Jag tar min mobil och loggar in på twitter och söker efter Zayn för att börja följa honom. Jag ser att han har lagt ut ett foto på sig själv och kollar på det. Han i min mjukisdress. I texten till bilden står det ”I've walked around like this all day. So you are close to me all the time no mather what.” Jag kollar på lite replays och de flesta tror att den tillhör hans mamma eller syster och jag pustar ut. Ingen anar något.

 


Jag vaknar upp vid 12 och då har Nelly redan gått hem. Hon har lämnat en lapp där det står ”My mum wanted me to go home. Call me sometime so we can see each other before you leave.” Jag väcker Wilma och tillsammans går vi ner för att äta frukost. Vi plockar fram allt och sätter oss vid bordet.

 

 

”Så.. Vad händer idag då?” frågar Wilma

”Ja du.. Jag vet inte. Stanna inne såklart. Leka med mina bröder? Film? Baka?” säger jag

”Baka! Eller kan vi inte typ.. Lura ut dina föräldrar så gör vi en tre rätters åt dem?” säger hon lite tystare för att mina föräldrar inte ska höra.

”Ja! Men frågan är hur? Ska ungarna stanna här och hjälpa till? Jag vet att de är 5 år och inte mycket till hjälp, men ändå!”

”Visst, var ju inte ute med dem igår så vi gör det roligt för dem.” säger Wilma och mamma kommer in i köket så vi blir tysta.
”Jaha, här känner man sig välkommen. Man kommer in och det blir helt tyst.” säger mamma och tar kaffet och går ut igen.

”Jag vet! Vi ringer Jerry och säger att han ska ringa till pappa för att han behöver hjälp med något. Låter det bra?” säger jag till Wilma ganska tyst.

”Toppen, ring nu!” säger hon och jag går för att hämta min mobil. Jag ringer och han är med på idén och ska ringa vid halv 5 så vi kan göra maten klar till halv 7och så ska han underhålla dem under den tiden. Under tiden medan vi väntar leker vi kurragömma med mina bröder och massa andra lekar med dem. Jag har helt glömt av min mobil och när jag går för att kolla på den ser jag att jag har fått sms från Zayn. ”I've got a new follower on Twitter called Izabella Smith. Do you know her? Nah, that one was boring. What are you doing?”. Jag orkar inte svara just nu så jag lägger ifrån mobilen och börjar kittla Troy istället. Han skrattar och sparkas och får in en spark i min mage.

”AJJJ! Vad håller du på med?” skriker jag

”Förlåt.. Men du kittlade mig, förlåt!” svarar Troy mig

”Det är lugnt gubben!” säger jag och bär upp honom från sängen för att krama honom. Jag sätter ner honom och kollar på klockan på mobilen och ser att den är kvart över 4 och inser att snart kommer Jerry ringa. Och i nästa sekund ringer han. Jag hör att pappa pratar lite med honom och sedan kommer pappa in i mitt rum.

 

”Kan killarna stanna hos er? Jerry behövde hjälp så jag och mamma ska åka dit.” säger han

”Ja, visst. Hur länge blir ni borta tror du?” frågar jag honom och försöker låta som om jag inte vet om något.

”Vet inte riktigt. Ringer på hemvägen, ha det så roligt då!” säger han och går ut. Jag väntar med att berätta för Troy och Kewin tills jag hör att mamma och pappa verkligen har gått ut så de inte springer efter för att berätta, för man vet ju aldrig med små barn.

”Nu när de har åkt ska vi laga tre rätters åt mamma och pappa. Och ni vill hjälpa till va?” säger jag och ser hur de lyser upp.

”Hur lagar man en tre rätters? Är det gott?” säger Kewin och jag och Wilma börjar skratta.
”Det är först en liten rätt, rostade mackor med räkröra på, sedan en stor rätt, grillad fläskfilé med hasselbackspotatis och en efterätt som blir marrängschwiss.” säger Wilma
”Mums!” brister Troy ut och vi börjar skratta.

”Kom igen nu! Nu går vi till köket!” säger jag och alla följer efter mig då jag går dit.

 

Vi börjar med att kolla så att allt finns där och tur var så gör det det. Vi börjar med att duka bordet och killarna hjälper till men när vi ska börja med maten tycker de att de är tråkigt och går in på deras rum för att leka istället. Vi börjar med salladen så vi har det klart. Efter det tar Wilma förrätten och jag tar huvudrätten. Vi lagar maten och vi blir faktiskt helt nöjda. Efterrätten gör vi tillsammans med killarna också och när klockan är kvart över 6 ringer mamma och säger att de snart är hemma. Perfekt. Vi släcker ner och tänder massa ljus och går och ställer oss vid dörren för att invänta dem. 5 minuter senare kommer de och när de kommer in blir de tårögda, speciellt mamma.

 

”Gud vad ni är underbara.” är det första hon säger och spricker ut i ett stort leende.

”Ja, verkligen.” fortsätter pappa.

”Kom så sätter vi oss och äter innan det blir för kallt.” säger jag och vi går in till bordet.

”Det konstigaste av allt är att när vi väl kom fram till Jerry så behövde han inte hjälp utan bara pratade med oss och visade något som Ally och Tracy lärt sig.” säger han och kollar på oss. Han ser att vi ler och fattar nu allt. ”Erkänn nu, det var ni?”

”Yes box!” säger vi i kör och ler ännu mer. ”ÄT NU!” fortsätter jag. Vi alla börjar äta och det är verkligen gott och när maten är uppäten går vi oss och sätter oss vid teven och äter efterrätten. Vi slår på en tevekanal och där på är One Direction.

”Izabella? Är inte det han killen du brukar träffa?” frågar mamma mig.

”Eh, jo.” säger jag och blir röd om kinderna. Att jag alltid ska tycka allt är pinsamt.

”Är det han på riktigt, eller en kopia?” säger mamma

”Det är han och han är med i det bandet som Wilma älskar. One Direction.” säger jag

”Nä men vad coolt! Våran dotter dejtar en världskändis! Varför har du inte berättat det?” säger pappa

”För jag fick reda på det för 3 dagar sedan och tyckte inte det är något speciellt. Kan vi inte byta kanal snälla?” säger jag och de byter. Jag tar upp min mobil och ska svara Zayns sms jag fick tidigare idag. Jag svarar med ”I recognize it... My parents saw you on tv and were really amazed that you are famous. Okey who wouldn't be? But hope they let me see you before I go because of that.” Jag lägger ifrån mig mobilen för att koncentrera mig på teven, men lyckas inte så bra utan somnar istället. Jag vaknar senare av att min pappa står och slår två grytlock mot varandra.

 

”LÄGG AV!! Hur gammal är du egentligen?” skriker jag och han bara börjar skratta

”Jag är 38 hurså? Vet du inte det?” säger han och flinar

”Betée dig som det då!” säger jag och gräver ner mig under filtarna och kollar min mobil. Sms från Zayn. ”Haha! Little swedish girl dating english celeb. That's not rare? I also hope they will. Miss you.” Jag svarade på direkten. ”I'm half english, don't forget that! Miss you too!” skriver jag och tar med mig Wilma in på mitt rum för att lägga oss i sängen för att sova. Ännu en dröm om Zayn.


Den första som sa efternamn var Klara, så besök hennes blogg här: http://novellaboutonedirection.blogg.se/. Vad tror ni, kommer de träffas? Och förresten, var kommer alla nya läsare ifrån??? Massa nya idag, men det är ju bara roligt! :) Och vad tycks om nya headern och färgen?? Gamla eller nya? Ser ni inte tryck F5.

 

2 kommentarer

Anonym

29 Dec 2011 20:51

Nya :) Super bra kapitel!

NADIA

29 Dec 2011 22:14

fett bra!!!!!! forsätt

Kommentera

Publiceras ej