”She has an amazing body.” säger Harry och jag ser vilken dödsblick Zayn ger honom. ”Ops, sorry. But do you have any extra pillows?”

”Take from Kewin's and Troy's room. Good night!” säger jag

”Nighty!” svarar han och går ut från rummet och stänger dörren efter sig, vilket vi hade glömt att göra förut.

”So... I have an amazing body?” säger jag flörtligt

”Extremly.” säger Zayn och kastar sig över mig och börjar kyssa mig igen.

 


 

”Breakfast!” ropar Harry och springer in i vårat rum tillsammans med Niall. Han väcker oss och jag kollar yrvaket på Zayn och vi börjar små skratta. ”What's so funny?”

”Harry. Go.” säger Zayn vilket gör att jag börja skratta ännu mer.

”Oh, Niall let's go. Come fast before the pancakes gets cold.” säger Harry och de lämnar rummet.

 

Jag reser mig så fort de lämnat rummet, för vem kan säga nej till pannkakor? Och speciellt inte när det är ens favoriträtt. Zayn däremot går inte upp utan ligger kvar i sängen och har förmodligen somnat om. Jag i sängen och sätter mig på honom. Jag börjar pussa honom på munnen för att försöka väcka honom. Efter ett tag börjar han le och då slutar jag och lägger mig jämte honom istället.


”I could get use to this.” börjar han ”Waking up by your kisses. Amazing.”

”Breakfast?” säger jag

”Go without me I'm tired.” säger han

”If you say so, I'll save something for you.” säger jag och jag går ut till köket där Harry, Niall och Louis är. ”Where is Nelly and Liam?”

”We couldn't wake them up. Zayn?” säger Niall

”Same.” säger jag och slår mig ner vid bordet och tar en pannkaka och lägger på hallonsylt. ”Plans for today?”

”You are alone today too, right?” säger Louis och jag nickar. ”Can't we have a chill day here?”

”Invite Eric! We miss him!” säger Harry

”Yes!” säger jag och då kommer en trött Liam hit och sätter sig vid bordet och börjar äta utan att säga ett ord. ”How are you, Liam?”

”Tired. Your friend was snoring all night long.” säger Liam

”Nothing new. Get use to it!” säger jag

 

Jag blir klar med frukosten så jag dukar undan mitt och går tillbaka till mitt rum igen. Jag går och tar en dusch och på vägen tillbaka till mitt rum när jag går i bara handduk står Harry längre bort i korridoren och kollar på mig. Jag vet inte om det bara är jag, men det känns som om han har börjat kolla ganska så mycket på mig. Eller så är det bara jag som är galen igen, jag tror på det sista. Jag tar på mig underkläder och en t-shirt och kryper ner jämte Zayn igen och somnar fort.

Den här gången är det jag som vaknar av pussar på munnen. Jag öppnar ögonen och ser Zayns ansikte 5 centimeter ifrån mitt.

 

”I could get use to this too.” säger jag tyst

”We are going home for a bit. Changing clothes, get some stuffs and so on. We'll be back in 2 hours or something.” säger Zayn

”What about Nelly?” säger jag

”She's in the livingroom and she said you need to go up now.” säger Zayn och reser sig upp och likadant gör jag.

”Should we have lunch ready when you are back?” säger jag

”Yes, please.” säger han och då hör vi killarna ropa i bakgrunden. ”Eric is on his way and I gotta go now. Bye, sweetie.”

 

Han pussar mig på pannan och reser sig sedan och går. Jag går upp och byter om från t-shirten till en one piece, jag tar med en extra till Nelly och går ut till henne. Hon sätter på sig den och vi bestämmer att jag ska göra enkel svensk mat jag klarar av eftersom hon tydligen helt plötsligt blivit värdelös på att laga mat. Eller så är hon bara lat. Tillslut kom vi fram till att det får bli pulvermos och färdiggjorda köttbullar, även om jag inte är så förtjust i det.

Vi kollar på ett avsnitt av AFV och vi skrattar ihjäl oss, exakt våran humor. Efter det plockar jag upp mobilen och går in på Twitter. Jag blir förvånad när jag ser hur många nya följare jag har fått. Sedan jag la ut bilden på killarna igår kväll har jag fått 10 000 nya följare. Wow. Jag svarar folk som frågar om jag och Zayn är tillsammans och sedan loggar jag ut.

 

”Is it just me or does Harry acting all weird all the time? And now I mean like, more weirder than usually.” säger jag

”Uhm, I don't think so but maybe I don't know.” säger Nelly
”Guess it's just me, I'm going all weird here.” säger jag

”Why? What happened?” säger Nelly och jag berättar för henne om igår när Harry kom in och i morse då Harry kollade på mig när jag gick i handduk. ”Oh that's why Zayn didn't look at Harry or talked with him this morning. We were all curious but none of them said anything.”

”Hello?” hör vi hur någon ropar. Jag kollar på Nelly och hon skakar på huvudet. ”Izabella?”

”Oh! Eric!” ropar jag tillbaka och springer ut och möter honom. ”Come, Nelly's here but the boys went home for awhile.”

”Okey, you got food?” säger han

”Fetto!” säger jag och kommer på att han inte förstår vad det betyder, men bryr mig ändå inte. Han hade ändå bara slagit mig på armen om han gjorde. ”We'll eat in 1 and a half hour or so when the boys are back. If you want you can go home to them.”

”No I'll stay. I just wanna go change, take on something more comfortable.” säger han och går iväg till toaletten och jag går in till Nelly.

 

Jag är helt inne i filmen när jag ser att killarna kommer hem att jag har glömt av att göra maten. Så vi väntar till filmen är klar och då går jag och gör maten tillsammans med Louis. Jag gör pulvermoset och han får steka dem miljontals köttbullarna. Jag kommer på att vi borde fråga Victoria om hon vill komma. Jag frågar om han vill och såklart vill han det så jag går iväg och ringer henne. Hon kommer gärna och hon skulle komma på direkten så hon kan äta också, vi bestämmer också att hon ska sova här så jag säger åt henne att ta med allt hon behöver.

Hon kommer precis innan maten är klar och eftersom att det blir lite för trångt med oss 9 runt det bordet när man ska äta går vi 3 tjejer in till vardagsrummet och sätter oss och äter. Vi frågar Victoria om hon vill komma på tjejkvällen när Wilma kommer och det säger hon att hon gärna vill.

Dagen går fort, vi kollar på teve och käkar glass och bara tar de riktigt lugnt som vi sa att vi skulle göra.

 

”Izabella, can I bake?” säger Victoria

”Yes, sure. But you'll have to find everything by yourself. I'm staying here.” säger jag

”I'll help you.” säger Louis och de går till köket. De är där ett bra tag och efter ett tag hör vi en stor smäll, något som tappas förmodligen och vilket följs av skratt.

”If they've broken something....” säger jag

 

Jag reser mig upp och går mot köket tätt efter mig kommer Nelly också. Jag kommer dit men ser ingen, jag går närmre och kollar bakom köksön och där ligger de båda på golvet och kletar chokladsmet på varandra.

 

”You are crazy.” säger Nelly och vi börjar skratta, och när de ser att vi har kommit börjar de två skratt ännu mer.
”What happened?” säger jag och vi får vänta ett tag på svar för de skrattar för mycket, men tillslut tystnar de.

”Okey, I dropped the bowl with dough and when I was down and gonna pick it up Louis take some dough and put it in my face. Of course I did the same and we started a fight and then you came in.” säger Victoria

”So there'll be no brownies for us?” säger Nelly och de skakar på huvudet. Vi går tillbaka och låter de fixa i ordning allt själva.
”Zayn can't you and I go and by something to eat?” säger jag och han hoppar upp från soffan.

”Yes sure.” säger han och vi går mot jackorna och tar på oss allt och öppnar dörren och går.

 

När vi kommer ut från hissen tar han min hand, där går vi längs gatorna hand i hand i världens bästa stad och livet är bara helt underbart. Jag kollar på honom och han möter min blick så jag ger honom ett leende och han ler tillbaka sen fortsätter vi vandringen mot affären i tystnad. Affären är inte så långt bort så vi kommer dit ganska fort. Vi köper brownies, coca cola och chips och sedan går vi hem igen. På vägen tillbaka hör jag hur det tisslas och tasslas om oss och jag kollar runt. Så klart är det fanns. Ett gäng tjejer kommer fram till oss så vi stannar. Zayn skriver autografer och jag ställer mig lite mer i bakgrunden så han kan göra sitt så att vi kan gå hem sedan. Det kommer fram en tjej till mig.

 

”Hey, you're Izabella, right?” säger hon

”Yes I am, how are you?” säger jag

”Fine until I met you.” säger hon

 

Jag blir förvånad och bara kollar på henne. Vad tusan sa hon precis? Hur omogen får man vara? Jag säger inget mer utan backar bort lite från henne och tar upp min mobil. Helt plötsligt tappar jag mobilen, eller rättare sagt den flyger ur mina händer. Jag kollar upp och där står tjejen med ett äckligt hånleende mot mig. Jag är fortfarande helt stum och står bara och kollar på henne. Herregud vilken människa.

 

”Don't walk away from me like that, that's mean.” säger hon

”Maybe but I think it's meaner to say what you said and throw my iPhone in the street.” säger jag

”I heard you are rich, you can buy a new one. You fake Swedish cunt.” säger hon

”Excuse me? What did you call me?” säger jag

”I hate you.” säger hon och då kommer Zayn som ser arg ut och lägger armen om mig.

”What's happening here?” säger han

”Nothing, we were just talking a bit. But I gotta go. Bye.” säger hon och springer iväg till sina vänner och de sticker här ifrån.

”Don't listen to her.” säger han och kramar om mig. ”She's just jealous and didn't actually mean what she said.”

”I know but still, how can people be that mean?” säger jag och han släpper taget om mig och jag börjar leta efter min telefon. Jippi. Den är sönder. ”She broke my iPhone. That's just great.”

”Come on, let's go home. We'll get you a new one somehow.” säger Zayn

 

När vi kommer hem igen äter vi brownisen och sedan sätter vi på en film. När den är slut är klockan halv 12 och trötta som alla är efter att ha sovit dagen innan går vi och lägger oss då. Jag och Zayn i mitt rum, Niall, Eric och Harry i mina föräldrars, Nelly och Liam på samma ställe och Louis och Victoria får ta in extra sängarna in till Troy och Kewins rum. När jag har lagt mig i sängen somnar jag på direkten, innan Zayn ens har kommit och lagt sig.

 


 

Hände inte så mycket men i nästa lovar jag att det blir drama. LOVAR. Håll utkik :-) Eftersom jag vet vad som ska hända så kommer det nog inte ta lika lång tid. Kommentera sötisar? :-)

3 kommentarer

Louise

11 Apr 2012 22:32

Woho efterlängtat! Jättebra som vanligt :)

Melina

12 Apr 2012 07:41

super braaaa! :D

adina

12 Apr 2012 22:54

SÅ JÄVLA BRA.

Kommentera

Publiceras ej