Sms från Zayn.Haha! Little swedish girl dating english celeb. That's not rare? I also hope they will. Miss you.”Jag svarade på direkten.I'm half english, don't forget that! Miss you too!” skriver jag och tar med mig Wilma in på mitt rum för att lägga oss i sängen för att sova. Ännu en dröm om Zayn.


Min mobil började ringa stup i kvart, jag fick minst 10 sms i minuten. I varje sms stod det något liknande med ”You only want him 'cause he is famous”, ”You are to ugly for him”, ”You don't deserve him, you don't even like 1D” eller ”He only wants you 'cause you are f*ckable”. Jag stängde av mobilen, jag orkade inte mer. Tårarna bara rann, det gick inte att få slut på dem. Varför jag? Vad har jag gjort dem, annat än att bli kär i deras idol? Är det fel? Jag ligger kvar i sängen hela dagen, gråter och tänker vad har jag gjort för att få all den här haten mot mig. På kvällen springer Zayn in i mitt rum, frågar varför jag inte hört av mig och jag säger som det är. Alla hatar mig. Han blir ledsen, gråter han med. Vi ligger i sängen när Zayn plötsligt utbrister ”Jag slutar i One Direction för att vara med dig, då ska vi se vad alla fans säger.” Jag blir så otroligt glad över att han bestämde sig för att göra något sådant för mig. Han ringer sin manager och berättar allt. Managern blir arg på honom för att sluta bara för en tjej, men Zayn har bestämt sig och inget går att ändra på hans val. Efter det ringer han Liam, Niall, Harry och Louis. De blir heller inte glada, men de förstår honom och säger att de snabbt kommer hitta en ersättare och funderar på att ta med Ed Sheeran istället om han vill. När han ringt och pratar med dem bestämmer han sig för att gå ut med det på twitter, och sagt och gjort han gör det. Många blir besvikna, hur ska de göra med låtarna de spelat in? Ska han vara med på dem och det är inget han har tänkt på så han ringer upp managern och frågar honom. Han säger att de ska försöka klippa bort Zayn från låtarna så gått de går, annars får han vara med. När han har hört av sig till alla lägger vi oss i sängen igen. Lättade över att allt gick så lätt, fast så skulle vi nog inte tänkt för i nästa sekund hör vi folk utan för skrika ”GE OSS TILLBAKA ZAYN!” Vi blev rädda, men ville vissa oss modiga så vi gick ner till dem och berättade hur allt låg till och att han minsann aldrig skulle gå tillbaka efter vad de har gjort mot hans tjej. De blev ledsna men Zayn orkade inte bry sig så vi gick in igen. Där åt vi lite sedan gick vi till mitt rum igen. Vi myste, kollade på film och hade det allmänt trevligt.

 

Jag vaknade och kollade på klockan, 9 var den. Jag smsade Zayn ”Hey, you are still in 1D, right?” eftersom drömmen hade känts så verklig. Jag låg och tänkte på drömmen, så jäkla dum dröm. Jag skulle aldrig i hela mitt liv vilja att han gav upp sin dröm för mig. Jag fick ett sms och det väckte upp Wilma. ”Hi! Yes? Why?”. Jag svarade på direkten med ”Nah, just the weirdest dream ever.”

 

”Ska vi gå upp? Vi kan fråga mamma om vi får gå till stan, det är ändå sista dagen här.” säger jag ”Ja visst. Kan vi äta pannkakor? Sugen på det!” svarar Wilma och vi går upp och går till köket där mamma redan är.

”Kan inte du göra pannkakor?” frågar jag mamma

”Visst. Jag och pappa har pratat. Och eftersom det är sista dagen idag innan vi åker hem, tycker vi att ni kan få gå ut .” säger hon och vi både lyser upp.

”Tack du är bäst!” säger jag och går fram och kramar henne. ”Tacka inte bara mig, det var din pappas idé. Han såg hur ledsen du blev när du inte fick träffa Zayn mer så han tyckte du skulle få det. Han tycker också du ska ta hem honom hit ikväll på middag så vi verkligen får träffa honom.” säger mamma

”Hm, visst jag kan fråga honom.” säger jag och tar upp min mobil och ser ett sms. ”Tell me 'bout it!” såklart från Zayn. Jag svarar honom ”Sure tonight? My parents want to have you over for dinner! You don't have to, but they really want to. It would be fun!”. Jag lägger ifrån mig mobilen och försöker hänga med i mammas och Wilmas samtal. När mamma gjort pannkakorna och vi ätit upp dem går vi till mitt rum för att klä på oss. Jag väljer ett par blåa högamidjeshorts och en vitröd randig t-shirt. Enkelt men snyggt. Wilma tar på sig en blommig byxdress och vi gör oss redo för att gå ut. Vi bestämmer att vi ska gå på Oxford Street idag så vi slipper gå så långt. Vid 4 känner vi oss färdiga och går hem med våra kassar.

 

”Herregud vad ni har shoppat! Vad har ni köpt?” frågar mamma när vi kommer in igen
”Jag köpte en lång klänning, 2 jeans, jeansjacka, pyjamas, underkläder och en fjant tjockiströja.” säger jag
”Jag köpte jeans, t-shirtar, linnen, tröjor och en tjockiströja men för mig var den inte fjant!” säger Wilma
”Så var var det för tröjor?” frågar mamma
”I
One Direction” säger jag och skrattar.
”Det är det bandet Zayn är med i va?” säger hon och ler ”På tal om honom, kommer han ikväll?”

”Haha ja han skrev att han gärna kom. Han sa att han kunde komma runt 7, är det bra?” frågar jag henne.

”Visst. Jag orkar inte laga mat, går de bra med pizza?” säger mamma

”Ja, men kom ihåg att han är muslim så han äter inte griskött!” säger jag och vi går till mitt rum för att lägga av oss alla kassar och för att ta det lugnt innan han kommer. Vi somnar och vaknar av att det knackar på dörren.

”Can I come in?” säger rösten och först efter ett tag fattar jag att det är Zayn.
”Yes. Sure!” svarar jag honom och går upp från sängen för att möta honom i en kram. Vi väcker Wilma och går ut för att äta. Vi sätter oss ner för att äta och pappa börjar prata.

”We have something to tell you all. And wanted to do it when Zayn was here.” säger han och tystnar

”We are planning to..” fortsätter mamma


Besöksrekord idag!!!!!!! TACK SÅ MYCKET! Någon som glömde av att det första var en dröm? Såå vad tror ni de har bestämt???

5 kommentarer

M

30 Dec 2011 00:38

Sjukt bra!

N

30 Dec 2011 03:41

asså e du bra elr e du bäst!?

älskar den här novellen!!!<3

nadia

30 Dec 2011 15:30

TYP ATT HAN SKA FÖLJA MED ELLER NÅT??????????????????????????????????????

elina

02 Jan 2012 01:37

hur många besökare ungefär hade du?

Louise

02 Jan 2012 15:14

typ att de ska flytta till england eller att han ska med till sverige...?

Kommentera

Publiceras ej