig och visar mig toaletten, eller ja duschen, och ger mig en handduk och visar mig vilket shampoo och balsam jag ska ta och även hur man använder duschen. Han går ut och jag låser om mig och hoppar in i duschen. Jag börjar med att shamponera håret och när jag ska skölja ut det känner jag hur någon kramar om mig bakifrån så jag skriker ut riktigt högt. Armarna släpper mig och jag vänder mig om, inte för att jag behöver det. Jag vet ju redan att det är Zayn.

 

”Didn't I say no?” säger jag

”I do what I want to do. It's my house after all so if I wanna take a shower, I'll take a shower.” säger Zayn med ett skratt på läpparna och kysser mig sedan när han sagt det.

”So you can do whatever you want to at your own place?” säger jag och han nickar. ”I'll remember that.”
”Can you take some shampoo in my hair? The one you took?” säger han och jag skakar på huvudet. Inte ett skak på huvudet som betyder nej, utan ett mer du-är-ju-dum-i-huvudet-skak.

 

Jag shamponerar in hans hår ändå och man kan säga att det är ganska trångt då duschen inte är den största. Men det går och tillslut är vi klara och då går vi ut och fixar oss. När klockan är 1 är vi äntligen klara och vi klara och tar på oss våra skor och jackor för att inta staden. Okej inte riktigt. Men vi börjar gå mot stan för att gå till Zayns favoritställe och äta frukost. Eller brunch rättare sagt. Jag väljer en räkbaguette och en jordgubbscheesecake till efterrätt.

 

När vi ätit klart går vi på en rundtur i staden eftersom jag aldrig riktigt sett den förr utan bara genom buss och så. Alla hälsar på Zayn och vinkar till honom och han vinkar glatt tillbaka, alla här är verkligen stolta över honom. När vi gått ett tag börjar Zayn plötsligt springa ifrån mig och jag kollar upp och ser att en annan kille springer mot honom. Jag går efter och när de möts möts de i en kram. Gulligt. Jag kommer fram och då har de slutat kramas.

 

”Izabella, this is my friend Josh. Josh, this is my girlfriend Izabella.” säger Zayn och vi hälsar på varandra.

”I've heard about you, but I didn't really think Zayn could've a girlfriend this beautiful.” säger Josh och slår skojsamt till Zayn på armen. ”Ha, no I'm kidding. You're lucky to have Zayn. You'll never find anyone better than him.”

Jag kollar på Zayn och ler. ”I know and I'm gonna keep him forever.” säger jag

”But you do live in Sweden, don't you?” säger Josh

”I do, but November the 4th we're moving to London for good.” säger jag

”YOU ARE WHAT?” säger Zayn högt och förvånat.

”Ops.. Haven't I told you? Mom and dad told me yesterday. Wilma and her family is moving too.” säger jag och han lyfter upp mig och snurrar runt mig. Någon blev glad.

”Hm.. I'm gonna leave you two alone. But do you wanna come over tonight? We're some who's just gonna chill at my place.” säger Josh

”Yeah, sure. We'll see. I'll call you later, it was nice to see you again mate.” säger Zayn

”Bye Josh, it was fun to meet you.” säger jag

 

Vi fortsätter gå och han bara pratar på om att jag snart flyttar hit och frågar mig massa frågor om det. Men han visar mig också lite ställen han hängt på och sedan ringer han till sin mamma och frågar om vi kan hämta Safaa i hennes skola och det kan vi så vi börjar gå mot den då hon slutar snart. När vi kommer fram ställer vi oss utanför grindarna och väntar på henne. Hon kommer efter kanske 10 minuter och när hon ser oss springer hon mot oss. Hon kramar först om mig och jag blir såklart förvånad med jag kramar tillbaka såklart. Några av Safaas vänner kommer och frågar om kort och autograf och Safaa säger stolt att alla får vänta på sin tur med hon står och håller min hand och kollar på när de tar kort.

 

”Safaa? Do you wanna go and eat ice-cream with us before we go home?” säger jag

”Yeah I do!” säger Safaa ”When are you and Zayn going back to London?”

”Tomorrow I think, I need to be home in Stockholm by Wednesday.” säger jag

”Oh...” säger Safaa

”But I'm moving to London soon and then I promise I'll visit you often.” säger jag och skiner upp. Jag har alltid velat ha en lillasyster och hon är verkligen helt underbar.

”I'm done now, so what's the plans?” säger Zayn

”We're going to eat ice-cream!” säger Safaa

 

Vi börjar gå och Safaa håller kvar min hand och så tar hon Zayns också så hon går mitt emellan oss. Hon bara babblar på om grejer hon ska visa mig när vi kommer hem igen och vi bara skrattar åt henne för hennes mun går i ett. Vi kommer tillslut fram och vi köper glass och sedan sätter vi oss ner där inne för att äta upp dem. När vi är klara går vi hem igen och Safaa drar med mig in på hennes rum och Zayn hänger skrattandes efter. Jag sätter mig ner på sängen jämte Zayn medan Safaa visar mig massa grejer som hon sa att hon skulle göra.

 

När vi varit där inne ett tag ropar Trisha att det är dags för middag. Jag som inte hälsat eller träffat alla sedan jag kom gör det nu och sedan sätter vi oss ner för att äta. Zayn tar ett kort på mig med alla och sedan börjar vi äta. Maten är ljuvlig. Efter maten hjälper jag Trisha plocka undan allt medan Zayn går med resten till teven. Hon säger att jag inte behöver, men jag vill visa min uppskattning till att jag fick stanna här på så kort varsel. När vi gjort i ordning bakar jag och Trisha en äppelpaj tillsammans som vi alla sedan äter.

 

Efter det går jag och Zayn upp på hans rum och jag får låna hans iPad för att logga in på twitter. Det första jag gör är att gå in på Zayns twitter. Han följer mig igen! Jag ser att han har lagt ut på bilder och den senaste är den när på mig och hans familj. Den andra är en på mig från i morse när jag sover och så har han skrivit texten ”Isn't my girlfriend @izabellaes like the cutest thing ? :) x x x” Jag tar upp en kudde som är jämte mig och kastar den på honom, sedan tar jag en till och kastar den på honom.

 

”Oh, no you didn't” säger jag
”What?” säger han

”Delete it!” säger jag samtidigt som jag kastar en till. Han kastar tillbaka kuddarna och så fort han gör det kastar jag tillbaka dem.
”No! You're cute and so does everyone else thinks!” säger Zayn

”Come on! It's not fair! I've never put any ugly pics of you up.” säger jag

”You have.. Last week when I was a girl? That one was ugly!” säger Zayn

”Everyone looooved it! I don't know how many who's asked for more crazy pics of you lads.” säger jag

”We're even now.” säger Zayn

 

Då ringer hans mobil och det är Josh som ringer och undrar om vi ska komma till honom. Vi bestämmer att vi ska det så vi fixar till oss lite snabbt och sedan säger vi hejdå till familjen och sedan drar vi. Han bor inte så långt borta så vi behöver inte skjuts utan vi går istället. När vi kommer fram är alla där som ska vara där, det är 10 stycken där plus vi. 3 av dem är tjejer och jag kommer snabbt överens med en tjej som heter Olivia och henne hänger jag med hela kvällen om jag inte är med Zayn. Det är inget speciellt vi gör där utan sitter och pratar lite och de dricker lite men jag bestämde mig för att stå över och då gjorde Zayn det också. Det blir också lite dans men vi stannar inte där så länge utan vid 12 tiden ungefär går vi hem igen. Det var en trevlig kväll och kul att träffa lite av hans vänner, och de var verkligen snälla och välkomnande också.

 

Vi får smyga oss upp denna gången också då det är helt bäckmörkt och tyst i huset för alla sover. När vi kommer upp till hans rum byter vi om och lägger oss i sängen. Vi sover inte då ingen av oss är speciellt trött utan istället ligger vi och pratar om allt möjligt.

 

”Dad gave me two tickets to Sweden and one back to London, do you wanna come with me?” säger jag

”We're free so yes, sure I'd love to.” säger Zayn

”And you can use the ticket back anytime you want to.” säger jag

”Oh, thank God! So you mean when I get tired of you I can just take the next flight home?” säger Zayn retsamt och jag slår till honom lätt på armen.

”Or maybe I should take Niall with me so he could be with Wilma.. Hm.” säger jag

 

Jag älskar att vi två verkligen kan reta med varandra konstant utan att någon av oss blir sur, det är sådant förhållande jag alltid velat ha och nu har jag det. Vi fortsätter prata ganska länge tills Zayn mitt i en mening somnar då tar jag hans mobil och tar ett kort på honom för att lägga upp på Twitter som hämnd. Jag lägger ju såklart ut den från hans Twitter då det blir mycket roligare med texten ”I'm way cuter than @izabellaes when I'm sleeping ! :) x x” Jag försöker härma hans sätt att skriva och tycker jag lyckas ganska bra. Jag kollar också hans mentions till tweeten och alla skriver något liknande ”Nice try Izabella, we know it's you!” ”You almost got me there, but naaah!”. Jag loggar ut därifrån efter det och lägger mig ner för att sova.


Done and done! Inspirationen är verkligen på topp nu och hoppas det fortsätter som nu! 
Och som några frågade, ja när jag blir klar med denna novellen kommer jag börja skriva på en ny.
Kommentera lika bra på detta som ni gjort på det andra så ska jag försöka fixa ett tills imorgon samma tid också :-)

13 kommentarer

NADIA

29 Apr 2012 23:20

goodie, skriv på!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Agnes

29 Apr 2012 23:27

Jättebraaaaa! :D :D

EMmy

29 Apr 2012 23:54

Yees! :D

Jag älskar den! Haha xD

Zayn med hans dusch, det är faktiskt mitt ställe ;D Haha, jag garva ihjäl mig! Gud vad han är romantisk...<3

Melina

30 Apr 2012 10:35

Jag älskar det!

Jessica

01 May 2012 10:52

Hur bra som helst, och det passar nog att denna tar slut snart, men den har varit jättebra!! :D:D Kul med en epilog också så man får veta vad som kommer hända!! :D

SiRl

01 May 2012 18:35

Grymt bra!! :)

Och den kan nog ta slut när som helst egentligen... Ett fint slut någonstans och sedan den där "epilogen". :)

Agnes

01 May 2012 22:01

titta gärna in på min nystartade novell och kommentera gärna :)Din ägeeer!

Bella

01 May 2012 23:31

Hejsan :) Jag har precis startat min fjärde novell och är på kapitel 1. Kolla in den vetja xx http://onednovell.blogg.se/?tmp=01225619

L

02 May 2012 07:52

När kmr nästa del??????? LÄNGTAR JU IHJÄL MIG

Marina

02 May 2012 14:18

Sjuktbra!

Anonym

02 May 2012 16:50

du är grym på att skriva

Mirlinda

02 May 2012 17:15

Hej jag håller på att skaffa en blogg med min bästis men kommer fortfarande ha kvar min blogg och blogga på den men den här bloggen som jag och min vän vill skaffa är från blogg.se och jag skulle jätte gärna vilja ifall någon kunde göra en header till mig gratis men jag länkar er blogg på min blogg och tänk på jag har runt 200-300 läsare varje dag så passa på , snälla detta skulle betyda mycket för mig:)

Hanna

02 May 2012 18:14

Värkligen älskar din novell!! har läst ut allting än så länge på typ en dag! kan verkligen inte sluta läsa! jätte bra! :)

Kommentera

Publiceras ej