Jag blir inte så igenkänd här så ofta, i London händer det oftare. Träningen går fort och efteråt drar jag och Zayn hem till mig. Han sätter sig i soffan hos mina föräldrar medan jag duschar. Hade vi varit ensamma hemma hade han hoppat med mig i duschen, men nu vågar han inte då mina föräldrar är här. Lille mesen.


 

 

Jag vaknar upp och kollar på klockan, den är halv åtta. Fan, jag har försovit mig en timme. Jag hoppar upp från sängen och slänger på mig kläder. Det får bli det som ligger ytterst i garderoben vilket är ett par tights och en lång vit blus. Jag hinner inte sminka mig om jag ska äta, och äta är något jag måste för att orka med dagen. Jag äter och sedan går jag tillbaka in till mitt rum för att säga hejdå till Zayn. Han vaknar såklart inte så jag skriver en lapp till honom. ”There's food in the fridge. I'm home around 2. I love you!Sedan springer jag ner till gatan för att hoppa in i Lucas bil som ska skjutsa mig, Wilma och Lina till skolan.

 

”Blir det stan idag som vanligt när du kommit hem eller?” säger Lina när jag hoppat in och vi hälsat på varandra.

”Ja, det antar jag la.” säger jag och knäpper bältet. ”Eller vänta, Zayn hängde med hem. Så jag vet inte.”

”Är han? Jag trodde bara Wilma skojade, men det är ju utmärkt! Perfekt tillfälle att presentera honom för oss.” säger Lina

”Jo men visst, jag kan se med honom.” säger jag

”Annars hänger vi med dig hem, denna gången ska jag och Klara få träffa honom också.” säger Lina

”Ja, bara låt dem träffa honom. Börjar tröttna på deras tjat nu.” säger Wilma

”Jo tack, jag med. Men ni kan hänga med hem till mig så får vi se vad vi gör sedan.” säger jag

”Yey! Äntligen!” säger Lina

 

Vi åker till skolan och vad är inte det första vi får reda på om inte att lektionen är inställd så vi 5 sätter oss i kafeterian och fikar lite och bara pratar om allt som har hänt. Helt plötsligt kommer 2 tjejer ifrån våran klass och sätter sig hos oss. Vi kollar konstigt på varandra men de bara börjar prata med oss som om ingenting. Vi pratar ju med dem och så om vi behöver, men vi brukar inte direkt hänga med dem på raster eller så. Vi 5 är oftast själva eller med killarna i klassen eller om vi skulle stöta på någon gammal kompis skulle vi kanske vara med den, men tjejerna i klassen är vi inte med så mycket då vi inte vill ha drama runt oss. Men sedan kommer jag på, en av tjejerna babblar på om One Direction hela tiden. Hon har säkert fått reda på att jag är tillsammans med honom. Oh no. Inte vad jag behöver just nu. Men jag säger ingenting men jag tror ändå tjejerna fattar varför de är här. Och så tillslut nämner hon det hon kom hit för.

 

”Är det sant att du är tillsammans med Zayn i One Direction?” säger Amanda som hon heter.

”Eh, ja det är det.” säger jag

”Va! Varför har du inte sagt det tidigare?” säger Amanda

”Inte tyckt det är något speciellt. Ska jag gå runt och skryta om att min pojkvän är världskänd? Knappast.” säger jag

”Men han, det är ju bara wow! Att jag känner Zayns flickvän är ju bara grymt.” säger Amanda

”Det här börjar kännas lite skumt nu.. Kan vi prata om något annat?” säger jag

”Oj, förlåt. Men han är väll här i Sverige nu va?” säger Amanda

”Ehum..” säger jag

”Han är så här! Oh my God. Jisses. Får jag träffa honom?” säger Amanda

”Sluta prata om honom som om jag bestämmer över honom och han är här för att umgås med MIG, inte fans.” säger jag

”Kom igen, Izabella. Vi är ju vänner. Jag har fest hos mig på fredag, ni kan komma? Klara, Molly, Wilma och Lina ni är också välkomna.” säger Amanda

”Hör du dåligt eller? Han är här för att umgås med Izabella” säger Lina

”Och du bjuder oss inte fören du får reda på att han är här. Sluta vara så falsk. Varken Izabella, Zayn eller någon av oss kommer komma till din sunkiga fest.” säger Klara

”Så du kan lika gärna dra nu, vi vill inte höra på ditt tjat nå mera.” säger Molly

”Förlåt.. Jag trodde bara att-” säger Amanda
”Hejdå Amanda!” säger Wilma och ger henne ett fejkleende.

 

Hon reser sig upp och hennes kompis, Pauline, skyndar sig efter henne. Visst förstår jag om hon vill träffa mig men hon behöver inte utnyttja mig för att få större chans att träffa honom. Hon ska ha samma chans som alla andra. Och hon är inte känd för att vara den schyssta tjejen heller, så det var bra att de satte henne på plats sådär.

 

Då sista ämnet var spanska och vi inte har riktigt samma språk väntar jag och Molly på Wilma, Lina och Klara vid skåpen. Och när de är klara tar vi tunnelbanan hem till mig. När vi kommer hem igen är det ovanligt tyst. Ingen teve på, inget ljud och heller ingen dusch. Tjejerna går och sätter sig vid teven medan jag går in till mitt rum för att se om Zayn är där. Och klart är han det och att han ligger och sover. Ovanligt va? Jag väcker honom och han kollar yrvaket om kring sig.

 

”You're at my place in Sweden and my friends who're dying to see you are out in the livingroom and here you're sleeping. Am I suprised? Not really.” säger jag

”Oh sorry. What's the time?” säger Zayn

”No worries. It's 2. Have you sleeped all day?” säger jag förvånat

”Haven't sleeped very well the last days, guess that's why. But I wanna take a shower before, if that's okey? I'll hurry, can't wait to meet them either.” säger Zayn

”Take your time, I'll go out and talk with them. There's food in the fridge for you if you wanna eat.” säger jag

”You're the best, I love you.” säger Zayn och ger mig en kyss.

”I love you too.” säger jag och ger honom en och sedan går jag ut till tjejerna. ”Jag väckte honom precis och han ska bara duscha och så sedan kommer han.”

”Ju mer du säger om honom, ju mer låter han som dig..” säger Klara

”De är exakt likadana!” säger Wilma

 

Vi pratar lite och kollar lite på teve men det är inget speciellt bra såhär dags. När det har gått 30 minuter börjar vi undra vad han har tagit vägen och då går jag och kollar i mitt rum. Där står han och fixar sitt hår. Jag säger åt honom att han inte behöver det och så går vi ut till köket och värmer hans mat och sedan tar han med sig den och vi går in till vardagsrummet.

 

”Hi, I'm Zayn.” säger Zayn och vinkar lite lätt med ena handen och såklart tappar han tallriken. Alla börjar skratta och även Zayn och han blir även röd i ansiktet.

”More and more alike Izabella.” säger Klara och vi tjejer börjar skratta och Zayn står där som världens frågetecken.
”What?” säger han och blir ännu mer röd. Där var en olikhet, han är blyg och jag är inte.

”Nothing, they just say we're exactly the same. And apparently they find new things all the time.” säger jag

”Oh okey. Ehm, I gotta clean up here.” säger Zayn

”I'll take care of this, go make you something to eat instead.” säger jag

 

Jag fixar i ordning efter honom och han gör mackor till sig och sedan när båda är klara sätter vi oss ner i soffan. Vi har det riktigt roligt ihop och efter ett tag när Zayn kommit utifrån sitt ”skal” är han lika social och rolig som vanlig. När klockan blir 6 går Molly och Lina och köper pizza till oss alla och så äter vi det. Vid 8 går alla hem och vi går in till mitt rum och sätter oss vid varsin dator. Sociala som vi är. Men han ringer till Liam på Skype så jag lämnar tillslut min dator efter lite tjat från dem två och går och sätter mig och pratar med dem. Då hoppar Nelly in i bilden och jag blir helt till mig. Jag träffade henne ju senast i fredags och vi fick inget riktigt hejdå då jag var upptagen med annat på lördagen. Vi pratar med dem tills klockan är 9 hos oss när vi både jag och Zayn och de två blir sugna på Milkshake från McDonalds då vi pratat om det så vi alla springer iväg till McDonalds. Fast de är såklart i London och vi i Stockholm.

 

”Daddy, vi drar till McDonalds. Kommer snart!” säger jag

”Glöm inte att det är skola imorgon..” säger pappa

”Klockan är 9.. Ta de lugnt!” säger jag

 

Vi går och köper varsin Milkshake och sedan sätter vi oss på tunnelbanan för att åka runt lite så jag kan visa honom ”mitt” Stockholm istället för det han har sätt när han har varit här. Allt blir såklart lättare på kvällen då det är mörkare och inte lika många ungdomar är ute. Men visst är det såklart folk ute men man lägger inte direkt märke hur man ser ut eller så. Vi hoppar av vid min skola och så går vi runt lite där vid och sätter oss sedan ner på en bänk.


”Put some music on!” säger Zayn

”With my phone? Yeah, right. You do it.” säger jag

”Oh right, I forgot.” säger han

 

Såklart blir det What Makes You Beautiful. Han lägger telefonen på bänken och hoppar sedan upp och börjar dansa och sjunga med i låten, på skoj då såklart. Jag börjar skratta åt honom och sedan tar han min hand och drar upp mig så står båda och ”fuldansar” till musiken. Vi dansar kanske 5 låtar tills vi kommer på att klockan blivit ganska så sent så vi tar våra grejer och sätter oss på tunnelbanan och åker hem igen. När vi kommer hem tar vi några mackor och sedan går vi in på mitt rum och sätter oss vid datorerna igen. Jag loggar in på Facebook och på direkten länkar en gammal klasskamrat en video till mig. Jag trycker på länken och videon kommer upp. Jag börjar skratta på direkten för människorna i videon ser riktigt roliga ut. När jag kollat i kanske 1 minut ser jag det. Det är jag och Zayn när vi stod och dansade förut. Jag börjar skämmas men kommer snabbt över det. Vem bryr sig liksom? Vi är unga och man ska leva livet!


”Zayn.. You should see this video.” säger jag

”Okey, come here!” säger han och jag tar med mig datorn och sätter mig jämte honom. Han börjar skratta på direkten. ”Who are these morons?” Jag börjar skratta åt honom och då klarnar allt för honom också. ”It's us, isn't it?”

”I've never said we're normal..” säger jag

”And I'm glad we aren't.” säger Zayn och ger mig en kyss.


Händer inte så mycket nu, men den är snart slut så!! Kommentera på nu va!! :-) Bestämt mig för nästa kille, men vem får ni inte veta fören jag börjar! Och! Hon kommer INTE heta Isabella har jag bestämt mig för, Izabella hör till Zayn! Det kommer bli en Elle istället :-)
Weeell kommentera på nu!! :-*

6 kommentarer

Melina

06 May 2012 08:07

Jätte bra! :)

Emmy

06 May 2012 09:20

Jätte bra! :D Kommer hela berättelsen sluta bra och lyckligt? :)

Jag är lite nyfiken över det! Men jag hoppas att allt slutar bra & lyckligt :*<3

Jessica

06 May 2012 09:28

Åh jättebra, ska bli kul att läsa slutet och jag längtar till nästa!! :D

nadiaaaaaaaaaaa

06 May 2012 09:59

jätte bra!!

Anonym

06 May 2012 12:02

Vill inte att den ska ta slut ! Men är säker på att den andra kommer vara lika bra. Favorit novellbloggen, helt klaart !!!! :)

L

06 May 2012 18:30

Åhh gud.. jag vill inte ha ett slut :(

Kommentera

Publiceras ej