”It's okey, can't wait to go out with you. The boys are really curious, even more when I left again. So I'll go now.But don't forget, don't tell anyone.Bye!” säger Louis och går till sin bil igen för att åka hem. Vi går upp igen ochdär står Lily Belle, Nellys styvsyster.

”Was that Louis Tomlinson from One Direction?” säger hon med sin pipiga röst. Ops.


”Ehm, who?” säger Nelly

”The one outside who gave you two something. I know you know who I mean. So, tell me, was it Louis?” säger Lily Belle.

”Seriously, Lily Belle? You really believe that we, two ordinary girls, would know Louis? That's just stupid. No, that wasn't Louis Tomlinson from One Direction. It was Peter, a friend to Izabella's cousin.” säger Nelly och hon låter riktigt övertygande, hade jag inte vetat om sanningen hade jag faktiskt trott på henne.

”Exactly, why would you know him but and I wouldn't? But he really looked like Louis.” säger Lily Belle och jag vill bara brista ut i skratt. Vilken korkad tjej, om hon bara visste..
”Yeah. See you princess!” säger Nelly och vi går därifrån

”Stop with that name! I'm not spoiled or anything. Can I come with you? I'm bored.” säger Lily Belle.

”No, not at all.” säger Nelly tyst så att hon inte hör det. ”Call your friends because we want to be alone.” säger Nelly och stänger dörren om oss.

”Oh my God.. That was close but you totally convinced her. She totally bought it..” säger jag och vi båda brister ut i skratt.

”I guess I'm a good liar. So, what are we doing?” säger Nelly

”Hm.. Log onto skype and call Wilma if she's online.” säger jag och hon gör som jag säger. Och tur har vi för hon var inne.

 

Hellloooo Wilmiiishhhh!!

Hi girls!! Miss you!

We miss you too :-(!!! What are you doing?

Nothing really, waiting for Lucas. Going to watch a movie or something. You?

Got our fake ID-cards from Louis. We are going to a club on Liam's birthday on monday. Exciting!!

OMG!! I wish I was with you, also want to do it!! Can't you say hi to Niall from me when you see him?

Of course we can. He's talking about you all the time, he misses you :-)

Aww! I miss him too. But I gotta go now, bye girls!! Love you xx

Love you too xx

 

Vi loggar ut ifrån skype och jag tar upp min dator så vi har varsin. Vi kollar runt lite och checkar läget så vi hänger med överallt. När vi suttit vid datorn lite sätter vi igång en film istället.

 

”Izabella.. I just remembered one thing.. I got school on monday and on tuesday, what am I going to do?” sägerNelly

”Ehm.. If I'm right, since when did you care about your school?” säger jag

”Since I started to care this year.. But one day, who cares!” säger Nelly

”Exactly or you can stay up all night and go to school without sleeping and a little bit drunk and I can join you to see how an english school is'.. That would be fun!” säger jag

”Let's do that!” säger Nelly

 

Vi kollar klart filmen och lägger oss för att sova. Vi vaknar upp nästa morgon av att Lily Belle kommer in i rummet och frågar om vi vill ha frukost. Vi säger jag och vi börjar göra i ordning oss för att äta.

 

”Hey Lily, why did you make us breakfast? Is it something you want?” säger Nelly när vi har kommit in i köket och ser ett helt bord fullt med frukost.

”No, nothing. Was bored.” säger LBoch sätter sig ner och brer sig en smörgås. ”Or, when you said that.. Would you two want to go out with me and shop today?”

”I knew it was something..” säger Nelly

”Yes we would like to, we haven't anything else to do anyway.” säger jag och Nelly glor på mig. ”Come on Nelly, give her a chance.”

”Okey. Sure.” säger Nelly surt. Och jag förstår henne, Lily kan säkert vara riktigt jobbig. Men jag vill ge alla en chans och hon verkar ju inte ha så mycket att göra eftersom hon har två gånger nu frågat om hon får vara med oss.

”Thanks.” säger LB och dyker ner i maten igen och äter.

 

Vi äter upp maten och går och klär på oss kläder. Eftersom det är lite kyligare idag har jag valt ett par jeans, vit blus, skinnjacka och converse. Vi går till affärerna som ligger nära Nelly. Denna gången får jag bara med mig ett par jeans. När vi handlat lite går vi och sätter oss för att ta en lättare lunch.

 

”Izabella? How is it to live in both Sweden and England?” säger LB

”I love it, but yeah, I miss my friends when I'm in the other country especially Nelly and the ones here because I'm more in Sweden than England. But I love it. But I miss a lot of things when I'm gone in school and things with friends. But we all of my friends are so great so we can handle it.” säger jag

”Oh okey. I'd love to do it too, live in Paris. Wonderfull!” säger LB och jag får ett sms från Zayn. ”Hi babe, are you coming and sleeping here today?”. Jag lägger ner mobilen igen.

”I need to go home, my boy wants me to come to him and I promised him yesterday so..” säger jag

”Oh, you got a boyfriend here? Cool!” säger LB

”Yeah, we'll go home to Lily.” säger Nelly

”He's not really my boyfriend, but he probably will.” säger jag

 

I just came home and I'll come to you soon, anything I need to bring?” Jag skickar iväg smset och går tillmamma och pappa för att vara lite med dem innan jag ska gå igen.

 

”Izabella, du får inte glömma av att detta inte bara är en semester. Du har läxor att göra också.” säger mamma

”Ja, jag vet.. Det har bara gått 2 dagar än så länge. Men jag ska till Zayn nu och jag kan göra läxor där.Förresten, jag ska på någon fest med dem imorgon, är det okej?” säger jag

”Ja, visst. Men går de inte i skola?” säger hon och jag blänger hårt på henne. ”Oj, jag glömde av. Såklart haninte gör.”

”Men kan jag gå nu? Jag tar med mig läxor dit!” säger jag och tar upp min mobil som precis fick sms. ”Hm, no. I'm waiting!”

”Ja, visst gå du. Men kom hem innan du drar ut imorgon och ät med oss.” säger hon och jag går för att klä påmig.

 

När jag kommer dit har han lagat mat, släckt ner och tänt ljus. Vi går och sätter oss vid bordet och börjar äta.

”There's something I want to ask you.” säger han. Vad vill han nu?


Vad tror ni han vill fråga henne? :-D Kom igen och kommentera nu, har varit lite kommentarer på sistone och mer kommentarer gör det mycket roligare att skriva :-) Så klart är LB Lily Belle, lite jobbigt och skriva hela hennes namn hela tiden...

4 kommentarer

Jessica

27 Jan 2012 14:01

Hur bra som helst!!! Ska bli spännande att läsa om hur det blir när dom går ut, och framförallt när dom är i skolan dagen efter! ;) :D x

Melina

27 Jan 2012 17:35

Asbra!

angelica

27 Jan 2012 19:33

spännande. längtar till fortsättningen =)

adina

28 Jan 2012 11:35

jäätte bra. tror han kmr fråga om att bli hennes pojkvän lr nåt haha ^^

Kommentera

Publiceras ej