När vi sätter oss och gör i ordning oss för att äta så plingar min mobil till. Och det är från Louis' ”tjej”. Jag läser meddelandet högt.

 

”Hi Izabella! My name is Victoria, but you can call me Tori. Yes, sure I'd love to come. Where do you live? :)” säger jag

”I like Victoria, Victoria is a beautiful name.” säger Louis


Jag skickar iväg min adress och om hon vill äta här och får snabbt att hon hoppar över det och kommer om 1 timme så vi sätter oss vid bordet för att börja äta. Gud vad jag har saknat att bara sitta här och umgås med killarna och Nelly, fast Wilma saknas såklart. Och att Nelly och Liam håller på, jag är grymt glad att de håller på men samtidigt förvånad att hon kunde hålla det hemligt i 1 månad, hon brukar alltid säga allt till mig 1 minut efter det händer. Och jag hoppas verkligen inte hon tröttnar på honom som hon alltid gör med killar, men de är perfekta för varandra och förhoppningsvis kommer de hålla på tillräckligt länge för att bli ett par. Jag väcks upp ifrån mina drömmar av att Harry viftar sin hand framför mitt ansikte.

 

”Can we sleep here?” säger han

”Oh, yes, yeah you could.” säger jag

”Pillow fight!” skriker Niall och alla kollar på honom med en blick som uttrycker 'Are you kidding me?' ”Ehm I guess I joked...”

”No let's do it!” säger jag

”Yey! Good Bells.” säger Niall och ler åt mig

”Another nickname? Why can't you guys just say Izabella?” säger jag irriterat

”Izabella is to long, and just admit it Bells sounds better than Belly.” säger Louis

”True, Bells is okey. Just not Belly, okey?” säger jag och alla nickar. ”Nelly help me take this away and get the pasta?”

 

Vi börjar duka undan och tar sedan fram pastan och skinksåsen, enkelt men gott. Vi äter upp maten och när det är dags för efterrätten får jag ett sms från Victoria som säger att hon är där nere så jag och Nelly går ner och hämtar henne.

 

”Hi Victoria.” säger jag och kramar om henne

”Hey Izabella.” säger hon samtidigt som vi kramas. Hon vänder sig sedan mot Nelly. ”I'm Victoria, nice to meet you.”

”I'm Nelly, nice to meet you too.” säger Nelly

”Let's go up, I'm freezing.” säger jag

 

Vi går in igen och tar hissen upp till lägenheten. Hon hälsar på alla och tillslut hälsar hon på en otroligt blyg Louis. Men för att vara ärlig, båda är lika blyga. De kramar bara om varandra och säger hej och sen var de nog med det. Vi går in till vardagsrummet och sätter på en film, The Ring. Jag sätter mig mellan Zayn och Louis för att få honom att börja prata med Victoria.

 

”Lou don't be such a coward, talk with her. Take your arm around her back. Just do something.” viskar jag i hans öra

”She's so beautiful, what if she'll ignore me?” viskar han

”She gave you her number, she came her and after all you are Louis Tomlinson one of the most coveted guys in the world. She won't.” viskar jag

”Ah I will. Soon. I promise.” viskar han

”Come on!” skriker jag och alla kollar på mig. ”Ehm it was a fly on my nose. Yup, really annoying.”

 

När vi börjar kolla på filmen igen hör jag hur Louis och Victoria börjar prata och de pratar igenom hela filmen vilket irriterar oss andra, men vi bestämmer att inte säga till dem eftersom jag äntligen fått igång Louis att prata. De verkade funka bra ihop och jag hoppas verkligen det blir något mellan dem för hon verkar vara en bra tjej. Filmen tar slut och eftertexterna börjar rulla.

 

”Can't you guys have a fashionshow with Izabellas clothes?” säger Nelly

”Yes please!” säger jag

”Wey! Come, let's make us pretty.” säger Louis och hoppar upp från soffan. Strax efter kommer de andra efter honom också och lämnar mig, Nelly och Victoria själva.

”Honest time now! Victoria, are you a fan of One Direction?” säger Nelly

”Ehm, yes I am. Big fan.” säger Victoria

”So.. How's your favorite?” säger jag

”I love all of them, or I did or I do. Or well, you understand how it is? It's not the same thing anymore like before when you never knew them personally. But I've always had a thing for Louis actually. His eyes and his humor, he's just so amazing. And oh, his bum! But please don't tell him, won't you?” säger Victoria

”What are friends for if not for secrets?” säger Nelly

 

Vi fortsätter men honest-time och vi frågar varandra massa grejer, eller mest Victoria som frågar oss grejer om killarna men vi ställer såklart några frågor till henne också för att lära känna henne bättre. När det har gått 20 minuter börjar vi undra vad de har tagit vägen så jag bestämmer mig för att gå till min dörr för att knacka på.

 

”Are you done soon?” ropar jag

”We'll be out in 5, go back!” svarar Zayn

”How can change clothes take 20 minutes?” säger jag.

 

Jag vänder tillbaka till tjejerna och går och sätter mig hos dem igen. Och efter prick 5 minuter hör jag killarna så vi vänder oss dit och Harry börjar gå på catwalken. Så fort vi ser honom börjar vi skratta. Han har på sig en silvrig klänning som sitter liiiite väl tight och så har han plattat håret också och gjort en fläta i luggen som han suttit upp i ett spänne. Han går framför oss och svänger otroligt mycket på rumpan, han gör sin vändning och vinkar till oss och sedan är det dags för Liam. Han har tagit på sig ett par jeans som ska vara pösiga men på honom är dem tighta till det har han ett pösigt rosa linne. Han har även otroligt mycket smink, något Harry inte hade. Silvrig ögonskugga upp till ögonlocken och en tjockrad eyeliner med en konstig vinge ute på kanten. Han går sin visning och när han ska gå bort igen vänder han sig om och ger en slängpuss till Nelly. Så gulliga. Sedan kommer Louis som bär en svart skinnklänning, som han inte har dragit upp dragkedjan på, och han har även stoppat i tårna i ett par klackskor han går vingligt på. Även han har sminkat sig och han har rosa ögonskugga på ena och blå på den andra. När han ska gå iväg slår han sig på rumpan och jag och Nelly kollar på Victoria och skrattar ännu mer. Det gillade hon säkert mycket. Näst på tur är Niall. Inte heller har han sminkat sig men han har några otroligt snygga kläder på sig. En kort kjol, vilket gjorde att man kunde se hans kalsonger under, med en magtröja. Han svänger som aldrig förr och går med ett stort leende igenom hela gången och när han går iväg och är utom synhåll hör man hur han inte kan hålla sig mer och brister ut i skratt. Killarna klagar på honom vilket gör att han börjar skratta ännu mer. Tillslut efter lite tjaffs kommer Zayn ut. Och gud, vi skrattar något otroligt när vi ser honom. Han har sminkat sig, den snyggaste hittills och inte så överdriven som de förra. Han har även lyckats hitta min röda peruk sen förra Halloween som han har på sig. Sedan har han ett tight linne och så en bh fylld med sockar så det ser ut som han har bröst. Och nertill har han en enkel kjol och trippar på ett par klackskor som han har tryckt ner tårna i. Han gör sin gång och stannar sedan till för att posa och snurra runt och puta med läpparna. När han har hållit på så ett tag kommer resten av killarna ut och ställer sig i en rad.

 

”So, how's the winner?” säger Louis

”It's hard, everyone was damn sexy. But Zayn was the best.” säger jag

”You only say that because he's your boyfriend!” säger Harry med en barnslig röst. ”Look at my hair?”

”Zayn was the best.” säger Nelly

”The girls are true. Zayn is the winner.” säger Victoria och Zayn börjar överdriva sin gladhet över att han vann så han börjar hoppa runt och plötsligt faller han till golvet.
”You should practice your heel's walking.” säger Louis
”I think I broke the shoe..” säger Zayn försiktigt. ”I'm sorry.”

”It's okey. They are old anyway.” säger jag

”I've to take picture of you before you change back your clothes. Stand up Zayn!” säger Nelly och han ställer sig upp så alla vi tre tjejer tar fram mobilerna för att ta kort på dem. Jag tweetar en bild på dem med texten ”Who's the sexiest as girl??? Our winner was Zayn!!! :-) xx”

”What's time?” säger Niall

”It's 12.” säger jag

”Oh, I gotta go home now.” säger Victoria och vi följer henne till dörren där vi säger hejdå.
”I'll text you this week so we can see each other again.” säger jag

”Sure, that'd be fun. Thank you for having me, I had a really fun time.” säger Victoria

”Good bye Victoria!” säger alla i kör och hon går ut och jag stänger dörren efter henne.

”I'm tired. Can we sleep?” säger jag och alla nickar. ”Me and Zayn take my room and you other have to fight for the other rooms.”

”I, Harry and Niall will take her parents bedroom. My ladies, go change sheets please!” säger Louis

”I guess we'll have the guestroom then.” säger Nelly och kollar på Liam som tillsammans med resten av killarna går iväg till mitt rum för att ta av sig kläderna och ta bort sminket. Nelly kollar skrämt på mig. ”What shall I do? I haven't sleept in the same room as him since the night we all where here with Wilma too. Should I share bed with him? Wah! I'm scared.”

”Chill out. Take the biggest bed first and see what he does. It's simple like that.” säger jag

”Good night! Girlsnight when Wilma comes here? With Victoria too?” säger Nelly och vi börjar gå bortåt rummen.

”Yes, same night? Your place?” säger jag

”Yep.” säger Nelly och jag viker av in till mitt rum och hon in till gästrummet.

 

Jag kommer in till mitt rum och där står Zayn och försöker ta av sig sminket. Jag börjar klä av mig och när jag är klar och står i bara underkläder kommer Zayn och kramar mig bakifrån. Jag vänder mig om och kysser honom. Han besvarar den och jag backar lite vilket gör att jag snubblar till på något och faller. Som tur var på sängen, Zayn ramlar också och han hamnar över mig. Jag börjar skratta som en galning och Zayn reser sig upp och sätter sig jämte mig. Varför ska jag alltid vara så klumpig och otroligt osexig. Jag slutar till slut skratta och sätter mig jämte Zayn men huvudet på hans axel. Vi hör att någon hostar till och i dörren står Harry.


”Wow.” säger han och jag skyndar mig och slänger mig bakom och gömmer min kropp under täcket så han inte ska se mer.

”Harry, stop it.” säger Zayn

”What?” säger Harry

”Stop looking at my girlfriend.” säger Zayn

”She has an amazing body.” säger Harry och jag ser vilken dödsblick Zayn ger honom. ”Ops, sorry. But do you have any extra pillows?”

”Take from Kewin's and Troy's room. Good night!” säger jag

”Nighty!” svarar han och går ut från rummet och stänger dörren efter sig, vilket vi hade glömt att göra förut.

”So... I have an amazing body?” säger jag flörtligt

”Extremly.” säger Zayn och kastar sig över mig och börjar kyssa mig igen.


Hm. Något mellan Harry och Izabella igen, vad tror ni det här kan leda??? Glad påsk på er alla! Ifall jag inte postar innan.. Kommentera? :-D

4 kommentarer

Jessica

07 Apr 2012 12:16

Hur bra som helst, jag älskar den! :D

Marina

07 Apr 2012 15:44

Så braaa! Läst denhära novellen ända från början.. Fastna direkt! :-)

SiRl

08 Apr 2012 14:27

HAHAHA!!! Jag gapflabbade under hela "mode showen"...

Grymt bra! :)

Sophia

10 Apr 2012 23:31

Ååh! Så grymt bra asså!! Skulle vara kul om Harry blev lite småförälskad i Isabella och det går lite över styr. Du skriver så himla bra så det är inte sant! Min kompis " läste " bloggen men sluta för det blev för långtråkigt! ( det tycker inte jag att det var ) Men hon lär ändra sig när jag berättar för henne;) tänk bara på att det aldrig kan bli för mycket drama. Har du ont om idéer så kan jag hjälpa dig om du vill. Men du har säkert något grymt bra Ide så det lär inte behövas!

Kram// Hedvig Sophia<3

Kommentera

Publiceras ej