And to you, you probably should be faster to make your choice.”

 

”We have to come up with a genious idea fast.” säger jag

”I may have one” säger Eric

 


 

”What? What? You have to tell us!” säger jag

”Well.. If I say to her I need to talk to her and at like Starbucks or something like that and on the meanwhile some of you go home to Taylor and talk with her parents and show everything she has written to them and they will for sure be angry on her so you take them with you and come to the starbucks and they take her home and after that she will for sure never do something like that again.” säger Eric

”Genious, Eric, genious.” säger Liam

”You are the baby and come up with this smart things.” säger Harry

”I'm taller, more muscular than you.. You are just jealous.” säger Eric

”Ha! No way. I can get more girls than you.” säger Harry

”Who had girlfriend last time? Who had a fling one month ago? Who lost his virginity at the lowest age? Anything more, girley?” säger Eric

”Wow. He made it again. Harry you shouldn't say something against Eric, he owns you over and over again.” säger Liam

”How old were you Eric?” säger Louis

”Just turned 14” säger Eric

”Eww, seriously? 14?” säger jag

”I was younger than you.” säger Nelly

”Is anyone suprised? No? I didn't think so either.” säger Louis

”Ah! Fuck you Louis.” säger Nelly och slår till honom på armen. ”Let's talk about the plan instead.”

”I'll call her tomorrow after she quited school and ask her to come to Starbucks and if she does , you know what to do.” säger Eric

”I have to go to Taylor's home since I'm the only one driving. Who else?” säger Louis

”Me and Izabella. It's about her and I want to support her.” säger Zayn och min mobil ringer. Jag kollar på skärmen och ser att det är mamma och inser snabbt att jag inte har varit hemma på över 2 dagar.

”Hej Izabella! Var är du? Kommer du hem snart?” säger hon i luren

”Hej mamma! Kan jag snälla stanna här över natten igen? Nelly och Eric är här också och det har hänt en sak så vi behöver typ vara ihop alla och prata om hur vi ska lösa det här. Snälla?” säger jag

”Ja, jag har sett på internet att det står något om dig och Zayn. Är det sant?” säger hon

”Nej mamma. Det är ju det vi ska prata om, hur vi ska få slut på det och sånt.” säger jag

”Vilket pucko som hittar på sådant! Nej, nu ska jag lägga mig. Hälsa alla.” säger hon och lägger på

”Hahaha! My mum just called Taylor moron! Well she says hi.” säger jag

”Let's look at Gossip Girl again.” säger Harry

”I know you'd love it.” säger jag och Harry räcker ut tungan åt mig och sätter igång dvden.

 

Vi kollar på Gossip Girl tills klockan är 3 och då är jag den enda vakna så jag väcker Zayn och ber honom följa med in till hans rum och sova där istället. Vilket han gör så vi tar av oss våra kläder och lägger oss i underkläder och jag myser in mig i hans famn och somnar fort.

 

Vi vaknar upp vid 12, går och äter frukost vid teven. Efter det ringer Eric Taylor och de bestämmer att de ska träffas vid Starbucks som ligger hemma hos dem vid 6. Så vid 4 börjar vi göra oss i ordning för att åka vid halv 5 så vi hinner hem till Eric innan och fixa lite där med att skriva ut dokumenten och för att ta med oss Erics data så att de kan kolla på dokumenten på internet om de nu inte skulle tro på oss. Jerry skjutsar Eric till Starbucks vid kvart i 6 så han är där i god tid före Taylor så vi stannar hemma hos Eric tills klockan är 10 över 6 då vi beger oss till Taylor för att tala med hennes föräldrar. Jag knackar på dörren, men ingen öppnar.

”Fuck! Nobody is home. That's just great. Everything is ruined.” klagar jag hört

”What do we do?” säger Zayn

”Wait here until they come home maybe? Do we have any other options?” säger Louis

”I guess not.” säger Zayn

”I'll text Eric and tell him.” säger jag och börjar skriva på ett sms. ”Her parents aren't home. What do we do?” Skriver jag och skickar iväg det. Mobilen plingar till och jag får ett sms, men det var inte från Eric den här gången utan från Nelly. ”Gaaah! Nat asked if I could come to him now, what do I do? And how is everything going?” Jag lägger ner mobilen igen och sätter mig ner på marken för att invänta Taylors föräldrar. Snart gör Zayn och Louis likadant och de startar leka en lek för att bedriva tiden. När klockan är 20 i 7 kör någon upp på garageuppfarten och hoppar ut och går fram till oss.

 

”Hello, who are you? And why are you here?” säger kvinnan som förmodligen är Taylors mamma

”Hi, I'm Izabella a cousin of Eric, Taylor's old boyfriend. Me and my friends need you talk to you.” säger jag

”I'm Carol and this is Mark, Taylors' parents. Please come in.” säger hon och leder oss in i huset. Vi slår oss ner vid bordet i det enorma köket och Louis tar fram papperna och datorn och lägger det på bordet.

”Well. You daughter has leaked out some false information about me and I can't tell you it's nice and I haven't done anything about this. I've tried to make her stop, but she won't and I'd hope if you could make her or something like that. You can see what she has written here.” säger jag och ger dem papprerna och de läser igen om allt vad som står på.

”Oh, I see. I thought I recognized you, you are Zayn and Louis from One Direction. Taylor is such a big fan so I don't really understand why she does it. But we are not okey with it.” säger Mark

”No, we don't really know why either. And first she leaked a picture of me and Zayn kissing when we weren't even official to the fans so I told her she had to leave since I weren't really ready to tell the fans so I was mad at her. And later when she got home she started making this blog and post false information about me.” säger jag

”I'm tired of her doing such dumb things all the time, Mark. You had right, we have to get out from here, far away from her friends. Do you maybe know where she is right know? I want her home.” säger Carol

”She's at Starbucks talking with Eric so we could talk to you.” säger jag

”Oh, okey. We'll go get her now, are you coming with us?” säger jag

”Yes, Louis will drive us there to pick up Eric.” säger jag och vi reser oss upp och går ut till bilen och kör till Starbucks där vi går ut och väntar på Carol och Mark så vi tar följe in. Vi går in och letar efter bordet der de sitter och går fram dit.

”This is enough Taylor. We are tired of your behaviour.” säger Carol
”What are you talking about?” säger Taylor och kollar oförstående på dem och ser sedan oss och då fattar hon allt. ”Come on, it wasn't even me. Someone just used my name.”

”Oh, so that's why I've go you taped on my phone? Talking to Harry?” säger jag och då blir hon ställd och säger ingenting.

”I guessed so. Come on Taylor. We are going home and you got to pack.” säger Mark och tar tag i hennes arm så hon ställer sig up

”Pack? No we can't move. Please!” säger Taylor

”I said you had one more chance and you blowed it away really big, Taylor. I'm really disapointed in you, so yes we are.” säger Mark och leder henne ut till deras bil.

”Well, now that this is done what do we do?” säger Louis och vi alla börjar skratta.

 

Vi hoppar in i bilen och kör tillbaka till London och köper pizza på vägen till deras lägenhetskomplex. Vi går till Liam där alla är utom Nelly så hon har förmodligen åkt till Nathan ändå. De börjar fråga om allt på direkten så vi berättar vad som hände.



”Can't someone get Gossip Girl?” säger Harry och alla börjar skratta

”Just admit it, you love it.” säger jag

”Yes..” säger Harry

”We shouldn't started looking at it.” säger Louis

”I'll get it!” säger Zayn och springer iväg

”Guess he likes it too.” säger Liam

3 kommentarer

anja

12 Feb 2012 21:01

sååå bra. mer1

Melina

12 Feb 2012 21:16

Fett bra!

EvelinaochBella

13 Feb 2012 09:19

Hej jättebra novell har läst alla kapitlerna på typ en dag. Väntar spänt på nästa del. :) Gå gärna in på våran novellblogg också.

http://www.novelsabout1D.devote.se/

Kommentera

Publiceras ej