”Nä vi vill leka med Zayn.” säger Kewin

”Some help here would be awesome.” säger jag till Zayn

”I'll help you if you talk to me.” säger Zayn

”Nelly, take Kewin and I'll take Troy.” säger jag


Jag står på flygplatsen och väntar ivrigt på att Wilma och hennes föräldrar ska komma fram. Jag har inte hört av mig till Zayn sedan tvillingarna sprang fram till honom och han har inte hört av sig till mig heller, utom de där smsen han lovade att skicka mig varje dag. Men inget mer än de. Men jag hade sett honom snabbt när jag var hos Niall igår och gav tillbaka honom kläderna och hängde lite med honom. Men inget mer än det. Men jag saknar honom, gud vad jag saknar honom. Men jag vet att detta är för vårat bästa så jag ska klara det, jag måste klara det. Plötsligt ser jag Wilma komma så jag springer fram till henne och kramar om henne.

 

”Äntligen!” säger jag

”Om det som jag har hört är sant, behöver vi prata ganska mycket.” säger Wilma

”Det är förmodligen sant.. Men nu ska vi inte tänka på det, vi ska ha the time of our lives!” säger jag

”Vad är planerna för idag?” säger Wilma

”Victoria, tjejen Lou dejtar, kommer vid två sedan någon efter fyra när vi är klara drar vi till Nelly och äter och typ har tjejmiddag eller något sådant och sedan lite senare drar vi hem till någon av killarna för att överaska dem.” säger jag

”Åh jag saknar Niall.” säger Wilma samtidigt som kommer tillbaka till min pappa och hennes föräldrar

”Aw, så söt!” säger jag

 

 

 

Jag knackar på Nellys dörr och hör henne skrika ”come in” så jag öppnar dörren och stapplar in på mina klackar. Och efter mig kommer Wilma och Victoria på sina. Vi går in och möts av en brunhårig Nelly, oväntat men hon passar grymt bra i det och det gör mig bara ännu sugnare på att också skaffa brunt hår. Hon kommer fram med ett fat som har drinkar.

 

”Here you go a drink for you” säger Nelly och ger Victoria en. ”And for you” och ger mig en. ”But you my special lady, won't have the same as them. Here you go” och så ger hon Wilma en.

 

Wilmas är såklart speciell för att Wilma inte dricker alkohol längre sedan hon blev sjuk och det är sött av Nelly att komma ihåg det, fast egentligen, varför skulle hon inte? Jag kramar om henne och efter det gör de andra det också. Sedan går vi in till vardagsrummet för att ta det lite lugnt innan vi börjar med maten.

 

”Where is your family?” säger Wilma

”Lily is at her dad and mom and Rob are on a business trip.” säger Nelly

”Uh, nice! Ey, can't we take some photos of us? For once we are actually fixed.” säger Victoria

 

Och det var sant, visst vi har varit fixade innan men inte som nu. Ser ut som om vi ska på fest och ändå ska vi bara ha tjejmiddag men vem bangar på att fixa sig lite extra? Nej, ingen. Victoria går och hämtar sin kamera i sin väska och sedan ställer vi upp oss och tar några bilder, mest skoj bilder eftersom ingen av oss kan vara speciellt seriös med varandra.

 

Sedan är det dags för dem att börja laga maten och som vanligt får jag inte hjälpa till så jag lånar Nellys dator och loggar in på Twitter och denna gången blir jag lika förvånad när jag ser antalet följare. Men jag struntar i det, för jag vet ju vem som har gjort att jag fått alla. Jag trycker upp en ny tweet. ”I've the best friends in the world, somehow they always put a smile on my face no matter what.. All my love to you girls xx” Efter det tar jag och tittar lite mentions men jag orkar inte svara så mycket så jag loggar ut därifrån och kollar runt på alla olika sidor som finns men hittar inget roligt så sätter på min spotify högt och tar min lite roligare lista vilket börjar med Follow Me Down – 3OH!3, mitt favoritband med en av deras bästa låtar. Underbart. Jag börjar dansa till och sjunga lite, inte för de låter så vackert men man sjunger ju automatiskt med när man kan låten. Många låtar går och tillslut kommer såklart What Makes You Beautiful. Låten som har hjälpt mig så mycket när jag saknat Zayn. Det gjorde ont att höra den och jag vet att jag kommer komma emot svårare grejer att ta mig igenom än en låt så jag beslutar mig för att ha kvar den på. Jag ska klara detta. Jag måste tänka på honom, det är bäst för honom att det är såhär. Såklart börjar de andra sjunga som aldrig förr men jag sitter stilla på min stol och de kollar fort till mig men jag skakar huvudet och de fortsätter med maten. Jag känner på mig hur Zayns solo är på gång så jag andas in djupt för att inte bryta ihop. När hans första ord kommer byter jag fort och tjejerna vänder sig om och kollar på mig.

 

”If you can't hear his solo, how are you gonna make it to be in the same room as him?” säger Nelly

”I don't know.. I've literally no clue.” säger jag
”Everyone sees that you can't make it without him, like really why did you break up with him? Everyone can see that this kills you. It really does.” säger Wilma

”I've said it over and over again, this is for the best. I still feel the same about him but this won't work in the end so it's better to end it now.” säger jag

”Are you kidding me? This is killing you! Didn't you hear me? It. Kills. You. No way this is for the better! I've been with you after everytime you've ended it with a boy and you've never been this bad. Never. So stop believing this is for the better, because it isn't.” säger Wilma

”Give me some time then! It's only been two days, I know I can make it.” säger jag

”If you care about Zayn so much that you say you'd take him back. He's a wreck just like you, or probably even worser. None of you'll make it without each other. Keep on dreaming, but you won't make it.” säger Nelly

”I know I won't make it but I'm trying and it would be so much easier if you at least could try and help me instead .” säger jag

”We're trying to help you by telling you the truth and what we know will be best for both of you. You've to go back to him, for your own good.” säger Wilma

”It's my decision, MY! You should help me for what I believe is right, not for what you believe. It's my life, my decision and what I believe is right. So please, stop convince me what to do, I'll do what I will not what either of you want. Okey?” säger jag

 

Jag går iväg lite och går och sätter mig i soffan så både jag kan tänka på vad de sa och så att de kan tänka lite på vad jag sa. Jag hoppas verkligen de beslutar sig för att hjälpa och stödja mig just nu, jag behöver verkligen det för att kunna gå vidare. Jag vet att allt de sa är sant men jag vill egentligen inte inse detta för att jag vet att mitt val är rätt. Det måste vara rätt. Det tar inte så lång tid innan de kommer tillbaka och alla ställer sig jämte varandra mellan mig och teven.

 

”We're sorry, you're right we should help you.. We truly are sorry.” säger Nelly

”I forgive you.” säger jag och ler mitt största smile. ”Is the food ready?”

”It is!” säger Victoria

”Good 'cause I'm starving over here.” säger jag och hoppar upp från soffan och tillsammans går vi och sätter oss vid ”finbordet”.

 

Vi äter och har det riktigt trevligt. Efter det spelar vi lite wii och medan Wilma och Nelly spelar en tennismatch mot varandra går jag till Nellys rum för att leta efter en kavaj till Nelly. Så jag börjar leta i hennes garderob och så ser jag en spritflaska, jag tar fram den och börjar kolla på den. Jag vet att jag inte borde ta något, men det känns som om något inom säger att jag ska. Som om att det kommer bli lättare att möta Zayn om jag gör det. Jag tar en klunk och sedan en till, en till och ja, det blir endel. Det är sant, för varje klunk mår jag lite bättre vilket innebär att Zayn kommer längre och längre bak i hjärnan. Han tar inte lika stor plats längre. Jag sätter mig ner ett tag men jag reser mig snabbt upp igen, jag kom ju för att hämta en kavaj. Så jag tar en kavaj och gömmer flaskan i garderoben och går sedan ut till tjejerna igen. De säger att de har ringt till Liam under tiden jag varit borta så det är dags för oss att gå på direkten. Jag tar min jacka och likadant gör de andra och så tar vi hissen ner för att sedan hoppa in i en taxi som ska köra oss hem till Liam som vi ska vara hos.

 

”Weeeeey it feels like I'm running!” ropar jag medan jag rör armarna fram och tillbaka som man gör när man springer samtidigt som jag tittar ut. Jag lovar, det känns som om man springer. Jag kollar sedan bort från fönstret och på tjejerna och de kollar konstigt på mig. ”What? Try it!”

”She's drunk. She's fucking drunk.” klagar Wilma

”Oh shit, we can't go there with her.” säger Nelly

”Just imagine being in her situation right now. I know I wouldn't want to go there sober, so I just think we should let her. She really wanna do this for Wilma, but it's still hard for her.” säger Victoria

”So she's only going there for me?” säger Wilma och både Nelly och Victoria nickar. ”She doesn't ha-”

”She really wanna do this for you, so I think we should let her. After all, what could she even do?” säger Victoria

”You're right. She isn't even that bad when she's drunk.” säger Wilma

 

Vi anländer till Liam och vi är de första som kommer dit, så det är vi och Liam där. När han ser Wilma blir han såklart riktigt förvånad och kramar om henne och sedan sätter vi oss alla i hans soffa. Vi pratar på och snart kommer Harry och Louis, jag kollar inte åt Harrys håll men kramar om Louis hårt och hans öga har bättrat sig lite nu men har fortfarande ett litet blåmärke. Sedan hör jag hur Niall och Zayn pratar utanför, Louis och Harry måste glömt stänga dörren.

 

”Do I really have to go there?” säger Zayn

”Yes you've to. Come on now.” säger Niall

 

Det gjorde ont, riktigt ont. Han vill inte komma hit och möta mig, visst detta är inte det som står högst på min önskelista. Men jag vill göra det för Wilma och för om jag ser att han har det kul och bra så tror jag det blir lättare för mig. De kommer in och Zayn kommer först.

 

”Hey everybody.” säger han och går och sätter sig långt på andra kanten. Sedan kommer Niall.

”Hey!” säger han glatt som vanligt. Sedan går han och sätter sig, jag kollar på Wilma och hon fnissar lite lätt som resten av oss. Helt plötsligt ställer han sig upp. ”Wait! Wilma! Oh my god! You're here!”

 

Hon hoppar upp och de står och bara kramar varandra länge. Så gulliga. Jag fäller någon tår, mest för att de påminner om mig och Zayn men en del kan nog också vara för jag inte är riktigt nykter. De sätter sig sedan ner och sitter och gullar sig medan Liam går fram och sätter på Mr. Bean. Här sitter alla och gullar, Niall och Wilma, Nelly och Liam, Louis och Victoria och jag måste erkänna, jag är riktigt avundsjuk. Alla har någon utan Harry, jag och Zayn. Triangeldramat fortsätter. Jag har inte roligt, verkligen inte alls. Jag börjar hoppa i soffan även om jag sitter stilla för att fördriva tiden lite.

 

”If you sit on this couch and like jumps it feels like you're on clouds.” säger jag

”What?” säger Louis

”She's drunk don't listen to her.” säger Nelly

”May I borrow your phone and log onto Twitter?” säger jag till Nelly och hon ger mig sin iPhone.

 

Jag går in på Twitter och för att skriva en tweet. ”Boring atm, wish I was with you-u-u-u!!!” Jag loggar ut och så ger jag tillbaka telefonen. Kanske 2 minuter senare stormar Zayn ut utan att säga någonting, man kan säga att han låter som en elefant när han går.

 

”Zayn! Wait! What happened?” ropar Liam efter honom

”Ask Izabella.” skriker han och slår igen dörren efter sig. Allas blickar vänds mot mig.

”What've you done now?” säger Niall

”I've no clue!” säger jag och jag ser hur Louis tar upp sin mobil. Sedan bara stirrar han på mig.

”What's wrong with you? What?” säger Louis

”I don't know what you're talking about!” säger jag och börjar gråta

”'Boring atm, wish I was with you-u-u-u!!!' What's that? You dumped him like 2 days ago and already have a new one? Good one! And he gets to now that through Twitter. You're just to much.” säger Louis och jag börjar gråta ännu mer. Alltid. Alltid. Åh.

”I meant Eric.. I'd never do that to Zayn.” säger jag


Aw, poor Zayn! Förresten, varifrån har alla nya läsare kommit? Kul, kul!!! :-D Kommentera? :-)

6 kommentarer

Emmy

25 Apr 2012 07:37

Mer!

Berättelsen är helt underbar! :D<3

Jag älskar den! :)



*Undra hur det går med tringagel dramat? Harry, Zayn & tjejen. Varför kan dom inte lösa upp det? ;c<3

Tilda

25 Apr 2012 18:27

Hej!

Jag och min kompis Michaela har råkat skriva nästan exakt lika dant som dig, när du skrev om fashionshowen...

Hennes kompis berättade om ditt kapitel men hon sa inget om någon novell!

Så Mickis tog idéen och skrev den i ett kapitel..

Vi är så ledsna, det var inte meningen!

Vi har fått 2-3 stycken kommentarer om att vi har tagit/skrivit av ditt kapitel, men det har vi inte! Vi lovar!

Hoppas att du inte blir arg? För som jag har sagt flera gånger tidigare - så var det inte meningen!

Vi kan inte ta bort kapitlet för vi har gjort så att det "smälter in" med resten av novell. Är det okej för dig?

Förlåt så mycket!

/Tilda :)

Laila

25 Apr 2012 21:27

vill ha mer :))))

läs gärna min novellblogg :

https://miniimaginesandstory.blogg.se

Anonym

25 Apr 2012 22:11

Din novell äger !! :))

Emmy

25 Apr 2012 22:27

Kan det inte komma mer snart?! :3

Älskar denna novell! :D<3

Agnes

26 Apr 2012 15:39

Sjukt bra novell, jag började läsa den igår kväll och nu har jag redan läst hit till kapitel 51 hehe! Du skriver så verklighetstroget och bra! Fortsätt såhär :D :D

Kommentera

Publiceras ej